Als het aan de kat lag…

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Krelis

Als het aan de kat lag…

Bericht door Krelis »

https://deanderekrant.nl/nieuws/huisdie ... 2023-10-12

Het binnenhuisdier heeft een ruime menukeuze in de gevangenis.

Doet me denken aan het baasje dat de energietoeslag ad €1.300 heeft gespendeerd aan een nieuw heupje voor de hond. Mooi hè, dat dat kan toch?
JantjeV8

Re: Als het aan de kat lag…

Bericht door JantjeV8 »

Wat een opnaaikrant zeg, dat leest toch niet, wordt je helemaal depri van.
Aart

Bericht door Aart »

JantjeV8 schreef: 25 okt 2023, 07:59 Wat een opnaaikrant zeg, dat leest toch niet, wordt je helemaal depri van.
Ik ben het deels wel met je eens. Het 'verdienmodel' van deze krant is nieuws brengen dat je niet in een reguliere krant vind. Dat resulteert dan in allerlei kritische artikelen. Van de toon mag je vinden wat je wilt, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat ze onzin verkopen. Een kritisch geluid is op z'n tijd heel goed, alleen kan niet iedereen dat tegenwoordig nog waarderen en worden kritische personen direct in het wappie (welke dwaas heeft dat woord verzonnen!) hokje geplaatst.
Laten we met elkaar in discussie blijven en het feit omarmen dat er meerdere meningen zijn en de waarheid vaak in het midden ligt. Als je iets beter denkt te weten beargumenteer dat dan en onderwijs de ander. Daar heeft iedereen meer aan dan met termen als 'opnaaikrant' te gaan gooien.
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Aart schreef: 25 okt 2023, 08:56 Een kritisch geluid is op z'n tijd heel goed, alleen kan niet iedereen dat tegenwoordig nog waarderen en worden kritische personen direct in het wappie (welke dwaas heeft dat woord verzonnen!) hokje geplaatst.
Dat 1e is wat ik deed, een kritisch geluid geven, het 2e deel van uw zin is wat u er zelf aan toevoegt, of zelfs met mijn opmerking doet.
Aart schreef: 25 okt 2023, 08:56 Laten we met elkaar in discussie blijven en het feit omarmen dat er meerdere meningen zijn en de waarheid vaak in het midden ligt. Als je iets beter denkt te weten beargumenteer dat dan en onderwijs de ander. Daar heeft iedereen meer aan dan met termen als 'opnaaikrant' te gaan gooien.
Ik heb niks inhoudelijks bekritiseert omdat ik het niet kan weerleggen noch kan onderstrepen. Enkel een opmerking over de manier van presenteren gegeven. Dat heeft niks met beter-weten te maken.
remco d

Bericht door remco d »

Aart schreef: 25 okt 2023, 08:56
JantjeV8 schreef: 25 okt 2023, 07:59 Wat een opnaaikrant zeg, dat leest toch niet, wordt je helemaal depri van.
Ik ben het deels wel met je eens. Het 'verdienmodel' van deze krant is nieuws brengen dat je niet in een reguliere krant vind. Dat resulteert dan in allerlei kritische artikelen. Van de toon mag je vinden wat je wilt, maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat ze onzin verkopen. Een kritisch geluid is op z'n tijd heel goed, alleen kan niet iedereen dat tegenwoordig nog waarderen en worden kritische personen direct in het wappie (welke dwaas heeft dat woord verzonnen!) hokje geplaatst.
Laten we met elkaar in discussie blijven en het feit omarmen dat er meerdere meningen zijn en de waarheid vaak in het midden ligt. Als je iets beter denkt te weten beargumenteer dat dan en onderwijs de ander. Daar heeft iedereen meer aan dan met termen als 'opnaaikrant' te gaan gooien.

Tijdens corona stelden vele wappies met hun extreme standpunten ook vaak dat de "waarheid in het midden" zou liggen. Dit gaat alleen op als er twee standpunten zijn die beide goed onderbouwd worden. Als dat niet zo is valt er ook niets te discussiëren. Onder die noemer valt de term wappie: niet voor rede vatbaar.

Staat buiten het feit dat de verregaande globalisering met monopolie posities voor enkele bedrijven niet wenselijk zijn.

En huisdieren als honden en katten vind ik vergelijkbaar met sierbloementeelt: het brengt vreugde aan mensen maar heeft ook nadelen, net als vliegen alcohol gokken en veel vlees eten. Waar leg je de grens? En feitelijk vraag je dan: met hoeveel mensen en op welk niveau willen we de wereld delen?

Mvg Remco
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

remco d schreef: 26 okt 2023, 10:28
En huisdieren als honden en katten vind ik vergelijkbaar met sierbloementeelt: het brengt vreugde aan mensen maar heeft ook nadelen, net als vliegen alcohol gokken en veel vlees eten.
Mvg Remco
En: kinderen krijgen
Ingir

Bericht door Ingir »

Geen huisdieren hier, er is genoeg ongeïnviteerde fauna waar we inmiddels redelijk mee kunnen dealen. Zo kun je op Curaçao nog gemakkelijk aan rattengif komen en allerlei middeltjes om mieren en wespen te bestrijden. Verder zijn hier veel schorpioenen, slangen en bijen die je met de nodige voorzichtigheid moet benaderen.

Overigens hebben we wel 2 honden van een buurman verderop. Zij "bewaken" de hele straat met 3 woningen met veel geblaf en heen en weer rennen.

Ik bedenk me dat we een poes/kat hebben. Het beest woont zo'n beetje in onze palapa bij de vakantiewoning. Houdt muizen en ratten op ruime afstand. Geven we ook geen voer of überhaupt aandacht. Veel plezier met het ongedierte.

Toen onze dochter klein was hebben we 2 konijntjes voor haar gekocht. Wat was ik blij dat de laatste na GVD 12 jaar eindelijk dood ging. Altijd het beste voer voor ze gekocht, veel ruimte gegeven om rond te rennen. Daarom werden ze ook zo oud. In de lente van 2012 had mijn dochter het kooitje laten openstaan en waren de konijntjes er vandoor. Wij "heel" goed zoeken met dochter maar wat waren we blij dat ze weg waren. Helaas kwamen de konijntjes na twee wilde dagen met hangende pootjes terug. Blijkbaar was de vrijheid niet zo geweldig. Dochter blij, wij niet.

Ondertussen genieten we hier op Curaçao van de mooie natuur: de geiten, de tropische zangvogels, de uilen en wara wara's, de leguanen en hagedissen, de schildpadden en de kleurrijke vissen in zee. Maar ook de prachtige palmbomen, de bloemrijke Bougainville en zelfs de wilde cactussen en dividivi bomen. Afgelopen week is eindelijk het regenseizoen begonnen waardoor alles groeit en bloeit. Natuur die voor zichzelf zorgt, daar houden wij van.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. Vanaf mei 2025 komt daar een studio bij... 8)
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ingir schreef: 31 okt 2023, 05:06 Toen onze dochter klein was hebben we 2 konijntjes voor haar gekocht. Wat was ik blij dat de laatste na GVD 12 jaar eindelijk dood ging. Altijd het beste voer voor ze gekocht, veel ruimte gegeven om rond te rennen. Daarom werden ze ook zo oud. In de lente van 2012 had mijn dochter het kooitje laten openstaan en waren de konijntjes er vandoor. Wij "heel" goed zoeken met dochter maar wat waren we blij dat ze weg waren. Helaas kwamen de konijntjes na twee wilde dagen met hangende pootjes terug. Blijkbaar was de vrijheid niet zo geweldig. Dochter blij, wij niet.
Leugenaar en dierenbeul in 1 alinea. Hier daal je toch een stuk in mijn achting.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir

Bericht door Ingir »

kockie schreef: 31 okt 2023, 08:46 Leugenaar en dierenbeul in 1 alinea. Hier daal je toch een stuk in mijn achting.
Blijkbaar kan je dan geen onderscheid maken tussen woorden en daden. Wij haten huisdieren maar zorgen er wel goed voor.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. Vanaf mei 2025 komt daar een studio bij... 8)
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ingir schreef: 10 nov 2023, 17:05 Wij haten huisdieren maar zorgen er wel goed voor.
Begin er dan maar niet meer aan..
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie