Flammen Pilot
Moderator: Moderators
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 18:18
Flammen Pilot
Beste forumleden,
Heeft een van jullie ervaring met de Flammen Pilot?
zie bijgaande link:
http://www.flammenpilot.com/
Heeft een van jullie ervaring met de Flammen Pilot?
zie bijgaande link:
http://www.flammenpilot.com/
Re: Flammen Pilot
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat het voor bepaalde huishoudens handig kan zijn.
Ik vraag me af wat het kost?
Ik vraag me af wat het kost?
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 18:18
Re: Flammen Pilot
Beste Forumleden,
Ik heb mijn vraagstelling nu veranderd.
Wat vinden jullie technisch gezien van de FlammenPilot?
(De prijs bedraagt overigens 199,50 euro).
http://www.flammenpilot.com
Kijk dan ook even naar het volgende testbericht: onder de knop downloads rechts onder op de website.
http://media.wix.com/ugd/6ad23c_64d4756 ... 3fc0f8.pdf
of op :
http://www.hrhoutkachels.nl/flammenpilot.html
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Ik heb mijn vraagstelling nu veranderd.
Wat vinden jullie technisch gezien van de FlammenPilot?
(De prijs bedraagt overigens 199,50 euro).
http://www.flammenpilot.com
Kijk dan ook even naar het volgende testbericht: onder de knop downloads rechts onder op de website.
http://media.wix.com/ugd/6ad23c_64d4756 ... 3fc0f8.pdf
of op :
http://www.hrhoutkachels.nl/flammenpilot.html
Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.
Re: Flammen Pilot
Hoi,
FlammenPilot zorgt voor de precise timing.
Een kachel heeft b.v. 4 KW capaciteit. Dus als je te vroeg hout erop gooit, moet die warmte ergens heen.
Warmte die de kachel niet kwijt kan, gaat dan door de schoorsteen. Wel eens een kachel gehad, waar je te laat hout oplegt? Of te vroeg - wat je stond toch op? En de vlammen slaan dan in de pijp? Dat gebeurt je dan niet meer. Goed timing is veel sparen. Die 33% minder brandhout komt uit een eenvoudige rekensom: Bij goede timing geen verlies. Het zelfde met een auto: optrekken en remmen verhogen het brandstofverbruik.
Tegenwoordig zijn kachels steeds efficiënter - betere verbranding etc. Nu is het zaak, om ook zuinig met brandstof om te gaan - zonder in de kou te zitten.
De technologie achter FlammenPilot is erg complex. Je ziet als je m openmaakt processoren, infrarood sensoren etc. Daar komt veel bij kijken.
Dat testbericht is door de gilde van schoorsteenvegers in Duitsland geschreven. Schoorsteenveger zijn is daar een gereguleerd beroep en je moet aan de eisen (opleiding etc), anders mag je dat beroep daar niet uitoefenen. De academie van schoorsteenvegers is verantwoordelijk voor de opleiding van de schoorsteenvegers in Duitsland. De lui testen ook kachels voor de Duitse TÜV - zit wel goed.
Prijs:
Euro 199 is flink wat, maar dat ding is zeker niet standaard en is heel clever. Als je stookt om t thuis warm te krijgen, dan verdien je m zo terug. Een palet hout bij de praxis of zo kost ook al rond de 160 euro.
En in dat ding zitten geen bewegende delen, dus is de slijtage nul. Gaat jaren en jaren mee.
Kan je hier wat mee?
FlammenPilot zorgt voor de precise timing.
Een kachel heeft b.v. 4 KW capaciteit. Dus als je te vroeg hout erop gooit, moet die warmte ergens heen.
Warmte die de kachel niet kwijt kan, gaat dan door de schoorsteen. Wel eens een kachel gehad, waar je te laat hout oplegt? Of te vroeg - wat je stond toch op? En de vlammen slaan dan in de pijp? Dat gebeurt je dan niet meer. Goed timing is veel sparen. Die 33% minder brandhout komt uit een eenvoudige rekensom: Bij goede timing geen verlies. Het zelfde met een auto: optrekken en remmen verhogen het brandstofverbruik.
Tegenwoordig zijn kachels steeds efficiënter - betere verbranding etc. Nu is het zaak, om ook zuinig met brandstof om te gaan - zonder in de kou te zitten.
De technologie achter FlammenPilot is erg complex. Je ziet als je m openmaakt processoren, infrarood sensoren etc. Daar komt veel bij kijken.
Dat testbericht is door de gilde van schoorsteenvegers in Duitsland geschreven. Schoorsteenveger zijn is daar een gereguleerd beroep en je moet aan de eisen (opleiding etc), anders mag je dat beroep daar niet uitoefenen. De academie van schoorsteenvegers is verantwoordelijk voor de opleiding van de schoorsteenvegers in Duitsland. De lui testen ook kachels voor de Duitse TÜV - zit wel goed.
Prijs:
Euro 199 is flink wat, maar dat ding is zeker niet standaard en is heel clever. Als je stookt om t thuis warm te krijgen, dan verdien je m zo terug. Een palet hout bij de praxis of zo kost ook al rond de 160 euro.
En in dat ding zitten geen bewegende delen, dus is de slijtage nul. Gaat jaren en jaren mee.
Kan je hier wat mee?
Re: Flammen Pilot
Wauw, dit is net een reclame bericht. Het lijkt wel of je razend enthousiast bent (of marketeer). 160 euro voor een pallet... Mijn hemel, ik moet de verzekering bellen; ik heb een kapitaal aan hout achter de schuur staan >10.000 euro!!!
Ik denk niet dat de flammenfresser interessant is voor mensen die bouwmarkthout stoken. Die stoken toch maar voor de gezelligheid; dan zijn de kosten een totaal onbelangrijke factor.
Ik denk niet dat de flammenfresser interessant is voor mensen die bouwmarkthout stoken. Die stoken toch maar voor de gezelligheid; dan zijn de kosten een totaal onbelangrijke factor.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
Re: Flammen Pilot
Dat geldt voor de ruimte waar hij in staat ook. Die is bijvoorbeeld 2kW of 3,5KW of bij een andere buitentemperatuur weer wat anders.Rients schreef:Hoi,
FlammenPilot zorgt voor de precise timing.
Een kachel heeft b.v. 4 KW capaciteit. Dus als je te vroeg hout erop gooit, moet die warmte ergens heen.
Waar moet die warmte dan naartoe bij een 4 kW kachel en hoe regelt de pilot dat ?
G
Re: Flammen Pilot
Weer een ding met batterijen en piepjes in huis. Net als in de auto, eerst 35 piepsignalen afwerken voordat je kunt en mag gaan rijden.
Rients schrijft niks over wat het hem/haar heeft bespaard, waar hij/zij het ding heeft gekocht, niet eens of hij/zij hem zelf gebruikt etc etc. Maar wel dat hij/zij het hele binnenwerk al bestudeerd heeft. De uitleg begint met kilowatten, maar die komen heel de uitleg niet meer terug. Geeft het apparaat ook aan hoe de luchtklep moet staan? Als het ding dat kan vertellen weet je pas of je rendabel en efficient zuiver stookt.
Als je het zo uit weet te leggen dat je van de aankoop voor 160euro Praxishout er voor 210euro uit weet te stoken zul je eerdaags die Flammendingen wel op een pallet er naast zien staan bij diezelfde bouwmarkt.
Dus kockie, 30% meer rendement is voor 13.333euro onder de houtkap!! Ohja, en volgens mij hapert je Sesamstraatpilot...
Rients schrijft niks over wat het hem/haar heeft bespaard, waar hij/zij het ding heeft gekocht, niet eens of hij/zij hem zelf gebruikt etc etc. Maar wel dat hij/zij het hele binnenwerk al bestudeerd heeft. De uitleg begint met kilowatten, maar die komen heel de uitleg niet meer terug. Geeft het apparaat ook aan hoe de luchtklep moet staan? Als het ding dat kan vertellen weet je pas of je rendabel en efficient zuiver stookt.
Als je het zo uit weet te leggen dat je van de aankoop voor 160euro Praxishout er voor 210euro uit weet te stoken zul je eerdaags die Flammendingen wel op een pallet er naast zien staan bij diezelfde bouwmarkt.
Dus kockie, 30% meer rendement is voor 13.333euro onder de houtkap!! Ohja, en volgens mij hapert je Sesamstraatpilot...
Re: Flammen Pilot
Wat de boer niet kent, vreet hij niet?
Sorry hoor. Uit de slimme reacties lees ik dat hout sparen geen zin heeft. Waarom heb je dan überhaupt geld uitgegeven voor een kachel? Die je sporadisch gebruikt? Zo lust ik er nog wel een paar.
Waar je zo'n ding kan kopen? Kijk maar op Google....
Het is een feit dat te vroeg weer hout opleggen geen zin heeft. Teveel warmte gaat dan door de schoorsteen, omdat de kachel niet meer kan afgeven en kan dus alleen maar daarheen. Dat apparaat vertelt je wanneer je weer hout op zou moeten leggen. Dat is meetbaar.
Sorry hoor. Uit de slimme reacties lees ik dat hout sparen geen zin heeft. Waarom heb je dan überhaupt geld uitgegeven voor een kachel? Die je sporadisch gebruikt? Zo lust ik er nog wel een paar.
Waar je zo'n ding kan kopen? Kijk maar op Google....
Het is een feit dat te vroeg weer hout opleggen geen zin heeft. Teveel warmte gaat dan door de schoorsteen, omdat de kachel niet meer kan afgeven en kan dus alleen maar daarheen. Dat apparaat vertelt je wanneer je weer hout op zou moeten leggen. Dat is meetbaar.
Re: Flammen Pilot
Rients,
Als je continu hout moet bij leggen heb je een verkeerde kachel gekocht.
Tim
Als je continu hout moet bij leggen heb je een verkeerde kachel gekocht.
Tim
Re: Flammen Pilot
Hoi Tim,
Dat is me duidelijk.
Waar het hier om gaat is "wanneer."
Dat maakt veel meer uit dan mensen over het algemeen denken en dat kan in de papieren lopen.
Groetjes
Rients
Dat is me duidelijk.
Waar het hier om gaat is "wanneer."
Dat maakt veel meer uit dan mensen over het algemeen denken en dat kan in de papieren lopen.
Groetjes
Rients
Re: Flammen Pilot
Rients,
Er is bij een goeie kachel geen wanneer. Als de kachel uitgebrand is duurt het minimaal een halve dag voordat je weer stookt.
Tim
Er is bij een goeie kachel geen wanneer. Als de kachel uitgebrand is duurt het minimaal een halve dag voordat je weer stookt.
Tim
Re: Flammen Pilot
Ik vind 200 euro een hoop geld voor een apparaatje dat datgene doet wat je zelf zou moeten doen: opletten.
Nu ben ik niet van hout afhankelijk voor mijn verwarming (heb ook gewoon cv), maar toch zie ik mij niet zo'n ding aanschaffen. Die 200 euro hou ik wel in de knip voor een nieuwe kettingzaag
Nu ben ik niet van hout afhankelijk voor mijn verwarming (heb ook gewoon cv), maar toch zie ik mij niet zo'n ding aanschaffen. Die 200 euro hou ik wel in de knip voor een nieuwe kettingzaag
-
- Berichten: 4615
- Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23
Re: Flammen Pilot
Nee. Helemaal niks. We kennen allemaal de kwaliteit van moderne elektronica. Peperkoek. Prulzooi. Het publiek op dit forum koopt geen hout bij bouwmarkten. Het merendeel betaalt helemaal niets voor hout en weet hoe een kachel te stoken. Voor batchgestookte massakachels werkt zo'n ding al helemaal niet. Verder kun je ook te lang wachten met opleggen en van die te laat opgelegde smeulende klos een creosootbom maken. Hout stoken blijft een bezigheid waar je je hoofd bij hoort te houden, als je het op alle fronten goed wilt doen.Rients schreef: De technologie achter FlammenPilot is erg complex. Je ziet als je m openmaakt processoren, infrarood sensoren etc. Daar komt veel bij kijken.
En in dat ding zitten geen bewegende delen, dus is de slijtage nul. Gaat jaren en jaren mee.
Kan je hier wat mee?
Die vlammenpiloot is een mooi gadget voor gezelligheidsstokers met teveel geld. En te weinig verstand.
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Re: Flammen Pilot
Voor de slimme minderheid die zich hier verdiept over het hoe en wat van houtstoken is dit een nutteloze investering. Voor de overige 99% met een aan de binnenzijde prachige zwartgeblakende houtkachel, zou zo'n systeem eigenlijk standaard bij de kachel moeten zijn ingebouwt. De meeste mensen zijn gewoon lui....
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Re: Flammen Pilot
Zou het wat zijn voor een Pick-up met houtvergasser ?
Daarmee zou je toch ook niet plots met een lege tank willen vallen ?
G
Daarmee zou je toch ook niet plots met een lege tank willen vallen ?
G