is er nog iemand bezig met een houtvergasser?

Op speciaal verzoek van onze houtgasguru is dit gedeelte geopend. Hier kan worden gediscussieerd over houtgasgeneratoren voor vervoer, maar ook stationaire toepassingen

Moderator: Moderators

BR24
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2022, 07:47

is er nog iemand bezig met een houtvergasser?

Bericht door BR24 »

hallo.
Ik ben nieuw hier en ben hier terecht gekomen vanwege mijn interesse in houtvergassingsinstallaties.
De stroom en gasprijzen rijzen de pan uit en ik zie niet gebeuren dat dat in ons voordeel gaat veranderen.
Dus ben ik al langer aan het kijken naar hoe ik mijn enorme voorraad afvalhout kan omzetten in energie.
Ik heb me al behoorlijk ingelezen in installaties van klein tot groot.
In eerste instantie wil ik beginnen met iets om een 2-cil motor aan te drijven van ca 11kW.
Die motor drijft een 230V generator aan die max 30A geeft.
Als dat werkt wil ik een grotere installatie bouwen waarmee ik 30-40kVA kan opwekken.
Dit is voor mijn eigen machines.
Ik heb al van alles gezien op het gebied van filters, waterafscheiders, drogers, etc
maar ik heb nog steeds geen duidelijke tekening van de brander zelf.
Kan iemand mij vertellen waar ik die kan vinden?
Zijn er nog meer mensen bezig met het bouwen van een houtvergassingsinstallatie?
Ik heb tot nu toe nog geen geschikte stationaire gas- of benzinemotor kunnen vinden van 100pk
of in die richting. In Canada zag ik iets van iemand die had een 6 cilinder dieselmotor omgebouwd naar gas door
de compressieverhouding te verlagen van 20 naar ca 12 door een dikkere koppakking.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben?

Jan
Plaats reactie