Beste ecovrienden,
Allereerst mijn excuses voor deze zéér late reactie, na bijna een maand weinig reactie's dacht ik dat dit topic dood was....
Daarbij een bouw vollop aan de gang, en dus weinig bezig geweest met kachels en dus dit forum.
Tot ik vandaag nog even keek, WOW. Allen alvast bedankt voor je inbreng in dit topic!
Uit deze pagina's kan ik afleiden dat er, buiten Peter niemand testen heeft gedaan met betrekking tot de uitstoot.
Ik doe inderdaad dagdagelijks deze metingen. Helaas doe ik dat als werknemer van een groot chemisch bedrijf en is al die dure apparatuur niet in mijn bezit. Ik voer ook enkel metingen uit binnen dit bedrijf, en met de zeer strenge beveiliging kan ik niet zomaar iets mee naar buiten nemen....
Maar heel misschien (als ik eens lief lach naar mijn baas

) krijg ik wel voor elkaar dat ik eens een dag een testo 350 kan lenen.
Voor ik mijn opslag op het spel zet, moeten we natuurlijk eerst een geschikte meetlocatie hebben.
Wie heeft er een goed draaiende rocketbatch staan met een makkelijk toegang tot de schoorsteen/ rookgaskanaal?
Ik woon in Essen, noorden van provincie Antwerpen. dichtbij is een pluspunt, maar een eindje rijden is ook geen probleem.
Dan kan ik ook eens voor de eerste keer een rocket batch in werking zien, mooi meegenomen als je er zelf een wilt bouwen
Vanavond zal ik nog even verder reageren, maar nu is het weer tijd om te verbouwen!
Mvg Stijn