Sir Richard's reward

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Sir Richard's reward

Bericht door Dutch John »

Richard Branson geeft 25 miljoen dollar aan diegene(-n) die de ultieme oplossing heeft (hebben) om de CO2 uitstoot drastisch te verminderen.

Ik denk dat deze oplossing reeds voorhanden is maar tegengehouden wordt door regeringen en producenten van fossiele brandstoffen. Namelijk de ontwikkeling en produktie van goedkope PV installatie's. Laat Branson met z'n 25 miljoen (of een miljard; heeft hij nog wel ergens over) een bedrijf in PV opstarten. Nieuwe bedrijven starten was toch al z'n hobby. En hij is paria genoeg om een eigen weg te bewandelen. Als hij bovendien een verkoopmaatschappij opricht om rechtstreeks tegen kostprijs aan eindgebruikers te leveren, dan mag hij als Engelsman van mij ook nog president van de USA worden.

Iemand nog andere oplossingen?

Groet,
John

P.S. heeft iemand Branson's e-mail adres, dan sturen we deze (vertaalde) topic naar hem door.
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

De realiteit is dat, globaal bekeken, deze Sir Richard veel meer bijdraagt aan het consumeren dan aan het consuminderen.

25 miljoen dollar presenteren als lokaas en daarmee wereldwijd gratis reclame krijgen, is typisch iets voor Branson.
Als dat project immers niet lukt (toch leuk geprobeerd, niet?) tovert hij wel weer een ander konijn uit zijn Virgin-hoed.

Binnenkort organiseert hij pure pleziertrips naar de ruimte. Zie http://www.virgingalactic.com
En ondertussen: wij maar ijverig zoeken hoe de CO2-uitstoot kan verminderd worden.
Ik vind het ironisch.

Dirk
polderjongen
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 dec 2006, 00:46

Bericht door polderjongen »

Zacht uitgedrukt.

Een reisje bemand naar Mars en Kyoto kan overboord.

OK, overtrokken.

Branson wordt wel als "nastrevenswaardig" zakenman gezien en heeft potentie om wat in beweging te krijgen. Niet mijn insteek, maar alles zal sowieso uit de kast moeten om de mammoettanker genaamd "vrije markt economie" een tikkie uit de rampkoers te krijgen.

Dus mijn zegen heeft 'ie, maar de eerste bemande commerciële ruimtevaartvlucht mag van mij in de oceaan storten.

Nu nog in de biofuels, hij schijnt ook al in de energie te zitten volgens de Virgin site. Geld zat.
De Aarde is groot genoeg voor onze primaire behoeftes maar te klein voor onze hebzucht
(vrij naar Ghandi)
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

polderjongen schreef:...Dus mijn zegen heeft 'ie, maar de eerste bemande commerciële ruimtevaartvlucht mag van mij in de oceaan storten...
Ik denk dat Branson er de eerste keer zelf wou inzitten...

Dirk
Plaats reactie