Hout cv ketel ombouwen naar olie

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gerrie »

Misschien heb jij liggende gelden ik niet en de achteraf schuur ga jij met een hout cv ketel in je huis zitten? Maar je levert commentaar maar komt niet met een oplossing.
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gargouille »

Neen. Ik ben ook niet van plan jouw privé-problemen op te lossen.

Ik vraag me gewoon af wat mensen drijft om dit soort vragen op een ecologieforum te posten.

G
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gerrie »

Pfff ik heb medelijden met directe omgeving.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Ramon »

Ik ben ook meer economisch als ecologisch ingesteld, maar is 23 graden niet een klein beetje overdreven?
maar komt niet met een oplossing.
Beginnen met dikke trui en evt jas.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door kockie »

en isolatie en compartimentering.

@Gerrie: je hebt het in je eerste post over fronsende wenkbrauwen, klaag dan ook niet als deze komen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gargouille »

Het zal inderdaad wel als kritiek klinken.
Maar daarom stelde ik de vraag niet. Ik stel me werkelijk de vraag waarom deze topics op een ecologieforum geopend worden.
Niet de ge-upgrade vraag met compartimentering, isolatie en minderen, maar die van de vraagsteller die besluit ze hier te stellen.

Ik vraag het me gewoon nog steeds af na al die jaren.
G
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door LeaD »

Bij ecobouwers werd net dezelfde vraag gesteld ... De antwoorden kun je al raden . Tegenwind .

Wie wil er nu nog gasolie op zijn erf halen als het zonder ook kan ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gerrie »

Ramon meen je dit nu echt met een trui en een jas aanzitten in je kamer? Wat een armoe als ik zo moet leven.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door remco d »

Gargouille schreef: 14 dec 2020, 20:51 Het zal inderdaad wel als kritiek klinken.
Maar daarom stelde ik de vraag niet. Ik stel me werkelijk de vraag waarom deze topics op een ecologieforum geopend worden.
Niet de ge-upgrade vraag met compartimentering, isolatie en minderen, maar die van de vraagsteller die besluit ze hier te stellen.

Ik vraag het me gewoon nog steeds af na al die jaren.
G
De huidige tijd met haar Facebook en Google bubbels maakt dat iedereen denkt dat hij goed bezig is. Hier op het forum ook met iemand die 100% overtuigd is dat hij de oplossing voor corona heeft. Als je alleen leest wat Google je voorschotelt denk je altijd dat je op de goede weg bent.

On topic: armoe? Hier staat de CV op 18 graden, nooit koud. Dat scheelt qua verbruik zomaar de helft met 23 graden. Dus je hout of pellet gebruik zou je kunnen halveren. De helft minder werk, minder zeulen en minder geld kwijt. Noem het maar armoe. Ik noem het een stukje onafhankelijkheid.

Mvg Remco
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gerrie »

Remco ik zit met 18gr te rillen op de bank ik ben echt een koukleun.
Iedereen heeft commentaar maar nog géén één met een oplossing.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door jwardenier »

Heb je de bloed doorstroming dan wel op orde ,ik zie en hoor het vaker dat mensen met verminderde doorstroming het vaker koud hebben ,voorbode van een hartinfarct met gevolg dat ze later standhouder worden, met een lang revalidatie traject tot gevolg 23 gr is bloedheet ,18 gr lijkt me meer normaal ,mijn schoonmoeder heeft het 21 gr in huis ,waar ik dus graag een trui uittrekt ,ze is 93 dus dat mag dan ook wel .
Ik ben veel omgegaan met hulpverleners die vaak naar de Oekraïne gingen ,hier was nooit de kachel aan totdat ze terug waren van hun missie ,je kan dus ook leren wat af te harden ,ook weer goed voor je bloedsomloop .
Met 1 of 2 warme vertrekken wat mijn inziens een reële oplossing is ,heb je dit ook .
Gerrie
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 feb 2014, 07:58

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gerrie »

Ik heb het me leven lang al ik rook niet en drink sporadisch en sport veel. Ik vind 23gr gewoon heerlijk dat ben ik. Iemand die met 19 of zelfs 18 gr in zijn huis gaat zitten met twee truien over elkaar vind ik pure armoe maar hij gaat ze gang maar als hij denkt het milieu er mee te redden. Voorbeeld ik werk in een olijvenperserij daar komen de zogezede oud hippies met zogezegde ecologische olijven maar aan de andere kant steken ze binnen een half uur 5 peuken op. En zo zie je maar weer.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door remco d »

Het heet hier wel ecologie forum dus je kunt verwachten dat er alternatieven voorgesteld worden die minder grondstoffen of fossiele brandstoffen kosten. En een trui aantrekken is wel degelijk een oplossing en geen commentaar. Dat jij dat armoe noemt is wel commentaar en eigenlijk ook een belediging, het komt mij nogal neerbuigend over namelijk.

Wellicht zou je wat meer info kunnen geven over je situatie dan komen hier echt wel goede adviezen. Hoe groot is de ruimte die je warm wilt hebben? Hoeveel hout gebruik je nu? Wat voor een huis? Isolatie? Zonuren in de winter waar je misschien gebruik van kunt maken? Olie gaat niemand je hier advies over geven. Dat is als op een forum over houtbewerking vragen om aluminium kozijnen. Pellets zijn naar mijn mening weinig beter.

Mvg Remco
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door Gargouille »

remco d schreef: 15 dec 2020, 06:01
Gargouille schreef: 14 dec 2020, 20:51 Het zal inderdaad wel als kritiek klinken.
Maar daarom stelde ik de vraag niet. Ik stel me werkelijk de vraag waarom deze topics op een ecologieforum geopend worden.
Niet de ge-upgrade vraag met compartimentering, isolatie en minderen, maar die van de vraagsteller die besluit ze hier te stellen.

Ik vraag het me gewoon nog steeds af na al die jaren.
G
De huidige tijd met haar Facebook en Google bubbels maakt dat iedereen denkt dat hij goed bezig is. Hier op het forum ook met iemand die 100% overtuigd is dat hij de oplossing voor corona heeft.
Er zijn inderdaad ontelbare mogelijkheden om je eigen gelijk te vieren in de digitale waan.
Maar is het dan niet des te verwonderlijker dat men dat op een plek wil doen waar er (vagelijk) heel andere (eco)bakens uitgezet worden ?
Inderdaad waarom zou je hier je gelijk willen halen ivm de behandeling van corona ? (nog totaal los van de inhoud van die discussie)
Gerrit zit wat meer aan de kant van de oppositie denk ik.
Hij komt hier de geitewollen-sokken-peuken-rokende-hippies-met-de-zogezegde-ecologische-ideëe hun armoedige kijk op het leven even meedelen.
Als je niet met een comfortabele en betaalbare oplossing komt zal je bewezen hebben dat van de groene hippies ook niks te verwachten valt.

G
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Hout cv ketel ombouwen naar olie

Bericht door dormos »

Einde discussie denk ik. Je gaat hier geen advies krijgen over hoe je kachel om te bouwen van hout naar olie. PUNT.
Plaats reactie