Eens even een update van deze kant
Wat is er in de afgelopen maanden gedaan?
Nada noopes is er gedaan en het is werkelijk ongelofelijk dat we sinds 15 december niets meer, maar dan ook totaal niets meer van de installateur gehoord hebben.
Verder wat andere tegenvallers zoals een lekkende kelder door natuurherstel in opdracht van het waterschap. In de 25 jaar dat we hier wonen altijd een droge kelder gehad tot afgelopen maart. 14,5 liter haalde we er op een dag uit en wat ben ik blij dat dat buffervat er niet staat.... Oeff had er niet aan moeten denken. Maar goed dat wordt ook nog een avontuur want er staat behoorlijk wat in die kelder waaronder drie vriezers. We zijn niet de enige in de buurt dus volop met de buren in overleg met het waterschap. Al diverse bedrijven over de vloer gehad om die kelder te laten dichten maar tjonge jonge wat een tricky wereldje is dat zeg. Maar komt goed.
Vorige week maandag stonden ze hier ook van het isolatiebedrijf op de stoep.... geen lange boor bij zich want ze moesten door buitenmuur 8cm, 7 cm oorspronkelijke spouw die gevuld is met steenwol vlokken, oude binnenmuur 8cm, en dan de nieuwe spouw die we graag vol wilden hebben. Zie ik een heel kleine vulspuit op dat apparaat zitten en vraag nog: Kan je met dat kleine vulspuitje wel in die spouw komen en spuit je niet alles in die oude spouw erbij? Als dat al zou lukken. Dat ging dus niet en ze hadden geen langere vulspuit. Toen nog een verhaal dat de compressor ook niet genoeg vermogen daarvoor had.... Die zijn dus onverrichter zaken weer vertrokken.... Wij balen dat wil je niet weten. Zojuist Rockwool zelf maar eens een mailtje gestuurd of zij niet een oplossing weten want van binnenuit gaan we niet boren. Dan kunnen we het hele huis zowat weer laten stucen.
Volgende grapje was totaal natte muren langs de kozijnen in de slaapkamer.... kit ingedroogd. Dat is vorige week gelukkig vernieuwd. Dat ging goed gelukkig.
Verder draait die kachel als een tierelier en door het knijpen van die kraantjes van het huiskamer circuit hebben we een redelijk tot best goed werkend systeem, Nog niet optimaal maar dat komt wel. Misschien dat we zelf toch maar die voetventielen gaan plaatsen maar door heel het andere gedoe ons eigenlijk niet meer in verdiept. Had even geen prioriteit. Hout voorraad is al wel aangevuld dus stoken kunnen we volgende winter.
Ook dit komt goed... ooit
En als iemand nog een tip heeft tegen woelmuizen dan hoor ik dat ook graag

Onze moestuin wordt belaagd en sinds gisteren ben ik ze echt helemaal beu !