Eh, beste @Ingir, ik weet niet hoor, maar het klinkt net alsof ik wordt aangesproken op iets waar ik me totaal niet in herken.
Skivakantie?! Ik kan niet skiën. 3 Stedentrips? Je zult bedoelen Groningen, Winschoten, Appingedam? Cruises? Thailand?!
En dan moet ik ophouden de heilige milieumaagd uit te hangen? Waar haal je die info in vredesnaam vandaan?!
"Maar aangezien het hier een ecologieforum is zal ik er maar vanuit gaan dat hier geen sprake van is... "
Die laatste zin is leuk bedoeld, maar je heb alles wel benoemd zoals je hebt gedaan.
Hoeveel afval heb jij?
Moderator: Moderators
Re: Hoeveel afval heb jij?
Zoals gezegd heb ik geen moeite dat mensen de hele wereld overvliegen om bijvoorbeeld F1-wedstrijden live bij te wonen of 4x per jaar op skivakantie gaan of rondrijden in een RAM-pickup met 5.8 liter dieselmotor. Leven en laten leven. Maar ik kan het niet zo goed pruimen als mensen een groene deugjas aantrekken en ondertussen verschrikkelijk milieuvervuilend zijn.
Ik wil geen groene jas, grijs en zelfs zwart staat mij ook prima. Dus laat al die Airbnb-gasten maar vliegen naar CUR voor een heerlijke strandvakantie. Ik tracteer ze op een gekoelde slaapkamer zodat ze 's nachts prima slapen. Verder bied ik warm water voor douche en keuken, ongebruikelijk op CUR maar er zijn veel gasten uit de VS die niet met warm koudwater van 28°C willen douchen. Ik geef ze geen ongelijk.
Ja, ik heb giftige zonnepanelen en een nog giftiger thuisaccu... duidelijk niet uit zorg voor klimaat of milieu maar voor de portemonnee. En dan die groene afvalcontainer waar werkelijk alles in gegooid kan worden. Heerlijk, met 1 container zijn we klaar. Normaal komen daar nog kartonnen dozen met lege flessen bij want je drinkt hier veel... bouwafval geen probleem, grof vuil wordt maandelijks gratis opgehaald. Nou ja, helemaal gratis is het niet. We betalen € 210 per jaar voor de wekelijkse containerlediging en maandelijkse grofvuilophaalservice, moet je eens in NL proberen... In Apeldoorn betaal je sowieso € 272 als vastrecht en daarbovenop € 7,75 voor een 140 liter container. Als je die om de week aan de weg zet ben je totaal € 473 per jaar kwijt en dan mag je nog extra betalen voor grof vuil bij de gemeentewerf.
Verder geen afvalstoffenheffing/rioolrecht/waterschapsbelasting op CUR.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. Vanaf mei 2025 komt daar een studio bij...