biobrandstof

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: biobrandstof

Bericht door remco d »

Hallo m500,

We zijn het hier vast met je eens, een en ander moet minder.

Maar stel je eens voor, hoe oud ben je, hoe verdien je de kost? Waar kom je vandaan? Want het lijkt in je berichten of een en ander door Google translate gehaald is. Verder welkom hier, ik hoop dat je hier wat op kunt steken. Vooral de mindset van het dingen zelf op willen lossen in plaats van demonstreren en eisen dat andere mensen dingen moeten doen of laten. Dus laat eens een lichtje schijnen, wie ben je en wat doe je?

Als ik dingen over jullie clubje lees waarbij dingen gesloopt worden van andere mensen of bedrijven, of straten dichtgezet waardoor files ontstaan, vraag ik me altijd af of jullie deze schade ook netjes vergoeden? Zo nee dan wil ik eigenlijk niet met jullie clubje van doen hebben.

Heb je een hekel aan Shell: gebruik geen olie
Heb je een hekel aan biobrandstoffen: gebruik geen stroom
Heb je een hekel aan de overheid: zorg dat je weinig belasting hoeft te betalen.
Heb je een hekel aan varkensboeren: eet geen vlees

Anderen proberen over te halen voor je standpunten middels dialoog is prima, mogelijkheden genoeg tegenwoordig om je punt kenbaar te maken.

Op dit forum hoef je niemand te overtuigen van de absurditeit van in Canada bomen omzagen om hier op te stoken om stroom van te maken om in warmtepompen te stoppen.
M500 schreef: 13 apr 2020, 16:14 Het kan best zijn dat we het met veel dingen eens zijn.
Alleen jammer dat ik hier bij de reacties, nog niets van gezien heb.
Een paar voorbeelden: jullie protesteren voor meer biodiversiteit, ik heb een huis met grote tuin en plant deze heel divers aan.

Jullie protesteren tegen geïmporteerde biobrandstoffen, ik hou het huis voor de helft warm op hout binnen krui-afstand.

Jullie eisen een duurzame economie, ik probeer duurzaam te leven.

Enfin, je begrijpt mijn punt denk ik. Waarschijnlijk leef je in een soort bubbel met je clubje. Jullie zijn niet populair bij de overgrote meerderheid van het land. Eisen en provoceren zijn nou eenmaal geen goede tools om bij volwassen mensen dingen voor elkaar te krijgen.

Mvg Remco
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

Jullie zijn niet populair bij de overgrote meerderheid van het land.
Waar blijkt dat uit? Of is omdat jij het niet met ze eens bent en denkt dat iedreen het met je eens is?

Ik heb ze tot nu toe weinig zien doen waar ze een ander veel schade mee berokkenen. Op een moment dat onze snelwegen straffeloos geblokkeerd werden door een kleine vervuilende groep werden zij opgepakt en met dikke boetes naar huis gestuurd voor het blokkeren van 1 kruispunt of het geweldloos zitten in de hal van Schiphol.

Ik ben het lang niet eens met alles wat zij willen, maar ik vind het prima als er idealisten zijn die iets willen bereiken en nog dromen van een beter wereld. We hebben al genoeg mensen die zoet gehouden worden door brood en spelen. Als ze maar Boer zoekt Vrouw, Wie is de mol en een meubelboulevard op tweede paasdag hebben dan zijn die al tevreden. Doe er nog twee vliegvakanties en een wintersport bij en je hebt geen kind aan ze.

Doe mij dan maar de overtuigde veganist die alles op de fiets doet. Ik doe 100% niet met ze mee, maar ze zijn wel nodig om de voortdenderende kudde langzaam af te laten buigen.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

Maar stel je eens voor, hoe oud ben je, hoe verdien je de kost? Waar kom je vandaan? Want het lijkt in je berichten of een en ander door Google translate gehaald is.
Dat gevoel bekruipt mij ook wel een beetje, vooral toen het importgas als oplossing op de proppen kwam.
Import gas komt vooral uit Rusland, Trollenfabrieken staan met name in Rusland...
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: biobrandstof

Bericht door remco d »

Het gaat mij om het woordje "eisen" wat ze gebruiken. En dat geldt ook voor boeren en scholieren en andere groepen. Je hebt pas iets te eisen als je ook wat te bieden hebt. Het zijn echter vaak groepen die weinig bijdragen die wel het meeste eisen.

Ik heb niks tegen veganisten op de fiets. Ik heb wel wat tegen inbrekers in varkensstallen. Die had die boer wat mij betreft met alle mogelijke middelen zijn erf af mogen werken, desnoods met geweld.
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

Wat moeten ze dan bieden volgens jou voordat ze mogen "eisen" dat anderen stoppen met he slopen van de aarde, het misbruiken van dieren etc.?
Zolang zij dit geweldloos doen mogen ze het van mij "eisen". Of moeten ze eerst een baan zoeken, en zo verdienen om iets te mogen "eisen"?
Dat is namelijk een veelgehoord vooroordeel over deze mensen: nooit iets gepresteerd, uitkeringstrekkers etc.

Je zou voor de gein eens op yotube "stop a douchebag" moeten kijken. Zijn mensen die een opleiding gevolgd hebben, een baan hebben en vaak ook een auto. Zij blokkeren mensen die over stoepen rijden, op stoepen parkeren etc. in hun vrije tijd.
Hoe vaak die niet horen dat ze beter een baan kunnnen zoeken, of dat ze zelf vast geen auto hebben. Alleen omdat ze anderen wijzen op asociaal gedrag.

Waarom mag je mensen niet aanspreken op gedrag wat je asociaal vindt zonder zelf "iets te bieden" te hebben?
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: biobrandstof

Bericht door 1980 »

Ze behoren wel bij een ander van het terrein af te blijven

En misschien eens eerlijk inlezen over elektrische auto’s,windmolens,zonnepanelen
Wat dit aan vervuiling brengt en insecten die ervoor/erdoor sterven

Minderen zouden we,
Als we allemaal mee doen meer mee bereiken

Zeker die fijne/vele vliegrijzen mogen wel wat minder
En spullen naar het buitenland sturen om na wat voor bewerking dan ook weer terug gestuurd te worden
Dat is kansloos brandstof opstoken

Reken ook eens uit hoe ecologisch een windmolen is
En dan inc beton en afvoeren/slopen na end of life
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: biobrandstof

Bericht door JantjeV8 »

M500 schreef: 13 apr 2020, 17:41 Dat straks elektkrice auto's op oerbos rijden
Voorlopig is dat voor >90% op steenkool. Daar valt met je club meer te bereiken lijkt me zo.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: biobrandstof

Bericht door Paul Joosten »

JantjeV8 schreef: 14 apr 2020, 21:56 Voorlopig is dat voor >90% op steenkool. Daar valt met je club meer te bereiken lijkt me zo.
Kan je dat onderbouwen? Het CBS zegt juist voor ca. 88% NIET op steenkool een paar jaar terug, dat percentage zal met de recente sluitingen alleen nog maar teruglopen.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: biobrandstof

Bericht door JantjeV8 »

8,6% in 2019 was groen, dus >90% niet.
https://www.klimaatakkoord.nl/actueel/n ... nt-in-2019
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: biobrandstof

Bericht door Paul Joosten »

Dat is nog altijd wat anders dan alleen steenkool...
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: biobrandstof

Bericht door remco d »

dormos schreef: 14 apr 2020, 15:15 Wat moeten ze dan bieden volgens jou voordat ze mogen "eisen" dat anderen stoppen met he slopen van de aarde, het misbruiken van dieren etc.?
Zolang zij dit geweldloos doen mogen ze het van mij "eisen". Of moeten ze eerst een baan zoeken, en zo verdienen om iets te mogen "eisen"?
Dat is namelijk een veelgehoord vooroordeel over deze mensen: nooit iets gepresteerd, uitkeringstrekkers etc.

Je zou voor de gein eens op yotube "stop a douchebag" moeten kijken. Zijn mensen die een opleiding gevolgd hebben, een baan hebben en vaak ook een auto. Zij blokkeren mensen die over stoepen rijden, op stoepen parkeren etc. in hun vrije tijd.
Hoe vaak die niet horen dat ze beter een baan kunnnen zoeken, of dat ze zelf vast geen auto hebben. Alleen omdat ze anderen wijzen op asociaal gedrag.

Waarom mag je mensen niet aanspreken op gedrag wat je asociaal vindt zonder zelf "iets te bieden" te hebben?
Misschien het goede voorbeeld geven? volgens mij hebben wij die discussie al vaker min of meer gehad. Maar het hypocriete stuit me tegen de borst. Demonstreren voor een beter klimaat en vervolgens de McDrek uitverkopen na die demonstratie. Roepen om vliegbelasting terwijl je zelf meerdere keren per jaar het vliegtuig pakt. Vlees eten veroordelen wegens slecht voor het milieu maar wel massaal ingevlogen voedsel consumeren en jezelf bijvoorbeeld ook niet afvragen hoe het land bemest moet worden waar jou sla, peulen en avocado's vandaan komen.

Mensen wijzen op asociaal gedrag mag natuurlijk wel. Maar "slopen van de aarde" en "misbruiken van dieren" zijn meningen. Zij zien dat zo, anderen zien het anders. Dingen eisen wegens een mening is raar. Doet denken aan religie.

Als die demonstranten nu eens met 100 man, 10.000 euro de neus op een hoop gooien en daar een grote boerderij van kopen met een lap grond waarop ze laten zien hoe een en ander wel zou moeten, dan ga ik wellicht dingen van ze aannemen. Zoek maar eens op youtube naar Ridgedale. Maar dan moeten ze wat ondernemen inderdaad. Roepen is makkelijker, Je bereikt er alleen niks mee.

Als ik naar mezelf kijk zie ik dat mijn manier van leven ook anderen beïnvloedt. iedere maand vraagt me wel iemand hoe ik dingen gedaan heb qua isoleren, zonnepanelen, in de tuin, qua voeding en vervoer. Ik doe mijn best en zie dat het (voor mij) werkt. Anderen nemen dat over en gaan vervolgens ook minder gas/olie/vlees uit de andere kant van de wereld consumeren. Dat is volgens mij ook wat Paul Joosten altijd probeert, anderen te overtuigen door te laten zien dat het kan, werkt en enorm veel voordelen heeft.

Als je zorgt dat zo meer mensen hun tweede auto wegdoen en zien dat ze dat 400euro in de maand oplevert vertellen ze dat verder. Het besmet elkaar (zeg maar net als corona maar dan in slo-mo). Volgens mij is dat de manier om bijvoorbeeld shell minder invloed te geven. Want begrijp me niet verkeerd, de punten die ze noemen ben ik het vast wel grotendeels mee eens.

mvg Remco
M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

remco d schreef: 16 apr 2020, 07:13 Want begrijp me niet verkeerd, de punten die ze noemen ben ik het vast wel grotendeels mee eens.
mvg Remco
Dat zie ik ook. Maar wij vinden het dan toch belangrijk om te demonstreren.
Want de regering voert verkeerd beleid met biomassacentrales. In feite financieren ze dat klimaat nog meer verslechterd.
Weggegooid geld. Kan beter nuttig besteed worden
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: biobrandstof

Bericht door remco d »

Tja, toch maar fvd stemmen dan? Die hebben deze waanzin meermaals aangestipt.

Als ze al het geld wat gestoken is in windmolens en deze onzin, hadden gebruikt voor isolatie en andere energiebesparende middelen, hadden we nu heel wat minder fossiel gebruikt.

Maar ik zou nog graag een voorstel rondje van je willen vragen want dit antwoord doet me weer denken aan de opmerking van dormos over de Russische trollen.

Mvg Remco
M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

Ja, ik wil me wel even voorstellen:
Ik ben maarten, 20 jaar. ben vaak in Amsterdam te vinden. natuurlijk veel voor klimaatacties, maar we hebben ook veel andere bijeenkomsten.
Nu natuurlijk even corona. maar als dat weer voorbij is weer demonstreren. Want wij zetten ons volop in voor betere wereld!
Nu hebben we trouwens wel wat stoepkrijtacties enzo
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: biobrandstof

Bericht door 1980 »

Welkom Maarten,

Wat doe je zelf al?

Zoals isolatie, waar stook je op,enz enz

Zelf probeer ik zo min mogelijk gas te verbruiken
Door goed te isoleren
Het beetje hout wat hier gestookt word, word lokaal geregeld

En kwa elektra ook steeds minder apparaten( waar mogelijk)
En ook minder aanzetten
Plaats reactie