Stalen buffer diy

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Ja, zojuist berekeningen teruggekregen. Plaat buigt 322 mm uit in het midden en hoeken zijn blauw. Eens even laten bezinken vandaag. Hoewel de mannetjes hier al klaar staan in zwembroek om te testen.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Stalen buffer diy

Bericht door Ramon »

Plaat buigt 322 mm uit in het midden
Ik neem aan zonder verstevigingen.
Met die balken kan dat nooit.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Klopt, simulatie gaf al aan voorzichtig te zijn met interpretatie resultaten. Toch trekstangetje zetten denk ik.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Bij deze berekening. Ook wel leuk om te zien dat t kan. Fusion360 was een gratis cad programma voor studenten. Je bent nooit te oud om te leren , zoiets. Ik heb me altijd afgevraagd wat het verdienmodel hiervan is, maar dat begint duidelijk te worden. Marktaandeel terughalen en dan maandelijks betalen. Voor de liefhebber, het is zeer krachtig en naast cad kun je ook cam en sterkte simulaties uitvoeren. Als ik die features in mijn cad pakket zou willen ,zou het zomaar over de 10 mille gaan. Nog steeds is Fusion dus niet duur en kan errug veul. Laatst kwam hier sketchup voorbij....
Bijlagen
PHOTO-2019-12-28-08-22-05.jpg
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Stalen buffer diy

Bericht door GTV6 »

Soms is rond beter soms vierkant, heb je geen wals dan vierkant. Maar zet er wat trekstrippen in. Maar er is een reden dat alle buffers rond zijn. Dan is de belasting op trek en niet op buiging.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Ja, ik weet het , maar dan zou er gelast moeten worden en dat wil ik niet. We gaan t zien
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Stalen buffer diy

Bericht door JantjeV8 »

Sketchup kun jij niks mee Pellet, komt geen fastoenlijke dxf uit, maakt geen uitslagen, is een dom 3D ontwerppakketje maar verder niks. AutoCad is ook stevig ingehaald. In de metaal is Solidworks en Inventor redelijk maatgevend, voor plaatwerk wordt nog wel HiCad gebruikt met een sheet metal module. In de bouw is het RevIt. Allen hebben ze constructiemodules, maar wel allemaal als uitbreiding en dus extra knoeten betalen. Tegenwoordig koop je geen pakketje, maar maandelijks betalen. Kun je vooruit met hetgeen je hebt, dan niets veranderen en zo laten.

Ik geef je project wel kans van slagen. Ziet er prima uit.

Met betrekking tot die lijm: Je moet wel body overhouden om hem z'n werk te laten doen. Die lijm is elastisch en moet voldoende mee kunnen bewegen. Daarvoor is wel laagdikte nodig!
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Stalen buffer diy

Bericht door LeaD »

Epdm-liner zou een goed alternatief kunnen zijn , doorvoeren kunnen net zoals nu door de plaat . Kan tot 120 °C en is elastisch . Een dun isolatiescherm kan dan ook langs de binnenkant van de metalen kuip en je hebt geen koudebrug meer , en het verbetert de stratificatie .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Jantje, Ironcad ben ik erg blij mee. Qua prijs een middenmotor. Het werkt met een zogenaamde triball, voor mij erg makkelijk. Sheet module is ook ok.

EPM, ik bang dat het dat gaat worden. Kit is nu de Hi Tack van Wurth ipv de gewone ms polymeer. Deze laatste gebruiken we normaal in ons werk, echt niet meer los te krijgen. De Hi tack is ook polymeer, alleen toch een hogere temp en sterker. Echter , hij is zo van een plaat te krabben. Makkelijk afmesbaar, zeg maar. Ik ben not impressed. Wordt vervolgd.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Stalen buffer diy

Bericht door Ramon »

Waarom geen rubber ertussen?
Overall rubber van 3 a 5mm ertussen, en 1 cm aan binnenkant vrijhouden. Dan met rubber afkitten, laten harden en alles aandraaien....
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Stalen buffer diy

Bericht door Ramon »

Het hoeft niet te hechten... daar heb je de bouten voor... het moet afdichten
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

We gaan t zien, duurt niet lang meer tot de jongens gaan zwemmen.
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: Stalen buffer diy

Bericht door maarten martens »

JantjeV8 schreef: 28 dec 2019, 21:09 Sketchup kun jij niks mee Pellet, komt geen fastoenlijke dxf uit, maakt geen uitslagen, is een dom 3D ontwerppakketje maar verder niks.
oei, Jantje,
dan spreek ik je toch tegen !
k werk nu sinds 2012 met Sketchup pro versie (jaarlijkse licentie) ,
k teken volledige architectuurprojecten, details, staalwerk etc.
dxf komt er prima uit, goed inwisselbaar met andere cads.
voor mij het allergrootste voordeel : prijs en gebruiksgemak
enige nadeel (maar dat hebben alle 3d programma's) : je moet alles, maar dan ook alles bedenken en ook zo tekenen !
in 2d kon je vroeger veel info gewoon weglaten en later wel invullen.
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Stalen buffer diy

Bericht door kockie »

Ik vind de versie van Sketchup (betaalde) waar je dxf bestanden uit kunt krijgen toch wel erg duur. Daarom heb ik nu gekozen voor de voor amateur/hobbyistenversie van fusion360. Ik had met sketchup vaak problemen met 3-d printen (waarvan het ecologische gehalte te betwisten is, ik weet het). Nu ik ook aan het hobby-cnc frezen ben geslagen is een dxf bestand toch wel echt zeer nuttig. Helaas is de leercurve nogal steil. Wel grappig dat ik een model waar ik de eerste keer 2 avonden op heb zitten zweten nu in 5 minuten kan maken :mrgreen: :mrgreen:
2 avonden werk....
2 avonden werk....
Ik gebruik sketchup wel voor ehh.... uitwerken van decorontwerp en andere rariteiten. En natuurlijk voor het uitpluizen van Peterberg's tekeningen...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stalen buffer diy

Bericht door pelletpower »

Nou, vanmorgen om 11.00 begonnen met vullen. De jongens hebben al gebadderd. Wel een beetje koud.
Plaats reactie