Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Ingir

Re: Speed pedelec, alternatief voor woonwerkverkeer

Bericht door Ingir »

Vorig jaar zijn wij naar Curaçao geëmigreerd en heb ik mij overheerlijke Stromer ST5 ingeruild voor een volledig geveerde Duitse tank, de Riese und Müller Mountain Delight met dubbele accu en derailleur. De fietsinfrastructuur op Curaçao is vrijwel onbestaand waardoor je noodgedwongen tussen de auto's rijdt. Gelukkig gaat de R&M tegen de 40km/uur (met chip haha) waardoor je beter met het verkeer kunt meerijden.

Ik heb inmiddels een paar video's op Youtube gezet:
https://www.youtube.com/watch?v=VZp9rLqaHA4
https://www.youtube.com/watch?v=Sl8Bg78pyvI
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
LeaD

Bericht door LeaD »

Doet eerder een beetje aan Afrika denken, de bakker met mooie tralies voor de venster en de deur . Gebrekkige infrastructuur en uitvallende elektriciteit . Maar het klimaat maakt heel wat goed en als Nederland terug onder water staat hoef je zich van de hogere zeespiegel geen zorgen meer te maken . Hup Holland blup denkt Ingir dan maar ... :lol:
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

Ingir schreef: 25 feb 2023, 04:37 Gelukkig gaat de R&M tegen de 40km/uur (met chip haha) waardoor je beter met het verkeer kunt meerijden.
Zo veel haast hebben ze daar over het algemeen niet. Ze zullen je wel raar aankijken met al die snelheid.
Woz

Bericht door Woz »

LeaD schreef: 25 feb 2023, 19:25 Doet eerder een beetje aan Afrika denken, de bakker met mooie tralies voor de venster en de deur . Gebrekkige infrastructuur en uitvallende elektriciteit . Maar het klimaat maakt heel wat goed en als Nederland terug onder water staat hoef je zich van de hogere zeespiegel geen zorgen meer te maken . Hup Holland blup denkt Ingir dan maar ... :lol:
Ik heb voor mijn werk een paar weken doorgebracht in Nigeria. Ik herinner mij dat er een traliedeur was in de hal naar mijn slaapkamer (ik sliep op het bedrijf).
Er werd mij vertelt dat ik mijzelf voor mijn eigen veiligheid moest opsluiten voor ik ging aan slapen.
En voorafgaand aan de rit van de luchthaven naar het bedrijf werd mij het volgende vertelt: als we overvallen worden de overvallers nooit rechtstreeks aankijken want dan denken ze dat je hun gezicht wil proberen te onthouden en dan kan je het zeker niet navertellen..

Nigeria zou nochthans een topland moeten zijn want de overheid* is er minimaal en bijna niemand betaalt er belastingen?

*Ja, ik weet heel goed dat overheden ook niet onschuldig zijn en goed moeten in de gaten gehouden worden dat ze niet te ver gaan. We moeten de middenweg zoeken. En dat kan volgens mij het best in een democratisch debat waarin alle partijen aan bod komen. Ook diegene waar ik het zeker niet mee eens ben.
Ingir

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 28 feb 2023, 09:32
Ingir schreef: 25 feb 2023, 04:37 Gelukkig gaat de R&M tegen de 40km/uur (met chip haha) waardoor je beter met het verkeer kunt meerijden.
Zo veel haast hebben ze daar over het algemeen niet. Ze zullen je wel raar aankijken met al die snelheid.
En daarom kan ik ook prima meerijden met het overige verkeer. Overigens zijn er enkele wegen die breed, recht en vlak zijn en dan ook als racebaan gebruikt worden. Levensgevaarlijk om daar te fietsen. En toch... met name in de vroege ochtenden van het weekend rijden er fietsclubs, groepjes racefietsers en MTB-ers over deze 100+ km/u wegen. En af een toe een zie ik een forens die van Grote Berg naar Willemstad rijdt op zijn E-fiets. Er zijn dus mensen die het aandurven. Het gedeelte van het eiland waar ik woon is het autoverkeer al een stuk rustiger, afgezien van een enkel opgewonden standje rijden de mensen hier rustig en met veel geduld voor elkaar. Die vriendelijkheid in het verkeer en in de dagelijkse omgang is echt heel prettig.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie