Terug bij af

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Praggel

Terug bij af

Bericht door Praggel »

Hallo leden.

Hebben jullie dat ook (wel is) dat je : terug bij Af bent.
Door ziekte zit je vanaf December 2023 thuis en van alles gaat (er) stuk.
Ben je het hele jaar zuinig geweest op het verbruik van Gas en Stroom en water
krijg je van het energie bedrijf waar je een contract hebt (ff) een mail ,
of je (ff ) een xxx ,xx bedrag over kunt maken ,omdat je verbruik in December en Januari zo hoog was.
Ben ik of je daar het afgelopen jaar zo druk mee geweest om het verbruik nog verder terug te draaien,
naar bijna 0

Mvg
benthuis
Moderator

Re: Terug bij af

Bericht door benthuis »

Oefffff! Dat is balen zeg.

Als je al goed bezig bent met bezuinigen en weglaten worden de marges dunner....
Ik herken dat. Méér besparen wordt lastig en als er dan iets tegenzit wordt het snel dun.

Heel veel sterkte!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
LeaD

Bericht door LeaD »

Het leven is een dynamisch gegeven van vallen en opstaan .

Dit vind ik een mooi onderschrift : Neem het leven niet al te serieus, je overleeft het toch niet .

Des al niet te min, veel beterschap toegewenst . De gezondheid gaat boven alles .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Maar Praggel, heb je die mail wel goed gelezen?

Als ik naar onze situatie kijk, krijg ik ook dergelijk mails, maar daar in staat het ADVIES om je maandvoorschot te verhogen, want je hebt die maand meer verbruikt. Maar krijg dalijk in het voorjaar ook het advies om weer te verlagen?
Het gaat er om dat je over het jaar heen een beetjes netjes uit komt volgens mij.

Nog vreemder: Op 1 juni is bij ons de jaarafrekendatum. Niks mis mee. Afgelopen jaar ook zo, en gezien het verbruik, de teruiglevering en heel de rattaplan was het advies: € 33,- per maand als nieuw voorschot. Nog geen 2 weken later ook zo'n mail: Om verassing te voorkomen en gezien de geschiedenis was het advies om het voorschot te verhogen naar € 54,-...

Die inschattingen lopen wel heel ver uiteen zeg. Schieten met hagel, en dan nog niks geraakt. Prutsers.
Praggel

Bericht door Praggel »

JantjeV8 schreef: 08 feb 2024, 09:46 Maar Praggel, heb je die mail wel goed gelezen?

Als ik naar onze situatie kijk, krijg ik ook dergelijk mails, maar daar in staat het ADVIES om je maandvoorschot te verhogen, want je hebt die maand meer verbruikt. Maar krijg dalijk in het voorjaar ook het advies om weer te verlagen?
Het gaat er om dat je over het jaar heen een beetjes netjes uit komt volgens mij.

Nog vreemder: Op 1 juni is bij ons de jaarafrekendatum. Niks mis mee. Afgelopen jaar ook zo, en gezien het verbruik, de teruiglevering en heel de rattaplan was het advies: € 33,- per maand als nieuw voorschot. Nog geen 2 weken later ook zo'n mail: Om verassing te voorkomen en gezien de geschiedenis was het advies om het voorschot te verhogen naar € 54,-...

Die inschattingen lopen wel heel ver uiteen zeg. Schieten met hagel, en dan nog niks geraakt. Prutsers.
Hallo jantjeV8

heb hem zelfs nog door 1 van mijn beide jongens laten lezen ,en die snapte er helemaal niks van.
Elke eind of begin van een nieuwe maand krijg ik een overzicht en grafiek van wat ik verbruikt heb of had,
Op een gegeven moment sla je een beetje door ,omdat je een bepaald doel hebt.
Je probeert onder een bepaalde norm te komen wat dus een aantal keren gelukt is.
Ze hebben bij mij zelfs op een gegeven moment het maand bedrag verlaagt.
En dan hoop je dat je weer geld terug krijgt ,maar dan is het ,het tegendeel .Moet Betalen.
Toen mij dat begin December overkwam ,schoot mij meteen het energie bedrijf te binnen.
Zit nu meer thuis , en verbruik waarschijnlijk meer ± bla bla bla
Maar ik heb hun een mail gestuurd met de stand van zaken.
Plaats reactie