Grote renovatie > Duurzaam

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door GTV6 »

Is dit nu echt on topic?
Niet dat TS ook maar op een antwoord ingaat, maar toch.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door ritsaert snijder »

TS plaatst een lijst van onderwerpen en vraagt;
Graag hoor ik adviezen & tips omtrent bovenstaande. Houtkachels zie ik niet zitten (je betaald niet meet voor het gas maar voor hout - dus is 100% uitgesloten).

Graag hoor ik eenieder met een zinvolle reactie.
Ik lees veel waardevolle adviezen en zinvolle reacties en die passen wat mij betreft allemaal in het plaatje. TS maakt het vervolgens ook niet veel concreter, wat wel is gevraagd.
groet!

Ritsaert
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door Ingir »

Ik zie dit als een bevestigingstopic waarin gezocht wordt naar instemming met de genomen maatregelen, tips zijn uiteraard welkom zolang ze ingepast kunnen worden in de voorgenomen plannen. Ik heb wel eens meegemaakt dat de woning al in de afbouwfase bleek te zijn terwijl gedaan werd of men nog in de voorontwerpfase zit...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door ritsaert snijder »

Mooie term, los van de fase kan het moeilijk zijn om los te komen van je eigen ideeen.
groet!

Ritsaert
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door Dutch John »

Ingir,

Inderdaad, dat gevoel kreeg ik ook. Anders was TS met een leeg vel begonnen, in plaats van een redelijk uitgewerkt plan voor te stellen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Aannemer-Gigant
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2014, 07:57
Locatie: Zwanenburg
Contacteer:

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door Aannemer-Gigant »

Wat dachten jullie van CV Hybride systemen? Als er iets duurzaam is is dit wel een goede optie om u hier in te gaan verdiepen.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door deleted »

Aannemer-Gigant schreef:Wat dachten jullie van CV Hybride systemen?
Ik dacht ervan: Wanneer komt de aap uit de mouw in dit Topic ?
En kijk daar is hij dan !

En ga je ons nu nog bekken leren trekken ?
Loth schreef:CV/warmtepomp (hydbride combinatie)
Loth schreef:Ik hoor nog niemand over het CV Hybride systeem, …
Loth schreef:Heb je verder nog ideeën? Bijvoorbeeld wat ik eerder aangaf? (Hybride cv-ketel, …
Loth schreef:Hybride of PVT-panelen (stroom- en gasrekening omlaag)…
Loth schreef:De hybride panelen moeten eerst …
Een Hybride Persoonlijkheid ? Dr Jekyll en Mr Hyde ?

G
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door Pietje »

Niet hetzelfde IP-adres, en geen adres uit Zwanenburg... 8)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door deleted »

Ok ,
Dan neem ik mijn insinuaties terug. Het zal mijn wekelijkse opstoot Paranoïa geweest zijn.

Ben intussen natuurlijk wel zeer benieuwd naar die "hybride" verwarming ...

G
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Grote renovatie > Duurzaam

Bericht door Ingir »

Aannemer-Gigant schreef:Wat dachten jullie van CV Hybride systemen? Als er iets duurzaam is is dit wel een goede optie om u hier in te gaan verdiepen.
Wat is er duurzaam aan twee verwarmingssystemen waar één ook prima voldoet? Twee keer investeren, twee keer onderhouden en twee keer vervangen is niet duurzaam maar juist verspillend. De businesscase van dergelijke systemen rammelt ook aan alle kanten: het apparaat kan alleen terugverdiend worden als de woning ongeïsoleerd is en de bewoner ook in lente en herfst graag tropische binnentemperaturen wil aanhouden zodat de warmtepomp in de tussenseizoenen veel uren kan draaien. En zelfs dan is de hybride geen goede investering omdat isolatie veel beter rendeert. Voor een redelijk geïsoleerde woning is het stookseizoen korter, begint later in de herfst en eindigt vroeger in de lente waardoor de bruikbaarheid van de warmtepomp zeer beperkt is. De besparing is dan onvoldoende om de dure installatie terug te verdienen.

Een hybride verwarming is dan ook vooral gunstig voor de verkoper/installateur... gebruikers en het milieu zijn er niet bij gebaat.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie