Gevraagd te leen een warmtecamera

In dit forum kunnen producten worden aangeboden of gevraagd.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WernerDeJong
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2014, 11:54
Locatie: Lettele

Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door WernerDeJong »

Hallo forummers,

Ik vroeg me af of iemand een warmte beeld camera te leen heeft (of tegen een lekkere bak koffie met koek te demonstreren hoe zo'n ding werkt in mijn huis)

Reden is dat ik erg benieuwd ben hoe mijn huidige massakachel eruit ziet op warmtebeeld en tevens dat het bij wind op de eerste verdieping goed doorwaait en ik geen idee heb waar die wind vandaan komt. Vooral nu het lekker koud is buiten ik bijna de ijspegels binnen zie hangen.

Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door Pietje »

Omgeving Deventer neem ik aan?

Omgeving Tilburg ken ik wel iemand...
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door ritsaert snijder »

Werner,
hoe gaat het met de kachel?
groet!

Ritsaert
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door Blijfhopen »

@Werner
Als je een IPad hebt kun je wellicht met de daar aanwezige warmtebeeldcamera iets beginnen. Is niet zo nauwkeurig, maar beter dan niets.
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
WernerDeJong
Berichten: 177
Lid geworden op: 06 jun 2014, 11:54
Locatie: Lettele

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door WernerDeJong »

Ha allen,

Even weg geweest vanwege heel erg druk met werk. Veel in Groningen en Amersfoort geweest.

@Pietje, ik woon inderdaad in de buurt van Deventer. :) Lettele is circa 10 - 30 minuten daar vandaan. (Ligt eraan of er een trekker op de weg zit)

@ritsaert, Kachel doet het nog altijd netjes. Nu is het heel erg koud (minus 9) dat de Bell na 24 uur op een graad of 18 zit. Verval van 170 op piek naar 18 in 24 uur. Bij milder weer buiten (6 boven nul) is dat verval minder en blijft ie rond de 29. Huiskamer is veel en veel aangenamer nu die kou eerst door de Bell heen moet. Ik zal mijn draadje updaten met bijzonderheden. ;)

@Blijfhopen Top idee :) wist niet dat dat kon. (Helaas kon het niet met mijn ipad 1 is iets van de nieuwere generaties) :D Maar toch dank voor de suggestie.
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door Joepie »

Verleden week lag bij de Lidl een IR thermometer in de schappen voor twee tientjes.
Dan wel geen warmtebeeldcamera, maar voor een snelle analyse best bruikbaar.

Ik zie geen link meer, maar verleden vrijdag lagen er nog wel wat. Voor dezelfde prijs lijkt trouwens bij Conrad iets vergelijkbaars te verkrijgen zijn.
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
Steven_Hout
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 feb 2016, 12:56

Re: Gevraagd te leen een warmtecamera

Bericht door Steven_Hout »

Ik heb evt een warmtebeeld gadget van "Seek" liggen.
Deze kun je op ieder android apparaat aansluiten en vergt alleen een gratis app.
Hij is niet op mm nauwkeurig, maar geeft een heel erg goede indicatie.

En ik woon 30min bij je vandaan....
Plaats reactie