Een kennis van mij heeft een logo ontworpen dat zou moeten staan voor “milieubewustzijn”. Een beetje zoals het Peace-logo staat voor vrede en het Anarchy-logo voor anarchie, zou dit moeten staan voor Environmentalism. U begrijpt wat ik bedoel!
Er ontbreekt zo een universeel teken, bij mijn weten, en ik ben ervan overtuigd dat dat toch zijn nut zou kunnen hebben. Om mensen te verenigen, om eenvoudig een statement te maken... Het zou volgens mij kunnen leiden naar meer mensen die 'ervoor uitkomen' dat ze groen zijn. Vaak heb ik toch het gevoel dat mensen daar lichtjes verlegen over zijn. Dat is jammer.
De cirkel staat voor de aarde. De 5 lijnen voor het leven. Een boom, gras, bladnerven, de delta van een rivier... Maar ook voor de stralen van een opkomende zon, symbool voor de hoop.
Zoals in het symbool weergegeven, is al het leven geworteld in de aarde. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. We zijn toegewezen tot deze planeet en dit is waar we het mee moeten doen. Dus we moeten er zorg voor dragen.
Er is ook een hand-gebaar dat bij dit teken hoort: de vijf vingers van de hand uitgestrekt, de handpalm naar binnen gekeerd. 5 van de 5 vingers, want - zoals eerder gezegd - we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. We moeten samenwerken.
Voorlopig is er enkel een Facebook-pagina van dit symbool (https://www.facebook.com/ecologysign). Ik zou zeggen: bekijk het eens en voel u zo vrij als een vogeltje om het in woord en beeld en gedachte te verspreiden in uw naaste alsook uw verre leefomgeving! Voed de revolutie! Maar trek er vooral uw plan mee!

Liken die handel!

Groetjes!
P.S.: in de bijlage van dit bericht zijn het symbool en het hand-gebaar te bekijken.