Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door JantjeV8 »

Ik bedoel eigenlijk die vakwerk gevallen waar het hele land (nog) mee vol staat. Ook dwars door natuurgebieden en polderlandschappen.

Deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogspanningsmast
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

:fff Uiteraard.
Mij schoot dit plaatje in de gedachten
http://www.utrechtsecanons.nl/beeld/Ove ... kpalen.gif
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Ruuben »

nck schreef:Knappe sloper die dat ding in drie weken verwijderd inclusief die dikke klomp gewapend beton in de grond.
In de USA kun je dat misschien nog opblazen maar dat zie ik hier nog niet zo gauw gebeuren.
Overigens is de eerste windmolen bij ons in de buurt al gesloopt.
stond in Duitsland, pal op de grens. En op verzoek en kosten van de electr. maatschappij.
Iets met netstabiliteit.
Misschien als regel opnemen dat de windmolen fundering dienst moet kunnen doen als fundering van een woning in de toekomst, dus de bovenste gewapende plaat beton 8x8 meter.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Nck,

Ik denk dat Jantje de hoogspanning bedoelt. Die staan nog steeds en ik ben het helemaal met hem eens. Vooral na regen zoemen ze als de t^f&s en je zal maar in de buurt wonen.

Tim
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

Ik dacht dat ik in mijn vorige post deze vergissing had weerlegd.
Maar jullie hebben gelijk, ik had de oude bokpalen in gedachten en jantje doelde op de hoogspanningsmasten.
Is niet erg.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Huh,

Er zitten in eens 4 posts extra tussen??

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Dutch John »

Geen eerlijk vergelijk, Jantje:
-Er zit nogal wat verschil in de hoogte van de Nederlandse hoogspanningsmasten en een moderne windturbine.
-Een hoogspanningsmast staat stil. Een windturbine trekt telkens de aandacht (zelfs na jaren) door het draaien van de wieken.
-Het zoemen van een hoogspanningsmast is niet te vergelijken met het gedreun van een windturbine. Spreken we nog niet over laag frequent geluid, waar de ene mens ziek van wordt en de ander niet.
-Hoogspanningsmasten zijn inmiddels afgeschreven. Windturbines blijven tot in de verre toekomst jouw, mijn en ieders geld opzuigen.
-Hoogspanningsmasten dienen ieders belang. Windturbines vooral het belang van de investeerder. Die er zelden onder woont.

"Maar DJ, jij hebt toch zo'n ding in de achtertuin." Klopt, maar in mijn achtertuin. Een stille, van 10 meter hoog.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door kockie »

Schapen vinden windmolens wel mooi :)
schapen.jpg
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door nck »

windmill_de-icing-505x310.jpg
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Ik zie het verschil niet.....om over vliegtuigen maar te zwijgen.
Gladheid.jpg
bennyV
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2019, 15:22

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door bennyV »

dormos schreef: 25 nov 2014, 09:18 Van Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_ret ... y_invested

EROEI wordt hier opgegeven als 18......

Het lijkt voor sommigen wel een soort van "inconvenient truth", als het niet strookt met eerder ingenomen standpunten dan kan het niet kloppen. Voor zover ik kan zien zijn deze getallen gebaseerd op meerdere ondrzoeken van gerenomeerde, onafhankelijke onderzoekers.
Verder zijn deze rapporten alweer een paar jaar oud, en zijn de molens in die tijd steeds groter geworden. Een tweemaal zo grote molen bevat veel minder dan twee keer de hoeveelheid materialen en heeft dus automatisch een veel beteree EROEI.

Wel is het duidelijk dat alleen wind niet gaat werken vanwege het feit dat het niet altijd even hard waait. Ideaal is dus een mix van wind, PV, getijdenenergie, hydro uit scandinavie en zo min mogelijk fosiel. Als netwerken meer dan nu gekoppeld worden, dan kunnen alternatieve energiebronnen in een aanzienlijk deel van de energie behoefte voorzien. Het waait ten slot van rekening altijd wel ergens, als de zon hier onder is schijnt 'ie nog ergens anders.
Koppel dit ook no eens aan een smart grid waarbij bijvoorbeeld electrische auto's die aan het stopcntact hangen gebruikt kunnen worden als buffer, en we zijn een heel eind op weg.

Nu nog willen...

Groet,

Hans
Een dergelijk net hoeft zelf helemaal niet kijk maar naar de' ontwikkeling van de zonnepanelen op waterstof sla de energie op in waterstof en we hebben ook al niet te maken met de transport verliezen elke woning heeft zijn eigen energie winning maar tja dat word erger dan alleen willen vrees ik gedaan met de fosile brandstof zou zeggen waterstof nu... al de rest is maar gemorrel in de marge... en deze techniek bestaat al moeten het gewoon toepassen. kijk maar naar de unief van Leuven en
Gent maar vrees het ergste voor dit initiatief gezien de olie en gas lobby
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door dormos »

Omzetten vam stroom naar waterstof is niet erg efficient, over de waterstof producerende panelen is in een ander topic uitgrbreid gediscussieerd.

Groet,

Hans
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Ja, was weer een leerzaam weekje. Buiten dat een beetje (veel) minderen de enige oplossing is, zit ik nu naar NiFe accu's te kijken. PV en zon met een beetje hout in putje winter moet het gaan worden. Eens zien of er wat te monitoren valt om een accupakket te dimensioneren.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door jwardenier »

Voorlopig de enige keuze ,minderen zal niet altijd lukken ,of eigen opslag een goede keuze is ,laat daar maar eens meer van horen .
Ik zit ook aan een setje te denken ,zal wel wat kleiner zijn dan die van jou ,7 x 315 wp met doorstroomboiler en inductie kookplaat .
Heb wat offertes opgevraagd ,vraag me af welke accu dit kan opvangen .
Windenergie ik zou graag een kleine molen willen ,plaatselijk bestemmingsplan laat hiervoor geen ruimte ,heb al eens een kleine 1,5 m molen geplaatst en bij navraag gezegd dat het een windwijzer was ,windenergie vraagt veel veiligheden en onderhoud ,zonepanelen voor zover ik weet niet .
De toekomst met het salderen lijkt me onzeker ,dat is voorlopig wel de goedkoopste accu .
Plaats reactie