Hallo!

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vfr16v

Hallo!

Bericht door vfr16v »

Goedemorgen,

Een ouderwets forum, mooi dat dit in deze tijd nog bestaat. Ecologisch is iets wat me enorm aanspreekt en aan de andere kant ook enorm lastig is om te begrijpen. Wat is ecologisch? Een EV waarmee een enorm milieubelastend productieproces gepaard gaat of een simpele Polo 1,9 TDI die met gemak 1.000.000km draait? Zeg het maar.

Anyway, ik ben Peter. 39 jaar. Werkzaam in de techniek. Sta sceptisch tegenover de maatregelen die de EU probeert te treffen om het milieu te redden. Zelf ben ik een huis aan het bouwen, degelijk, energiezuinig en goed voor de volgende generaties. Ook hier geldt weer het vraagstuk, wat is ecologischer?

Ik vind het enorm interessant om te lezen hoe sommige mensen hier al jaren bezig zijn om zelfvoorzienend te worden en af en toe ook wonderbaarlijk om te lezen hoe sommigen in het leven staan en honderden jaren in voren denken en daarop nu al willen anticiperen. Na jaren meelezen op de zijlijn heb ik me toch eens aangemeld. Ook omdat ik nu op het punt sta om keuzes te maken inzake het opwekken van warmte. Geld voor een warmtepomp heb ik niet (meer na de enorme prijsstijgingen die alles enorm hebben opgedreven, ook de bouwmaterialen).
Ik heb mijn huis voorbereid op de meest uiteenlopende manieren van verwarmen. In de kelderwand zitten sparingen voor leidingen voor aardwarmte. Ik heb koperen leidingen in het dek gestort voor een eventuele hout CV kachel en een dubbelwandig rookkanaal van ⌀180-230.

Fijn weekend.
Ruuben

Re: Hallo!

Bericht door Ruuben »

Je bent al goed voorbereid zeg. Ik denk dat je hier echt alles gaat vinden wat je nodig hebt.
pelletpower

Re: Hallo!

Bericht door pelletpower »

Welkom en we zien je vragen vanzelf.

Hier staat nog een WP te nietsen. Misschien wat voor jou?
Plaats reactie