Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door alefarendsen »

rijpezweer schreef: 15 jun 2020, 18:00 Misschien zijn er manieren om de eigenheid van ecologieforum.eu te behouden met minder technisch onderhoud. Je hebt er ongetwijfeld al over nagedacht:
Goede input!!! Ik heb nooit forumdagen meegemaakt, behalve een maaidagje met pellet, john en mijzelf in Muiden. Voor mij heeft het forum dus de functie van virtuele ontmoetingsplek en bron van kennis. Daar is an sich geen vereniging voor nodig zou ik denken.

Als ik de discussie zo aanhoor vraag ik me af of het nut heeft een vereniging op te richten als er idd platformen a la reddit zijn die heel veel van wat hier gebeurt ondervangen.
rijpezweer schreef: 15 jun 2020, 18:00 - Zijn er managed phpbb-dienstverleners die betaalbare kwaliteit aanbieden?
- Kan desnoods een relatief open platform als reddit tot op zeker hoogte redding bieden?
- Misschien zijn er ook andere bouwstenen bruikbaar waar je op het eerste zicht niet aan denkt?
- Is er een manier om de vroegere wiki/huidige kennisdatabank te doen herrijzen zonder zware technische inspanning? Valt die bijvoorbeeld wakker te kussen op basis van github of gitlab wiki-pagina's?
Fundamentele keuze hier is denk ik: is de data van een grote club (reddit) of wat iemand / iets onafhankelijks. Ik denk maar zo dat de meesten het hier het liefst niet zien verdwijnen naar een grote tech reus en dan is een phpbb-dienstverlener een beter idee. Maar dat brengt weer maandelijkse kosten met zich mee. Zou mooi zijn eens te onderzoeken over hoeveel we het hebben. Als 50 man allemaal 50 euro ophoesten ben je dan niet al 5 jaar verder qua kosten?
Technisch heb ik wel wat linux-sysadminachtergrond. Ik wil gerust meedenken en -werken aan eenmalige migratie
Wil aan zoiets ook prima tijd besteden, geen probleem.
Een beperkte financiële bijdrage kan ik ook wel leveren als die een migratie vlotter helpt verlopen.
Financiële bijdrage is absoluut geen issue als dit nodig is. Dat zou meteen mijn gebrek aan donaties van de afgelopen 4 jaar compenseren :shock: :fff
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Ruuben »

Ik begrijp je motivatie Maarten. Maar ik wil ook liefst dat de wereld achter me nooit meer veranderd. Je hebt heb geweldig gedaan.
Is een formule te creëren waarbij de huidige hoster alles op een laag pitje waarneemt? En we een goeie pot geld er tegenover zetten?

Ik weet dat ik een ideale kandidaat ben maar ik bied me helaas niet aan.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

En als je het met een groepje mensen gaat doen (dat kan dan een echte vereniging worden). Dan kan je de taken verdelen. Ik ben een paar jaar moderator geweest en volgens mij zijn wij toen 1 keer bij elkaar geweest (ook een hele goede herinnering). Het was allemaal niet veel werk. In een normale vereniging wordt er natuurlijk vergadert en daar moet je niet aan beginnen (een keer per jaar voor een forumdag?). Forumdagen geven wel wat werk, maar dat is ook heel erg leuk. Bijvoorbeeld midden in de nacht een verhaal over windmolens om daarna heel goed te eten (broodje shoarma?) met de nodige zelfgestookte drank. Wat wil je nog meer?
groet!

Ritsaert
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door jwardenier »

Het klinkt gezellig, ervaringen hebben me echter geleerd dat het altijd de zelfde personen zijn die voor en na werk hebben ,op de dag zelf staan anderen vooraan ,ik dit en ik dat .
Vraag die dan ook bij mij opkomt ,als het zo gezellig/leuk was waarom ben jij dan gestopt ,niet lelijk bedoeld !,maar vaak zijn er omstandig heden irritaties of niet op de zelfde lijn zitten waarom iemand afhaakt en het vaste groepje steeds kleiner wordt .
Kokkie je had het over meganiche geit spelen ,zal het maar als een lolletje opvatten ,ik reageerde op je vraag ,met maai workshops heb ik ervaring ,rest niet ,ook door desinteresse , computer is niet mijn hobby .
Zelf dingen doen en maken dat kan ik ,maar heb niet het idee dat daar vraag naar is ,en mijn werkzaamheden lenen zich ook niet echt om mee te sjouwen naar een forum dag ,en zijn ook niet in een dag/week te pakken. dus vandaar veder kan ik niet zoveel .
Zal veder niet reageren op dit topic ,hoop dat je iemand vind .
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Ingir »

jwardenier schreef: 18 jun 2020, 08:49 Het klinkt gezellig, ervaringen hebben me echter geleerd dat het altijd de zelfde personen zijn die voor en na werk hebben ,op de dag zelf staan anderen vooraan ,ik dit en ik dat.
Ik organiseer al enkele jaren een forum-weekend bij mij thuis, waaraan mensen uit Nederland en België deelnemen. Daar ben ik in 2017 mee gestart en stukje bij beetje wordt het idee door diverse deelnemers opgepikt die een vergelijkbare activiteit organiseren waardoor we nu jaarlijks zo'n 4-5 forum-weekenden hebben die telkens door zo'n 12-16 leden bezocht worden. Dit jaar hebben we enkele activiteiten in het voorjaar moeten overslaan maar volgende maand gaan we eindelijk van start met het eerste weekend van het jaar.

Het is waar dat het werk grotendeels op dezelfde mensen terecht komt maar dat is vooral in de eerste jaren. Ik merk dat andere deelnemers ook actief worden omdat ze nu enkele keren gezien hebben hoe je zo'n weekend organiseert (en enkele taken vooraf al delegeert) waardoor de drempel een stuk lager is. Ik zie de extra inspanning dan ook als investering in de forumgemeenschap, na enkele jaren betaalt zich dat uit in activiteiten die door anderen georganiseerd worden.

Andere forumleden worden enthousiast gemaakt door de activiteiten uitgebreid vast te leggen op YouTube-video's, al was het maar om te kijken wie de mensen zijn achter de bekende forumnamen. Na 3 jaar zie ik dat het enthousiasme groeit, deelnemers nemen allemaal wat mee voor de avonden, de één komt met heerlijke wijnen uit Zuid-Afrika, de ander neemt weer lamskoteletten mee voor de BBQ en weer een ander komt toch langs een brouwerij en neemt dan gelijk een vaatje speciaal bier mee...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

Ik heb veel evenementen en dingen georganiseerd - ook grotere tot 10.000 bezoekers, je moet het opbouwen.

En ja er ontstaan wel eens meningsverschillen. Ook hier op dit forum. En ja dat is de reden waarom ik ben gestopt als moderator op dit forum.

Samen werken is niet altijd even makkelijk....maar het is de moeite waard.
groet!

Ritsaert
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

kockie schreef: 15 jun 2020, 16:31 -- even bezoek, ga straks verder met het antwoord-
ritsaert snijder schreef: 18 jun 2020, 11:46 Ik heb veel evenementen en dingen georganiseerd - ook grotere tot 10.000 bezoekers, je moet het opbouwen.
Had die ene van Kockie er ook maar bijgenomen. 10.001 of 10.000 merk je toch niet ?
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

:D je bedoelt dat de forumdagen maar door 1 bezoeker worden bezocht? En ja het klinkt een beetje opschepperig. Ik ben overigens geen kandidaat want ik voldoe niet aan de eisen.
groet!

Ritsaert
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

Nou, eigenlijk bedoelde ik dat één verdwaalde bezoeker hier de discussie laat stroppen.
Kleine oorzaak, grote gevolgen.

Let een beetje beter op de bezoekers en neem ze allemaal voor je rekening.
Kockie worstelt nu al een week met die bezoeker.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Leuk dat je er weer bent Gargouille, onder de 3e of 4e naam?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

Ik vind het niet zo leuk. Vooral niet als ik zie waar het schip gestrand is en dat de schipper tot slot ook liever wil afstappen.

Voorstellen tot een andere richting werden in het verleden al te vaak kaltgesteld, intussen wordt er wel aan een vorm van 'democratische input' gerefereerd. (hoewel die nogal onduidelijk beschreven wordt) Maar dat democratisch reveil komt helaas ook te laat voor de richting die ik zou wensen. De meerderheid die daar ooit voor te vinden was heeft andere oorden opgezocht. Het nieuwe publiek zal ongetwijfeld andere keuzes maken.

Maar ik koester dan op inhoudelijk vlak ook geen illusies meer. Het enige waarvoor ik hier ben is de 'afwikkeling' van deze 'overname'. Wie wordt er straks uit de hoed getoverd? Het zou zo maar een klimaatontkenner, een Erkenbrander/Alt RIght of een Avatar/Scientologie-aanhanger kunnen worden als je ziet wie hier allemaal een podium krijgt. Ook daar zal ik niks aan kunnen veranderen.

Waarvoor zit ik dan wel in de wachtmodus bij deze zwanenzang ?
Ik heb je in het verleden gevraagd om mijn accounts op te zeggen en de inhoud te wissen. Het forum draait -volgens mij- namelijk om inhoud en niet in de eerste plaats om de technische en/of financiële input. Ik heb nogal wat inhoud toegevoegd en die fungeert (samen met alle andere inhoud uiteraard)nog altijd als input in de zoekmachines. Ik zou op die manier niet graag bijdragen (voor mijn aandeel) aan de verspreiding en promotie van ideologieën/denkbeelden waar ik niet achter sta. En dat geldt zowel voor de good old greenwash en techno-optimisten, maar nog veel meer voor AltRight en Scientology -achtige toestanden.
In het verleden ben ik akkoord gegaan met het anoniem maken van de accounts. Formeel bleef ik wel vragende partij voor het wissen van de inhoudelijke berichten (check de mail in dat verband). Dit akkoord werd gegeven op basis van de ‘overeenkomst’ die men aangaat bij de registratie. Een overeenkomst die jij altijd interpreteerde als het privé-eigendom maken van de inhoud. Jouw privé-eigendom. Het was/is een interpretatiemogelijkheid en ik had geen zin in een eindeloze discussie of juridische stappen. Het is/was een interpretatiemogelijkheid dus ik hield me ‘integer’ en ‘serieus’ aan de consequenties van mijn registratie. Maar nu ga ik ook nog eens beroep doen op jouw ‘integer’ en ‘serieus’ handelen. In de registratie waar naar verwezen wordt staat immers “Als gebruiker ga je ermee akkoord dat de informatie die je bij ons invoert, wordt opgeslagen in een database. Hoewel deze informatie niet aan een derde partij zal worden verstrekt zonder je toestemming, kan “Ecologieforum” noch phpBB niet verantwoordelijk worden gehouden voor een hackpoging die ertoe kan leiden dat de gegevens vrijkomen.”
Ik zal je formeel geen toestemming geven om de door mij ingevoerde informatie aan een andere partij door te geven die het forum overneemt. Ben benieuwd of jij je ook aan de consequenties van de registratie-overeenkomst houdt.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Ruuben »

Wie is deze verbitterde zure appel ?
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

Ruuben schreef: 23 jun 2020, 12:27 Wie is deze verbitterde zure appel ?
Dat wilde ik met meer woorden zeggen, maar het vat mijn gevoel bij deze reactie samen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door willem »

Gargouille staat voor waterspuwer, ik denk dat ie nu z'n gal spuwt. v/h Cp ???????
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

En deze twee (drie ... teller loopt) reacties vatten zowel het niveau van reageren als dat van modereren samen.
Argumentum ad hominem is de norm.

Niet mijn probleem, gelukkig.
Ruuben schreef: 23 jun 2020, 12:27 Wie is deze verbitterde zure appel ?
De appel die gewoon vraagt om uit de mand gehaald te worden.

G
Plaats reactie