kockie schreef:Iedere 2 minuten worden alle sensoren uitgelezen en worden de gelezen waarden in een mysql database gezet. Vanuit deze database worden dan met dtgraph, op aanvraag, grafiekjes gecreëerd.
Hi Kockie, dit is precies waar ik ook mee bezig ben. Zonnekollektoren op het dak, Oost-west schakeling, CV ondersteuning en tapwater. Er liggen sinds vorig jaar ook PV panelen op het dak maar de monitoring daarvan (Solarmax 3000S) draait al soepel. Nu gaan we voor warmwater

Echter, meten = weten!
Ik heb een 20tal DS18B20 sensoren, een draaiende Ubuntu 12.04 server met Digitemp en MySQL. Voor de graphs heb ik ook DTGraph op het oog maar de installatie van DTGraph geeft problemen. En wel bij het afvuren van de drie .sql scripts om de tabellen te creëren. Ik krijg het niet opgelost en weet ook niet wat het probleem zou kunnen zijn.
Kan die handige buurman van jou nog es helpen, óf; mag ik een kopie van jouw database. Dan heb ik de juiste tabellen. De data boeit me niet, dat spreekt voor zich.
Als het werkend te krijgen is, wil ik best een mooie uitgebreide tutorial schrijven voor derden...