Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Pieke »

Nou, ik wel, gezien het feit dat deze poppenkast wellicht wel 50 miljoen euro kost.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Paul Joosten »

Ik ook, maar dan van oprechte ontroering, we zijn getuige geweest van een historische gebeurtenis. Ik zet vraagtekens bij de kosten die je noemt maar al waren ze het dubbele: per hoofd van de bevolking hebben we het dan nog steeds over een bedrag waar je nauwelijks twee biertjes of nog geen bioscoopkaartje van kan betalen. Waar voor ons geld dus!
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Pieke »

Hey Paul,

die 50 miljoen baseer ik op een "onderzoek"van het programma keuringsdienst van waarde.Natuurlijk vloeit die 50 miljoen niet weg.Maar door extra uren van bijvoorbeeld politie en particuliere beveiligers,dragen die ook weer bij aan de economie.Als ik tv die mega bigscreens zie, dan hoop ik ook dat die verzorgd zijn door nederlandse bedrijven.En zo kan ik wel meer voorbeelden aandragen.

Wat ik wil aangeven: Het mag allemaal wat minder én ik drink er geen biertje minder door.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Lunch
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 aug 2011, 13:15

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Lunch »

Ik ben toch benieuwd waar je die 50 miljoen vandaan haalt. Voor zover ik weet kost de troonswisseling 5,2 miljoen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Tim »

Nou,

Ik had liever dat we de koning wat serieuzer konden nemen. Dus wel degelijk politieke invloed. Dan hadden we daar tenminste nog 1 nuchter mens zitten.

Er zaten een paar flinke waarheden in zijn verhaal. En een land met koning wil ik verdedigen, de slappe hap in Den Haag beslist niet.

Kijk eens wat die bende aan bureaucratie in Den Haag ons kost, daar kunnen we wel 50 miljoen koningsfeestjes voor organiseren.

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Dutch John »

Tim schreef:En een land met koning wil ik verdedigen, de slappe hap in Den Haag beslist niet.
Precies. Een koning aan het hoofd van een democratie kun je afrekenen op zijn beslissingen. Hij kan namelijk niet weglopen van zijn taak. De egotrippers in Den Haag kunnen -en doen- dat wel.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door peterberg »

Dutch John schreef:Een koning aan het hoofd van een democratie kun je afrekenen op zijn beslissingen. Hij kan namelijk niet weglopen van zijn taak. De egotrippers in Den Haag kunnen -en doen- dat wel.
Ja, da's waar, in Den Haag zijn het allemaal egotrippers. Voor alle zekerheid: heb je het nu over alle 506.485 inwoners of over de kleine selectie die voor het overgrote deel geen Hagenezen zijn maar afkomstig uit de provincie, bijvoorbeeld... Brabant? :mrgreen:
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door deleted »

Een koning aan het hoofd van een democratie
Daar lopen mijn grijze hersencellen op vast. (hersencel; zoals mijn dochtes zouden zeggen).
Wat is dat dan? Een democratisch verkozen koning ?

G
Laatst gewijzigd door deleted op 01 mei 2013, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door David86 »

Tim schreef:Nou,

Ik had liever dat we de koning wat serieuzer konden nemen. Dus wel degelijk politieke invloed. Dan hadden we daar tenminste nog 1 nuchter mens zitten.

Er zaten een paar flinke waarheden in zijn verhaal. En een land met koning wil ik verdedigen, de slappe hap in Den Haag beslist niet.

Kijk eens wat die bende aan bureaucratie in Den Haag ons kost, daar kunnen we wel 50 miljoen koningsfeestjes voor organiseren.

Tim

Amen !
..
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Dutch John »

Gandalf schreef:Een democratisch verkozen koning ?
Inderdaad, voor het leven gekozen. Plato-model met af en toe een beoordelingsgesprek...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door ritsaert snijder »

Waarom maken jullie mij dan geen koning (voor 825.000 per jaar belastingvrij)? Ga nou niet zeggen dat WA het beter doet....maar jullie zijn er blijkbaar van overtuigd dat hij het goed gaat doen.

Alleen Maxima is gekozen...door WA.

Jullie kiezen zo te horen op basis van de stelling dat het koningshuis het goed doet en de Haagse egotrippers er een zooitje van maken? Hoe zien jullie dat in het licht van de ministeriële verantwoordelijkheid; alles ...echt alles.. wat het koningshuis doet wordt gedicteerd door de Haagse egotrippers.

Ik ben er voorstander van dat we allemaal gelijk zijn. Chinezen, Joden, homo's, iedereen. Dat vind ik een elementair beginsel. Deze poppenkast....of consumptiemonarchie gaat daar dwars tegen in :oops:

En de kosten van het koningshuis worden nooit echt begroot, als je serieus gaat rekenen dan zullen die kosten echt wel richting 50 M gaan!
Ritsaert
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Paul Joosten »

Dat zijn ze alleen al aan vermaak voor het volk dubbel en dwars waard, vergeet niet het bedrag door het aantal belastingbetalers te delen voordat je iets 'veel' vindt.

Ernstiger is eenzijdig naar de kosten te kijken en niet naar de opbrengsten. Hele volksstammen verdienen een goede boterham aan alle aandacht en bijverschijnselen. Handelsmissies zijn bewezen meer succesvol wanneer er leden van het Koninklijk Huis meegaan. Wat denk je dat dat opbrengt voor de BV Nederland en, door de extra belastinginkomsten die dat genereert, voor de schatkist waaruit de kosten betaald moeten worden? Ik zou daar wel eens een serieuze berekening van willen zien en het zou me echt zwaar verbazen wanneer de uitkomst niet positief zou zijn.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Sandman79 »

In België is dat ook een teer punt. Bv dat ze af en toe tot regelmatig legervliegtuigen nemen voor hun reizen, anderzijds is het ook een publiekgeheim dat die piloten voldoende uren moeten vliegen om hun brevet te kunnen behouden en men daar langs die kant ook op probeert in te spelen. Soit ihet is niet altijd zo zwart wit als we wel zouden willen. In de meeste onafhankelijke berekeningen blijkt dat de meeste koningshuizen goedkoper uitkomen als verkozen presidenten. Voor de centen moet de maatschappij het op zich dus niet doen. :)
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door David86 »

Rits,

Consumptiemonarchie, dat is een woord dat je niet zo vaak hoort :)

Wat wat kost in deze kwestie maakt me niet zoveel uit, wie verantwoordelijk gehouden kan worden voor zijn beleid wel. Wouter Bos joeg ons diep de schulden in en nam daarna direct te pleitvaart om "meer tijd met zijn gezin door te brengen". We kunnen hem dus nooit meer aansprakelijk stellen of ter verantwoording roepen over zijn genomen besluiten. Jan Kees de jager eveneens, die strooit met geld (lees schuld, want het is geld dat we niet hebben) of het pepernoten zijn. Als het te heet onder de voeten word nemen de heren de pleitvaart en mogen wij 2 jaar langer werken.

Bij een "vaste leider" zoals een koning zou je zoals DJ al aangaf de beste man zijn daden uit kunnen laten leggen op het moment dat de gevolgen ook goed zichtbaar zijn. De relatief korte ambtstermijnen die onze leiders nu uitzitten staan garant voor het intact houden van de graaicultuur, bij een koning zou dat anders zijn. De heren weten ook dat hun leiderschap een houdbaarheidsdatum heeft en bereiden hun toekomst voor met gebruik van de macht (en de knaken van het volk) tijdens hun regeer periode. Wij bloeden er dus voor.

Ik ben geen "fan" van het koningshuis maar mij zitten ze best, een beetje extra macht zou van mij ook wel mogen.
..
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door Tim »

ritsaert snijder schreef:Jullie kiezen zo te horen op basis van de stelling dat het koningshuis het goed doet en de Haagse egotrippers er een zooitje van maken? Hoe zien jullie dat in het licht van de ministeriële verantwoordelijkheid
Welke verantwoordelijkheid?

Er is geen straf op het niet nakomen. Alleen het niet (hooguit 4jr) herkozen worden van je partij. Maar dat zal de gemiddelde ambtenaar aan z'n r$$t roesten, baan houdt ie toch wel. Kijk maar naar de huidige coa afspraken, volstrekte waanzin in deze tijd en volledig los van de realiteit ten aan zien van anders werkend Nederland.

En kalmpjes aan breken die verantwoordelijken de invloed van het koningshuis af. En krijgen corporates meer invloed. Daar kiezen we als burgers niet voor, toch gebeurt het.

Misschien komt het wel omdat koningshuis over het algemeen de burgers toespreekt. Met woorden die mensen raken ipv dat we weer auto's moeten kopen of iets anders stoms.

Tim
Plaats reactie