De klimaatzwendel; wie heeft er gelijk?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Bericht door Dutch John »

chathanky schreef:Is het geen ideetje om de 24 uurs economie weer terug te brengen naar de jaren 70 en weer terug gaan naar de 1 inkomens economie?
Natuurlijk kan dat, maar alleen op kleine schaal. Op landelijk niveau zal Nederland binnen het jaar failliet zijn. Maar voor de enkeling die dat wil, zijn er mogelijkheden. Laat alle frik-frak van tweede auto, een zwaar gefinancieerde, veel te grote, eerste auto, tweede en derde vakantie, kinderopvang, elke 5 jaar een nieuw interieur en de obsessie om het nieuwste en daardoor veel te dure gadget, te moeten bezitten, eens weg. Tel eens uit hoeveel uren per week je daar eigenlijk voor werkt. En denk dan eens na over het spreekwoord: "Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te leven". Het omgekeerde begint voor velen langzaam werkelijkheid te worden. Niet voor niets worden die paar echt vrije uren "quality time"genoemd. De term idiceert een schaarste. Wat heb je aan materialistische luxe als je geen tijd meer hebt om ervan te genieten?? Na een goede gezondheid is tijd het kostbaarste bezit. Er is niemand die op z'n sterfbed zegt: "Ik zou willen dat ik meer gewerkt had".
chathanky schreef:Het is wel een stapje terug voor menig een maar je hoort zoveel verhalen dat het vroeger allemaal zo veel beter was. :lol:
"Beter" weet ik niet, in ieder geval wel eenvoudiger. Ik heb het idee dat de mensen toen tevredener waren.

Groet,
DJ
Jan Bruin
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2008, 10:58

Re: De klimaatzwendel; wie heeft er gelijk?

Bericht door Jan Bruin »

'The Great Global Warming Swindle' is echt een aanrader en is op YouTube te vinden. Maar, ik vond 'An inconvenient Truth' ook wel een geweldige film, maar voor andere redenen. Het is Al Gore met deze film wel gelukt om Klimatverandeing op de map te zetten, wat erg nodig was.

Er bestaat een website http://www.wordiknat.nl die iets vergelijkbaars doet. Op deze site wordt mensen duidelijk gemaakt wat met hun huis, straat, of stadt zal gebeuren als de zeespiegel verder stijgt.

Het probleem is dat mesnen eigenlijk alleen maar luisteren als het voor hun heel relevant is - en dan is het voor de planeet mischien al te laat...
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: De klimaatzwendel; wie heeft er gelijk?

Bericht door Jan Zonnebrand »

Jan Bruin schreef:'The Great Global Warming Swindle' is echt een aanrader en is op YouTube te vinden. Maar, ik vond 'An inconvenient Truth' ook wel een geweldige film, maar voor andere redenen. Het is Al Gore met deze film wel gelukt om Klimatverandeing op de map te zetten, wat erg nodig was.

Er bestaat een website http://www.wordiknat.nl die iets vergelijkbaars doet. Op deze site wordt mensen duidelijk gemaakt wat met hun huis, straat, of stadt zal gebeuren als de zeespiegel verder stijgt.

Het probleem is dat mesnen eigenlijk alleen maar luisteren als het voor hun heel relevant is - en dan is het voor de planeet mischien al te laat...
Daarna kwamen de hoge olieprijzen, de kredietcrisis, de recessie en ze leefden nog lang en gelukkig......
Plaats reactie