druppelsysyteem met voorraadvat

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Klaboki
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2022, 12:40

druppelsysyteem met voorraadvat

Bericht door Klaboki »

Ik zoek informatie over een druppelsysyteem voor in de kas met een voorraadvat .Ik heb geen waterkraan in de directie omgeving.
Websites of andere informatiebronnen zijn ook goed. Alvast dank
hobbes
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:46

Re: druppelsysyteem met voorraadvat

Bericht door hobbes »

het makkelijkst is om met een IBC tank ( dat zijn kunststof tanks van 1000 liter op een pallet) te beginnen. Wikkel die wel in zwarte folie want anders heb je in no time een groen algenbrij in je tank. Plaats de tank op een tegelvloertje ( paar lagen stoeptegels is ook goed) zodat de tank stevig staat. Indien je de tank wat hoger zet kun je er ook makkelijker water uit tappen want vaak zit er een kraan onderaan aan de zijkant.

Alle druppel systemen werken op druk, de meeste op 2-3 bar Dat kun je bereiken door er een hydrofoorpomp tussen de hoofdleiding van je druppelsysteem en de tank te plaatsen.
Afhankelijk van hoe groot de oppervlakte is van je kas zul je kraanvakken moeten maken. grofweg kun je wel 12 lengtes van 70 meter op1 kraanvak aansluiten, meer zal ook wel kunnen maar dan gaat je pompdruk afnemen en uiteindelijk krijgen de planten achteraan minder of geen water.

Op tuinbouwmarktplaats.nl kun je heel wat bedrijven vinden en een firma als wildkamp heeft ook een heleboel
suc6!
mocht je er niet uit komen, stuur maar een mailtje, ik heb jaren met dat spul gewerkt. Nu thuis nog een klein beetje :D
Plaats reactie