Even voorstellen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MKauf

Even voorstellen

Bericht door MKauf »

Dag allemaal,
Sinds vandaag ben ik nieuw in de zin dat ik ben aangemeld op dit forum. Af en toe spiek ik wel eens mee met bepaalde onderwerpen. Mijn naam is Maikel.Ik heb sinds 2018 een dijkhuis dat ik best grondig aan het verbeteren ben qua comfort en qua energieverbruik, mag ik hopen. Buitenzijde steens muur en dak zijn geïsoleerd met 19mm Gutex houtvezel, houten planken als gevelbekleding, 14mm vloerisolatie en we leggen vloerverwarming aan. De ambitie om een massakachel (Batch Rocket) te maken begint ook werkelijk vorm te krijgen. Ik heb een nieuw rookkanaal gemaakt van 180mm dat via de (nu opnieuw gemetselde) schoorsteen het dak doorgaat.
Uit eerdere ervaring in een ander huis weet ik hoe het werken met leem is en hoe prettig dat aanvoelt om in te leven. Een groot deel van de woning is nu met leem gestuct. Veel werk maar ik vind het er mooi uit zien.
De komende tijd ben ik er nog wel mee bezig, dus als ik iets wil weten komt dit forum hopelijk goed van pas. En als ik een bijdrage kan leveren doe ik dat ook graag.

Met vriendelijke groet,
Maikel Kauffman
Pietje
Moderator
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Pietje »

Welkom hier! En ik hoop dat je kan vinden wat je zoekt.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
MKauf

Bericht door MKauf »

Dank je Pietje :wink:
wim1953

Bericht door wim1953 »

Hoi Maikel,

Fijn dat je er bent en dat leem ook jouw favoriete bouwproduct is evenals houtvezel lees ik. Onze woning is ook helemaal met leem gestuukt en afgewerkt met designleem en lehmspachtel in de badkamers. Je krijgt er flinke spierballen van maar dan heb je ook wat.
Plaats reactie