Verwarmingsgroep aftakken voor verwarming op slaapkamer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wim1953

Verwarmingsgroep aftakken voor verwarming op slaapkamer

Bericht door wim1953 »

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn verwarming. Bij ons is de benedenverdieping verwarmd waarbij de temperatuur per ruimte geregeld wordt. Die verwarming verloopt over 6 groepen. Verdeeld in deels wandverwarming en vloerverwarming. Soms hebben we boven ook wel behoefte aan verwarming echter er is geen groep over.

Mijn vraag is of je op een van de groepen een aftakking kunt maken met een automatisch klepje open dicht zodat de groep die je beneden bijvoorbeeld in de avond niet gebruikt voor een bepaalde tijd boven gebruikt kan worden om de slaapkamer iets op te warmen. Probleem is dan wel dat de groep en de thermostaat die daarbij hoort bepalend is voor de temperatuur boven. Stel dat de benedenruimte 21 graden is en de slaapkamer 12 graden dan moet je de thermostaat hoger zetten dan 21 graden om boven warmte te krijgen.

Wie heeft een oplossing?
LeaD

Re: Verwarmingsgroep aftakken voor verwarming op slaapkamer

Bericht door LeaD »

Ga je dan boven ook vloer of wandverwarming plaatsen ? Zoals je het nu beschrijft wordt het ketelwater niet hoger dan +/- 35 graden . Met een radiator boven bij te plaatsen zal er niet veel gebeuren, ook al krijg je het aangesloten .

Deur van de hal naar boven open zetten ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
JantjeV8

Re: Verwarmingsgroep aftakken voor verwarming op slaapkamer

Bericht door JantjeV8 »

Waarop heb je geen groep over? Op zo'n verdeelunit die de vloer in gaat?
Waar hangt je ketel?
Plaats reactie