KAn ik alleen maar beamen. Ik heb er twee, een bramenblad en een grasblad. Eentje gekocht in Italië ooit, ander bij Terratools(.be) lang geleden.
Haha, knollenveld en een 70cm blad, dat heb ik inmiddels opgegeven .
a
Moderator: Moderators
KAn ik alleen maar beamen. Ik heb er twee, een bramenblad en een grasblad. Eentje gekocht in Italië ooit, ander bij Terratools(.be) lang geleden.
Haha, knollenveld en een 70cm blad, dat heb ik inmiddels opgegeven .
De genoemde Fux (houten) zeisboom is een aanrader. Falci bladen, zoals ook eerder gezegd. Terratools leverde mij ooit. Maar dat is over gedaan aan iemand anders een tijdje geleden, weet niet of die nu nog okay zijn om te leverne.rijpezweer schreef: ↑18 sep 2024, 14:02 Bedankt voor de inspiratie! Een Zwiterse vriend had mij ook al een zeis gesuggereerd voor rond ons zomerhuis in plaats van een bosmaaier. In een beperkte zone rond het huis moet dat wel te doen zijn...
Hebben jullie specifieke tips rond degelijke zeisbladen en essentieel toebehoren? Merken misschien? Ik heb nog ergens een blad liggen, maar dat dateert van de Sovjet-periode of zelfs ervoor...
Pssstt... Niet tegen m'n vrouw zeggen...
Ik ook Alef, dat waren hele mooie dagen. Allemaal, maar Muiden sprong daar toch wel uit. Snikheet en Jan , 70 jaar , was niet te stoppen.alefarendsen schreef: ↑17 sep 2024, 23:05 Denk nog met veel weemoed terug aan onze maaisessienin Muiden met John, Pellet en Ben. Was mooi! En bij Geertje een jaar eerder.
De zeis wordt hier nog regelmatig gebruikt,.met dik blad erop voor de bramen.
Maar ook ik ben recentelijk overstag gegaan en heb een bosmaaier gekocht (mn eerste). Op batterijen, en Ja idd, moeder de vrouw kan er ook mee overweg.
Zoals al eerder gezegd, op.een mooi vlak land is het echt het einde, een flink stuk zeisen.
Tsja, opa Jan, zoals we hem noemden. Still going strong.pelletpower schreef: ↑24 sep 2024, 21:26 Ik ook Alef, dat waren hele mooie dagen. Allemaal, maar Muiden sprong daar toch wel uit. Snikheet en Jan , 70 jaar , was niet te stoppen.
Al kan Jan er niet kwaad om worden. "Dat verander je toch niet." Veel liever richt hij zich op het positieve, zoals het trots bekijken van zijn eigen werk