Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door pelletpower »

Ingir, hier was je nog niet bang:
door Ingir » 17 mar 2020, 15:36




Ingir schreef: ↑
27 sep 2019, 11:52
Ik vind het wel zielig voor kinderen die al die verschrikkelijke berichten krijgen te verwerken zonder te weten dat het allemaal om een kleine kans gaat, net zoals er een kans is dat we geraakt worden door een meteoriet of de halve wereldbevolking uitgeroeid kan worden door een gemeen virusje. Ach ja, toen was er opeens toch dat gemeen virusje... :fff
Corona-crisis is een keuze: https://zelfzorgcovid19.nl/
Goed voor jezelf zorgen is altijd een goed plan. En dat begint met goed eten, niet met preparaten. Ik vind het een beetje naief om te denken dat je corona komt voorkomen door een pilletje. Maar ja, als je daar genoeg in gelooft kan dat al voldoende zijn. Dat zijn ook interessante overwegingen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 15 mei 2020, 20:10 Ik vind het een beetje naïef om te denken dat je corona komt voorkomen door een pilletje.
Ik ken geen mensen die denken dat je Corona-besmetting komt voorkomen met een pilletje.

Zoals gezegd begint het inderdaad met gezonde voeding waardoor je in principe voldoende van alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt.

Dat neemt niet weg dat er allerlei situaties zijn dat mensen ondanks een gezonde voeding tekorten oplopen van essentiële stoffen en uiteraard wanneer mensen een slordige levensstijl er op nahouden. En dat gaat niet om enkele uitzonderlijke gevallen maar hele bevolkingsgroepen. Dat geldt met name voor senioren of chronisch zieke mensen van wie het lichaam minder goed voedingsstoffen opnemen en sowieso minder eten, maar ook om gezonde mensen die meer voedingsstoffen verbruiken of door een slechte levensstijl meer voedingsstoffen afbreken. Dat is de reden dat niet alleen ouderen en zieken ernstig ziek kunnen worden van het virus maar ook gezonde of jonge mensen.

In al die gevallen is het wel degelijk nuttig een voedingssupplement te slikken waarmee ernstige tekorten weggewerkt kunnen worden, met alleen voeding is dat meestal niet mogelijk. Zo nemen diabetes-patiënten door het gebruik van Metformine minder gemakkelijk vitamine B12 en D op en zo een tekort opbouwen aan deze stoffen, niet zelden zijn dit ook de patiënten met overgewicht die regelmatig worden opgenomen in het ziekenhuis met ernstige Corona-klachten.

Wanneer je echter ziekteverschijnselen begint te merken (keelpijn, niezen, hoesten, koorts) is het zaak om zo snel mogelijk alle zeilen bij te zetten in de bestrijding van het mogelijke virus, je bent dan immers nog niet getest en weet niet of het een gewoon griepje is of Corona. Als het echter Corona is dan ben je waarschijnlijk al 5 dagen eerder besmet en heeft het virus al terrein gewonnen getuige de symptomen. Er valt dan geen tijd te verliezen met de paracetamol zoals die door de overheid/RIVM wordt aanbevolen. Vanaf het moment dat je vermoedt dat je ziek bent moet je zo snel mogelijk beginnen met een vitaminebombardement van de genoemde stoffen: zink, quercitine, selenium en vitamines C en D. Maakt niet uit of je dat via voeding doet door vooral rode paprika, mosselen, kappertjes en paranoten te eten of door een flinke dosis preparaten tot je te nemen zolang je maar geen tekort hebt in het heetst van de strijd.

Snelheid is cruciaal: eerst 5-10 dagen op paracetamol vertrouwen en dan de huisarts bellen is geen slimme strategie want het virus wacht ook niet een paar dagen maar gaat gewoon door met het slopen van je lichaam. Zorgen dat je goed voorbereid bent is daarom van groot belang, desnoods met een pilletje.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Vandaag in het AD een verhaal over 9 zorgmedewerkers die zijn overleden door onbeschermd zorg te verlenen aan ouderen en zieken. De kans op besmetting is hier bijzonder groot, vooral ook omdat zorgmedewerkers ongewild de besmetting van de ene patiënt overdragen op de ander. In sommige verpleeghuizen is hierdoor een slagveld op afdelingen ontstaan, maar nu is dus ook bekend dat 9 relatief jonge en gezonde medewerkers aan Corona zijn overleden.

Onbeschermd zorg verlenen... daarmee wordt uiteraard bedoeld dat de medewerkers onvoldoende beschermingsmiddelen hadden, zoals mondkapjes, handschoenen, schorten e.d. maar ik vermoed dat ook meespeelt dat deze medewerkers onvoldoende beschermd waren tegen virusinfecties door tekorten aan noodzakelijke voedingsstoffen. Bekend is dat zo'n 80% van alle mensen met een donkere huidskleur een vitamine D tekort hebben omdat zij onvoldoende in staat zijn om vitamine D via de huid te produceren. Verder is bekend dat mensen met overgewicht/obesitas vaak tekorten hebben aan diverse voedingsstoffen door ongezonde/eenzijdige voeding. Diabetes-patiënten lopen doorgaans tekorten op door het gebruik van Metformine dat de opname van vitamine B12 en D verhindert.

Negen zorgmedewerkers die hun leven hebben moeten bekopen door het verzorgen van andere mensen. Hoewel dit verschrikkelijk is voor de nabestaanden gaat het gelukkig om relatief weinig sterfgevallen als je weet hoeveel zorgmedewerkers er in Nederland zijn (1,4 mio) waarvan er zo'n 1,0 mio niet in beschermde ziekenhuizen werkt maar in tot voor kort onbeschermde verpleeghuizen, verzorgingshuizen, thuiszorg enz.

Als je dan leest dat een 45-jarige zorgmedewerker is overleden aan Corona terwijl ze gezond was maar wel een donkere huidskleur heeft en overgewicht heeft dan is de kans vrij groot dat ze een vitamine D tekort gehad heeft en daardoor de ziekte niet heeft kunnen overwinnen. Dat zou bijzonder spijtig zijn omdat dit eenvoudig voorkomen had kunnen worden met een simpel vitamine D-pilletje...

In diverse landen krijgen zorgmedewerkers preventieve medicatie tegen het virus (quercitine/kinine/hydroxychloroquine) of is men grootschalige onderzoek gestart met preventieve medicatie voor zorgmedewerker, met gunstige resultaten. In Nederland moeten de zorgmedewerkers het zonder doen... en dat vind ik wel schandalig. Op z'n minst zouden deze mensen goede voorlichting moeten krijgen hoe ze zichzelf kunnen beschermen met de juiste voedingsmiddelen en eventuele supplementen als er tekorten zijn. Nee zij mogen zich verheugen op RIVM-protocollen die nulkommaniks bescherming geven. Ook hier: onnodige zieken en doden.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

De Consumentenbond waarschuwt in dit artikel ( https://www.consumentenbond.nl/vitamine ... oronavirus ) voor al te enthousiast gebruik van vitamines en mineralen omdat deze niet zouden helpen tegen Corona en zelfs schadelijk kunnen zijn.

Op zich is dat terecht, zoals ik hier al regelmatig heb moeten herhalen helpen al die vitamines en mineralen niet tegen de kans om besmet te raken met het virus. Zelf supergezonde personen zijn niet gevrijwaard om een virusbesmetting op te lopen.

En met voedingsstoffen geldt altijd dat te veel nooit goed is. De hele dag rode paprika's eten is echt niet gezond, net zoals een lekker glas wijn een welkome aanvulling op het dagmenu is maar niet een hele fles wijn. Voedingssupplementen moeten dan ook met enige terughoudendheid gebruikt worden... via gezonde en gevarieerde voeding krijg je doorgaans voldoende van alle noodzakelijke stoffen binnen en zijn supplementen niet nodig.

Neem nu vitamine C met een aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) van 75 mg dat vrij gemakkelijk is te bereiken met een gezonde dagmenu. Alleen al met de eerder genoemde rode paprika (1 stuks=150gr) krijg je al bijna 200 mg vitamine C binnen. Met een maximale dagelijkse dosis van 2000 mg (= 2 gram) moet je dus op 1 dag 10 rode paprika's naar binnen werken en dat is zeer onwaarschijnlijk. Een gebruikelijke vitamine C-supplement heeft een dosis van zo'n 500 mg ofwel 25% van de maximale dagelijkse hoeveelheid en kan gerust ingenomen. Wanneer je echter ziek bent en nauwelijks nog eten naar binnen kunt krijgen is een dosis van 1000-2000 mg (2-4 pillen) helemaal geen slechte keuze.

Voedingssupplementen zijn sowieso van belang voor risicogroepen die om wat voor reden dan ook niet voldoende van alle stoffen binnenkrijgen en daardoor tekorten opbouwen. In geval van een Corona-besmetting kan zo'n tekort een belangrijke rol gaan spelen in de verdere ontwikkeling van de ziekte... lijkt mij een goede reden om extra alert te zijn op mogelijke tekorten. Het gaat daarbij niet om enkele uitzonderlijke individuen die toevallig wat tekort oplopen maar om zeer grote bevolkingsgroepen van alle leeftijden.

De zogenaamde valse claim over tekorten aan nutriënten is struisvogelpolitiek waarbij wordt weggekeken van het feit dat mensen vaak ongezond eten, nauwelijks bewegen, stress ervaren en zo allerlei tekorten oplopen die voorkomen kunnen worden met een gezondere levensstijl en supplementen.

Zodra je ziek wordt is het gewoon een kwestie van tijd... je hebt dan ca. 10-15 dagen om de ziekte te bestrijden en dat ga je überhaupt niet redden met de door de overheid aanbevolen paracetamol. Ik heb meer vertrouwen in de nuttige adviezen van huisarts Elens die benadrukt dat met voldoende voedingsstoffen de ernstige 2e fase van de ziekte voorkomen kan worden. Ik ga in ieder geval niet een beetje suf 2 weken niets doen tot ik ernstig genoeg ziek ben om in het ziekenhuis opgenomen te kunnen worden. Maar enfin, uiteindelijk is het ieders eigen keuze.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door benthuis »

Ingir schreef: 16 mei 2020, 13:46 Vandaag in het AD een verhaal over 9 zorgmedewerkers die zijn overleden door onbeschermd zorg te verlenen aan ouderen en zieken....
Jemig, als ik dit lees bekruipt me het gevoel dat je hier een aantal dingen bij elkaar veegt. Zonder bronvermelding oid. Ik vind dit gevaarlijk en in mijn ogen niks anders dan dat er gebeurd op Facebook etc.

Ik sta hier zeker niet achter. Misschien kan je het nuanceren, toelichten en op z'n minst voorzien van wat bron vermeldingen?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door benthuis »

https://zelfzorgcovid19.nl/initiatiefnemers/

Rob Elens, huisarts te Meijel, paste in Nederland als eerste de mix van HydroxyChloroquine, Zink en Azitromycine toe en genas daarmee 10 patienten van Covid19. Rob is voorstander van toepassing van deze medicatie in de eerste lijn in het milde stadium van Covid19 om daarmee de druk op de tweede lijn te verlichten. Het idee om Covid19 te bestrijden d.m.v. supplementen is ontstaan nadat het Rob Elens werd verboden door de inspectie om HCQ te gebruiken. De werking van supplementen blijkt in de praktijk voldoende groot om (milde) Covid19 te voorkomen danwel uit te doven. Dat is belangrijk nieuws.

Evert de Blok, ondernemer te Dirksland, is, zoals zoveel ondernemers, bezorgd over de duur van de Lockdown periode en van mening dat er in de media en door de overheid te weinig aandacht aan preventieve maatregelen wordt besteedt. Evert zocht contact met Rob en samen besloten ze deze website te laten ontwikkelen.


Een huisarts en een ondernemer die bezorgd is...

Verder onderschrijven:
48 paramedici
53 medici
101 medici en paramedici

Op basis waarvan onderschrijven ze dit?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Het aantal Corona-doden wordt nu zo laag dat er geen onderscheid is te maken tussen het gebruikelijke aantal sterfgevallen per week, gemiddeld zo'n 2900 per week met een bandbreedte van plusminus 100. Momenteel zitten we onder de 3000 zodat we binnen de bandbreedte van normale aantallen zijn gekomen. In week 14 was de top bereikt van 5078 doden per week bij een normale week14-gemiddelde van 2983 geeft dat dus zo'n 2100 extra sterfgevallen die ongetwijfeld aan Corona kunnen worden toegeschreven.

Dat verschil tussen werkelijke aantal en gemiddelde aantal doden per week is nu dus niet meer aanwezig... dat betekent dat Corona geen oversterfte meer geeft en een gewone oorzaak (aanleiding) is geworden. Anders gezegd: zonder Corona zouden er nu evenveel doden vallen per week maar dan door andere oorzaken.

Hiermee is duidelijk dat de Corona-crisis voorbij is, niet de economische/maatschappelijke crisis, maar wel de crisis van besmetting die meer dan normaal doden veroorzaakt.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Waarschijnlijk zijn al degenen blijven ademen door dat zij jouw verhaal hebben gelezen/aan gehoord,
en er daad werkelijk iets mee gedaan hebben.
Wanneer zien we je Op1 of bij Beau voor de wetenschappelijke onderbouwingen. :) :) :)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door kockie »

Ingir schreef: 20 mei 2020, 16:49 Hiermee is duidelijk dat de Corona-crisis voorbij is, niet de economische/maatschappelijke crisis, maar wel de crisis van besmetting die meer dan normaal doden veroorzaakt.
Ik stel voor dat we morgen alles weer open gooien, iedereen weer lekker naar de kroeg, festivals, lekker in de trein en bus.

[/cynisme modus]

Dat het aantal zieken en doden afvlakt betekent niet dat iets voorbij is, het is voorlopig verbeterd, dat is essentieel anders.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door benthuis »

Ingir, je reageert niet inhoudelijk. Toch voel ik de behoefte te reageren.
Ik ben dr wel klaar mee. En naar mijn mening bereiken je berichten onderhand het niveau "gevaarlijk"...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

willem schreef: 20 mei 2020, 17:34 Waarschijnlijk zijn al degenen blijven ademen door dat zij jouw verhaal hebben gelezen/aan gehoord,
en er daad werkelijk iets mee gedaan hebben.
Ik zie het niet als "mijn verhaal" maar dat van huisarts Elens. Mijn versie van zijn verhaal is hier zo'n 600x bekeken terwijl zijn verhaal alleen al op YouTube meer dan 1 miljoen keer bekeken is.
kockie schreef: 20 mei 2020, 18:56 Dat het aantal zieken en doden afvlakt betekent niet dat iets voorbij is, het is voorlopig verbeterd, dat is essentieel anders.
Het aantal Corona-doden vlakt niet af maar daalt nog steeds vrijwel lineair. In week 19 (begin mei) vielen er 434 Corona-doden en met dat aantal waren we in de totale sterftecijfers al teruggekeerd in de normale weekcijfers (2982 plusminus 100) er was toen al geen oversterfte meer.

We zitten nu in week 21 en op basis van de bekende cijfers (zo-wo) kom ik op een inschatting van 137 doden in week 21, dus nog steeds dalend waardoor de kans op oversterfte steeds kleiner wordt.

De betekenis van deze cijfers is dat de besmettingscrisis voorbij is, het Corona-virus zal nog lange tijd zorgen voor doden maar zonder oversterfte... het is een gewone doodsoorzaak zoals bijvoorbeeld het griepvirus dat jaarlijks ook voor enige oversterfte zorgt.

De oversterfte door Corona is overigens wel vrij fors geweest met in totaal zo'n 10.000 Corona-doden, vergelijk met het griepvirus van 2017-2018 met een oversterfte van 3000 en dat was een stevige. Normaal sterven jaarlijks zo'n 150.000 mensen.
.
Sterftecijfers.png
Bron: https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... romstatweb
.
In andere berichten heb ik al gewezen op de vrij geringe oversterfte door hittegolven... in bovenstaande grafiek heb ik de hittegolf van juli 2019 aangegeven waarmee gezien kan worden dat de oversterfte van de hittegolf marginaal is.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door pelletpower »

Eigenlijk wilde ik niet reageren, maar doe t toch. Als het over Den Haag gaat, sta ik ook meestal vooraan om te zeuren. Net als die andere 17 miljoen. Als je naar de persconferentie kijkt gisteren is dat toch helemaal top? Als je naar het nederlandse aanpak kijkt, dan is dat toch helemaal top? Echt, ik voel me gezegend dat ik hier mag wonen.
Afgelopen dagen in Belgie aan de gang geweest, ongelofelijk! Italie? Ik ben blij dat ik daar niet woon. Spanje? Idem! America? Adriaan heeft weer een nieuw vriendje, ongelofelijk wat een pannekoek.
Economie? Nog geen min 2%! Wtf praten we over? Is het dan nooit genoeg?
Moet ik het nog aanvullen met verhalen uit de verpleging? Alsjeblieft Ingir, doe normaal! Wordt wakker.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 20 mei 2020, 23:51 Als je naar de persconferentie kijkt gisteren is dat toch helemaal top? Als je naar het Nederlandse aanpak kijkt, dan is dat toch helemaal top? Echt, ik voel me gezegend dat ik hier mag wonen.
Idem, ook ik vind het fijn dat ik niet in Italië, Spanje of VK woon, aan de andere kant had ik liever op basis van de cijfers liever in Duitsland gewoond, of wellicht in Turkije of Canada... We doen het niet echt slecht maar echt goed doen we het ook niet. De oversterfte door Corona is de grootste die we sinds WOII gekend hebben... we zullen de evaluatie van de crisis moeten afwachten om te bepalen hoe goed we het nu echt gedaan hebben maar op basis van het idiote eerstelijns protocol van de RIVM (paracetamol) durf ik nu wel te stellen dat er veel Corona-doden vermeden hadden kunnen worden.

Ik vind dat we wel degelijk kritisch moeten blijven kijken naar de beleidskeuzes en de gevolgen daarvan. De gevolgen voor de economie zijn nu nog niet volledig in zicht, de grootste klap zal waarschijnlijk pas volgend kwartaal zichtbaar/voelbaar worden als mensen genoegen moeten nemen met minder salaris, geen vakantiegeld of uitkering en de gevolgen die dit weer heeft voor de omzet van bedrijven. Het is nu te vroeg om de economische schade te overzien.

En dan zijn er nog de maatschappelijke gevolgen... denk aan zelfmoorden, depressie, ziekte door stress, gezinnen die op straat komen te staan, daklozen, toename alcohol- en drugsgebruik, meer klanten voor voedselbanken, vermindering van leefbaarheid in woonwijken (verwaarlozing, vervuiling, criminaliteit), gebrekkig onderhoud aan infrastructuur door geldgebrek lagere overheden... de lijst is schier oneindig.

Mijn vraag/stelling: was dit nu werkelijk nodig?
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door kockie »

Ingir schreef: 21 mei 2020, 00:29 Mijn vraag/stelling: was dit nu werkelijk nodig?
Mijn antwoord: ik denk het wel ja. Ik zal zeker niet zeggen dat het coronavirus gestopt is, dat is het niet, het is alleen geremd. Of dat blijvend of tijdelijk is zullen we binnenkort meemaken. Vanuit mijn opleiding, met een behoorlijke dosis ziektekunde, virologie en voeding, kan ik niet meegaan met de cocktail die jij (via de door jou gelezen website) voorstelt. In ieder geval niet zonder de nodige zelfreflectie. Ik heb geleerd me altijd af te vragen of een patiënt genezen is dankzij de medicatie of ondanks de medicatie. Deze vraag is ook de reden waarom het testen van nieuwe geneesmiddelen zo duur is en zo uitvoerig gedaan moet worden. Het vervelende is dat bijwerkingen soms jaren op zich laten wachten, soms pas in de volgende generatie (softenon/DES).

Ik veeg even een groot deel van de onderschijvers van de petitie op een hoop als pillen en poeders verkopende (pseudo)medici, onafhankelijkheid van hun adviezen verwacht ik niet, "wij van wc-eend adviseren wc-eend".

In mijn ogen is er door de regering (te) laat gereageerd. Er is in mijn ogen te lang gezegd: "niet zo besmettelijk","niet besmettelijk als je geen symptomen hebt", "we lopen geen gevaar". Misschien is dit ook niet gezegd door de regering of RIVM, maar is het genuanceerder geweest, maar door de media aangepast voor Jip en Janneke. Dat weet ik niet en heb ik ook niet uitgezocht. Achteraf is het gemakkelijk oordelen.

Als de regering niet had ingegrepen en het land ongeveer stil had gezet, dan hadden we mijns inziens niet de gausscurve gezien die we nu zien, maar een exponentiele lijn naar boven, die uiteindelijk ook een gausscurve was geworden, maar met een veel hogere top. Dit zullen we nooit weten, omdat de regering heeft ingegrepen. Had het eerder gekunt/gemoeten? Daar zeg ik ja op, maar dan was -verwacht ik- de naleving door mensen veel slechter geweest, omdat "er toch niets aan de hand was". "Het is maar een griepje" hoor je bij protesteerders steeds terugkomen. Bij de mensen die ik ken en die corona gehad hebben en gelukkig aan de beterende hand zijn zie ik dat het niet een gewoon griepje is. Medicatie/vitamines of niet. Zelf denk ik het ook gehad te hebben, zekerheid heb ik niet, want ik ben niet getest, maar het was allemaal wel heel aannemelijk. Bij mij was het wel een griepje, 2 dagen slecht in orde en op de 4e dag stond ik zonnepanelen op dak te sleutelen thuis, omdat ik van mijn werkgever niet aan het werk mocht.

Het is dus voor iedereen anders en dat maakt retrospectief onderzoek van medicatie ook zo lastig, zeker in kleine groepen en zonder controlegroep.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Orbiter
Berichten: 205
Lid geworden op: 22 nov 2018, 17:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Orbiter »

Straks rustig de BBQ aanmaken en gezellig onder ons genieten.
Gaat er rook zijn? Verzekert
Veel? Bwa...
Gaat er veel CO2 in de lucht? Minstens zoveel!
En de buren gaan klagen? Nope, die gaan gewoon wat extra hout op hun BBQ leggen.
Ja maar dat is totaal niet 'eco'? In ieder geval meer 'eco' dan het gas dat uit de brander komt.
Gaat het vet kankerverwekkend verbranden? Natuurlijk!
Is BBQ'en dan ongezond? Mentaal ga ik er in ieder geval niet van achteruit, neen, ik hang m'n smoel ook niet persé boven de rook, en ik zal een slaatje meer eten voor de vitamientjes.
Ga ik er van sterven? Mogelijks, misschien niet.
Ga ik er sneller van sterven? Mogelijks, misschien niet.
Wat heeft dit te maken met Covid? Stop met zagen... geniet van uw leven, eet en feest gezond, altijd met mate dat het u sterk houdt en niet andersom, respecteer uw naaste, respecteer het beestje, niet iedereen is een beer met een gelukkige gezondheid. De pot op met die waarzeggers die veel t̶r̶u̶m̶p̶ troep verkopen maar daarnaast niets wezenlijks realiseren.
Plaats reactie