Balansventilatie, nog maar een keer.

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Paul
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 dec 2010, 03:45
Contacteer:

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door Paul »

Chicken Power schreef:Altijd op stand 1? Terwijl er niemand is? Wat kost dat per jaar in kWh en geld?

Buiten het winterseizoen (3 maanden?) lijkt me die WTW compleet onzinnig, en een bovenlichtje open toch een stuk ecologischer.

Kortom, goed recept voor een hoop ellende!

Groet, Cp
Ramen en deuren moet je juist zoveel mogelijk gesloten houden. Alle lucht die niet via de WTW naar binnen komt brengt alleen maar vervuiling met zich mee.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door Tim »

Paul schreef:Ramen en deuren moet je juist zoveel mogelijk gesloten houden. Alle lucht die niet via de WTW naar binnen komt brengt alleen maar vervuiling met zich mee.
Maar loop je dan buiten ook met een mondkapje op? Dat is symptoom bestrijding. Ik heb geen mening/ervaring met WTW dingen, maar vind het "luchten" van het huis toch erg prettig.

In onze bijkeuken zit een loos schoorsteenkanaal waar oa de afvoer van de cv door gaat. Hij is verder gewoon open. Onder diverse dorpels zorgt de trek voor verversing en ik regel met de raamroosters de doorzet. Zelfs boven heb ik op deze manier ventilatie, zeg maar omgekeerd ventileren :).

Tim
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door deleted »

Tim schreef:
Paul schreef:Ramen en deuren moet je juist zoveel mogelijk gesloten houden. Alle lucht die niet via de WTW naar binnen komt brengt alleen maar vervuiling met zich mee.
Maar loop je dan buiten ook met een mondkapje op? Dat is symptoom bestrijding.
Hoezo? Die filters zitten in de wagen toch ook ingebouwd ? :mrgreen:

G
ingmar89
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jan 2010, 12:37

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door ingmar89 »

Ventileren door een raam of deur open te zetten is voor de werking van een wtw ook helemaal geen probleem.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door Tim »

Gandalf schreef:Hoezo? Die filters zitten in de wagen toch ook ingebouwd ? :mrgreen: G
Die van mij niet G....

Afbeelding

Tim :mrgreen:
gitteeee
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2011, 11:25

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door gitteeee »

enquete
Laatst gewijzigd door kockie op 14 nov 2011, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Enquete zonder toestemming niet toegestaan!
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door deleted »

gitteeee schreef:hallo iedereen,

ik ben een student handelswetenschappen en doe onderzoek naar de problemen rond ventilatiesystemen en het onderhoud ervan.
Zouden jullie mij kunnen helpen door de onderstaande enquête in te vullen? dit duurt hoogstens een minuutje!

https://qtrial.qualtrics.com

alvast bedankt !!

Gitte
Ik neem aan dat u toelating heeft voor deze oproep ?

Forumregels al gelezen ?
Duurt ook maar een minuutje. (Eventueel enkel het laatste bericht hierin, dan ben je er zelfs met enkele seconden)
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.php?f=8&t=29

G
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door Chicken Power »

Buiten die toestemming, mijn waarde, lijkt het wel of dergelijke studenten geen handelscorrespondentie meer krijgen!

Hallo iedereen,

Ik ben een student handelswetenschappen en doe onderzoek naar de problemen rond ventilatiesystemen en het onderhoud ervan.

Zouden jullie mij kunnen helpen door de onderstaande enquête in te vullen? Dit duurt hoogstens een minuutje!

http://sesamstraat.be

Alvast bedankt!


Gitte

Waarbij opgemerkt dat met gering zoekwerk, ik bij iemand in Buggenhout uitkom. En die persoon lijkt me toch echt een studente.

Een enquette waar je voor moet inloggen is nu ook niet echt snugger.


Groet, Cp
Verwijderd.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door deleted »

CP,

Om het blazoen van de Belgische studenten Handelswetenschappen toch enigszins op te poetsen :mrgreen: :
Ik heb de oorspronkelijke link wat ingekort, met de volledige link moest je niet inloggen.
walter vaes
Berichten: 221
Lid geworden op: 20 jul 2006, 12:28
Locatie: houthalen
Contacteer:

Re: Balansventilatie, nog maar een keer.

Bericht door walter vaes »

Wij hebben BV in onze LEW K29
Heb wel zelf bepaald waar aan en afvoer kwam en zelf alles geplaatst.
Ik maak elke maand de filters proper en heb geen flexibles, alleen galvanise buis.

Als je het zelf plaatst (inregelen door firma), is het niet veel duurder dan roosters in de ramen (die velen toch ook dicht zetten)
We hebben een groot huis (het huis van mijn ouders) en zijn met 3 personen, op stand 1 hebben we meer dan genoeg frisse lucht.
Stand 2 gebruiken we bij het koken of als er volk is.
Op stand 1 verbruikt het ook zeer weinig . (stand 3 zeer veel)

Ik zou het ook niet aanraden voor sociale woning bouw, maar wel voor mensen die het goed bekijken/uitvoeren.
Plaats reactie