fijnstof meting

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

Beste Allemaal.


Ik heb iemand op twitter die fijnstof kan meten, hij heeft een apparaat gekocht, (heel duur)
en gaat ermee meten, ding meet ook heel kleine deeltjes en is modern.

Ik had hem belooft te kijken of er iemand met een rocket mass heater bereid is om te laten meten,
het kost niks, man is gewoon heel erg benieuwd naar rocket mass heaters, maar is van anti houtstook
dus een meting die aantoont dat het heel schoon kan, is altijd heel interessant Peter van den Berg
heeft niet gereageerd, maar zou als ik hem was toch eens doen, ik kan jullie in kontakt brengen.

Ik zou zelf trouwens ook ens graag zo,n ding aan het werk zien, dus als er iemand een rocket of batchrocket
heeft in de omgeving van waalwijk, zou ik graag eens zien voordat ik ermee begin, als hoger beroep
dan klaar is en het mag natuurlijk.

O ja Kockie, ik kan gewoon posten als ik eerst uitlog, dan vraagt ie om paswoord, vul ik en en werkt het, maar
moet wel steeds uitloggen, k heb andere pc, daar doet alles hetzelfde, het zit dus niet bij mij of in de browser,
ohh misschien toch, dat probeer ik later even, en post dat.

alvast bedankt

kees
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: fijnstof meting

Bericht door jwardenier »

Kees ,je laat je inpakken ,laat ze maar op schiphol gaan meten ,daar valt de winst te halen ,ieder particulier die hier intrapt zal gemangeld worden ,rapporten kunnen tegen je gebruikt worden zolang het geen officieel toezicht heeft .
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

jwardenier schreef: 15 jul 2019, 21:05 Kees ,je laat je inpakken ,laat ze maar op schiphol gaan meten ,daar valt de winst te halen ,ieder particulier die hier intrapt zal gemangeld worden ,rapporten kunnen tegen je gebruikt worden zolang het geen officieel toezicht heeft .
Nee hoor, ik laat me niet inpakken, het betreft ook een particulier die dit als hobbie doet en eigenlijk was mijn idee van meet jij maar eens een rocket mass heater, want ze geloven niet namelijk dat deze zeer schoon zijn mits goed gebouwd.

Laten meten door een instantie met invloed is altijd beter denk ik, partikulieren met zo,n duizenden euro,s kostende meter moet er ook mee om kunnen gaan, fijnstof is namelijk ook heel veel aanwezig van natuurlijke bron, zo is nu met de droogte er heel veel in de lucht.

Maar toch, ik had het idee van eens vragen, hij staat op twitter en ik had een discussie daar en nog over de massa heater, vandaar dat hij dus vroeg ik zou die wel eens willen meten, eigenlijk zou ik dat ook wel eens willen weten want laten meten kost nogal wat, peter had ook geen meter daarvoor maar het kan nu gratis eventueel, goede afspraak maken dan.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: fijnstof meting

Bericht door jwardenier »

Je weet toch als ze uit het kamp anti houtrook komen ze niets ophebben met een schone houtkachel ,maar jij schijnt het te weten dus doe je best .
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: fijnstof meting

Bericht door JantjeV8 »

Juist, volgens mij maak je een valse start. Jij start met een doel dat 180graden staat op het doel van die gezellige metert.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

jwardenier schreef: 16 jul 2019, 18:26 Je weet toch als ze uit het kamp anti houtrook komen ze niets ophebben met een schone houtkachel ,maar jij schijnt het te weten dus doe je best .
Wel ik had net een verhaal, die ga ik niet opnieuw typen.

Oke, ik weet best dat ze niets op hebben met schone kachels, en dat discussieren met hun totaal zinloos is behalve dat het dan steeds feller word, wel lachen, maar oke, mijn idee was laat die gast de rocket meten, en dan mag hij dat daar zelf vertellen, en ik weten nu al dat ze dan zeggen de meter klopt niet terwijl dat wel zo is maar dit terzijde.

Ik had dus dat idee op deze basis, de meter man is gewoon iemand die dat leuk vind om te doen, ik zal dan wel zelf erbij zijn en de meter ook goed monitoren, hij zal mij dus niet flessen, maar ik denk dat hij wel oke is, want hij staat zeker wel open voor de rocket en andere toestellen, en ze worden steeds beter. Hij is niet vanzelfsprekend oke met al die mensen, en heeft toch wel een open mind wat betreft de vervuilings problematiek, zo was ie erg nieuwsgierig naar de rocket mass, en bood ie dus aan gratis te komen meten, op voorwaarde dan ook met posten dat hij de echte meetwaarden post, dat was oke.

Wat echt helpt en dat is een feit, er moeten regels komen, de oude houtkachels er uit, niet uit faseren maar huppa weg ermee, en open haarden verbieden en laten dichtmaken, buiten vuurtjes alleen met een kachel die zeer goed brand, en dat geeft gelijk meer zuinigheid in verbruik, een batch rocket buiten is zo,n leuke oplossing voor degene die graag eens buiten een vuurtje heeft on de veranda.

Damn werd het berichtje toch nog groter dan de bedoeling was.

vrg kees
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: fijnstof meting

Bericht door jwardenier »

De overheid had een opkoop regeling bedacht voor oude kachel ,de beteren branden al volgens de norm ,ik heb hier ook zo een staan met uitstoot emissie waarden die al gemonitord zijn en voldoen aan de strengste eisen .
Het hout stook kamp gaat zo ver dat ze alles willen verbieden en Poetin gas verkiezen boven onafhankelijkheid , misschien wel gesteund door Rusland geld om hier de boel te verstoren .
Misschien voor jou ook wel een tip , stop met twitter en al die onzin , het kost je onnoemelijk veel tijd ,je schiet er totaal niets me op .
Wellicht kun je jou oude kachel; nog eens laten testen , stookverbod heb je al ,misschien kun je nog aantonen dat hij werkelijk schoon brand ,al geef ik je nu al de garantie dat dit niet zo is en dat je nat gaat ,kortom ,praten met anti houtrook heeft geen zin ,ze willen geen schone kachel ,maar willen hun zin doordrijven ongeacht de concekwenties ,regels van de overheid zijn weer in de la gestopt ,dus voor de eerste jaren mogen de rookpotten gewoon doorbranden ,wat op den duur ongunstig zal uitpakken voor de schone kachel
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

jwardenier schreef: 17 jul 2019, 20:25 De overheid had een opkoop regeling bedacht voor oude kachel ,de beteren branden al volgens de norm ,ik heb hier ook zo een staan met uitstoot emissie waarden die al gemonitord zijn en voldoen aan de strengste eisen .
Het hout stook kamp gaat zo ver dat ze alles willen verbieden en Poetin gas verkiezen boven onafhankelijkheid , misschien wel gesteund door Rusland geld om hier de boel te verstoren .
Misschien voor jou ook wel een tip , stop met twitter en al die onzin , het kost je onnoemelijk veel tijd ,je schiet er totaal niets me op .
Wellicht kun je jou oude kachel; nog eens laten testen , stookverbod heb je al ,misschien kun je nog aantonen dat hij werkelijk schoon brand ,al geef ik je nu al de garantie dat dit niet zo is en dat je nat gaat ,kortom ,praten met anti houtrook heeft geen zin ,ze willen geen schone kachel ,maar willen hun zin doordrijven ongeacht de concekwenties ,regels van de overheid zijn weer in de la gestopt ,dus voor de eerste jaren mogen de rookpotten gewoon doorbranden ,wat op den duur ongunstig zal uitpakken voor de schone kachel
Hoy Jwardenier.

Ik ben het zeker niet met hun eens hoor, en natuurlijk zijn er nieuwere en betere versies van kachels, oud spul weg ben ik dan ook voor.

Wat ik eigenlijk beoogde was de rocket mass heater, er is niets of zeer weinig metingen van op gebied van fijnstof, dat deze kachels schoon zijn had ik op twitter al ruimschoots uitgelegt aan hun, en deze persoon zei dat hij wel eens een keer zou willen meten aan een rocket.

Wat betreft mijn kachel, deze is door de rechter nooit verboden, de rechter zei dat er geen overtuigend bewijs is voor deze bewering van de buurvrouw (ja degene die me al lang niet moet) ik heb de zaak verloren omdat ik de schoorsteen weer had aangesloten, de kachel mocht blijven, rechter vond dat ik niet voldoende heb kunnen onderbouwen dat de verandering zonder noemenswaardige kosten ongedaan gemaakt konden worden, dat is waarom ik in hoger beroep ben gegaan, een schoorsteen bouwer/veger met erkende papier heeft de schoorsteen nu gekeurd en dichtgemaakt, kosten 84 euro incl alles, nu heb ik dus bon en kan ik het wel bewijzen, daarnaast zit de kachel er al 11 jaar en hebben de woningbouw mensen nooit problemen gemaakt, en is er nooit gemeten door de gemeente en of de woningbouw, kachel zelf is dus niet het het probleem. De schoorsteenveger heeft de kachel bekeken en hij erkende dat ik schoon stookte, (weinig vervuiling schoorsteen en kap) en dat er geen tekenen waren van veel roet en zo, maar zegt niet alles, een stalen kachel rookt en stinkt nu eenmaal met opwarmen wat best wel even duurt, een rocket welke ik dus wilde plaatsen heeft dat niet, en dat wilde ik uit fatsoen doen, om schoon te zijn, ook een uitdaging die leuk is om te doen, ik werk dus best mee.En ik heb meerdere handtekeningen van buren welke nog nooit last van mijn kachel hebben gehad, er zitten er trouwens heel veel hier hoor, om me heen binnen 100 meter al 7 waarvan 3 open haarden, ik woon in een buitenpolder met boerderijen en eigen huizen, kasten zijn het. En mijn kachel komt niet meer terug ik wel dan een reukloze rocket mass heater, ik heb alle spullen behalve de geisoleerde rizer stenen.

Ik zit op twitter niet de gehele dag met deze mensen, omdat ze gewoonweg te sterk geloven in de negatieve gevolgen van houtstook, bijna een religie, daar win je niet van, maar de persoon met de meter kan ik goed mee overweg, ik laat me echter niet inpakken, wees maar niet bang. Ik doe daar heel andere dingen, ik ben wel erg actief op www.diyaudio.com met versterkers en andere electronica.

En als iemand gegevens kan aanleveren, prima, dan wil die wel eens lezen, anders een keer laten meten zo,n ding, het is gratis, normaal is een fijnstofmeting namelijk knap duur, die man is het zijn hobbie. Of zelf zo,n ding bouwen, met wat inzicht kan je dan best wat er uit halen. een laser van een blauwe hd dvd lezer kan heel kleine deeltjes zien.

Dus we gaan eens afwachten wat er van komt, het is voor wel een rechtsgevoel, los van de kachel zelfs en wil dus terugpakken, en ik sta heel erg sterk volgens de advokaat.

Even duidelijk gezegt zie de bijlage, dat pak papier is alleen omdat ik daar de bestaande schoorsteen weer actief heb gemaakt, in die tijd dat ik dat heb gedaan was beleid van woningbouw helemaal anders en had niemand bezwaar, ja het was nog niet netjes maar dat is nu wel zo gedaan, ik heb er een nisbus gemaakt, en die was prima zo volgens de schoorsteenveger.

We gaan afwachten nu, anders wordt het weer heel verhaal.


En zo is het nu 84 euro armer.
ScreenHunter_2433 Jul. 17 21.59.jpg
Dit was het na toevoegen van nisbus, goed bevonden door de erkende schoorsteenveger. Inclusief de dikke map voor de hoger beroeprechter, belachelijk.
IMG_20190705_194450.jpg

fijne avond nog allemaal.. En heee al die fotos die die ik zie onder bijlage, die krijg ik niet weg.
Bijlagen
DSCN3486.JPG
IMG_20190705_194450.jpg
DSCN3486.JPG
DSCN3486.JPG
Laatst gewijzigd door keesijp60 op 17 jul 2019, 22:05, 8 keer totaal gewijzigd.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

Hihihi Opwarming van de aarde.
7xtoo7l.gif
vrg kees
Blijfhopen
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 okt 2008, 13:47

Re: fijnstof meting

Bericht door Blijfhopen »

https://luchtwachtersdelft.nl
Site voor de liefhebbers van fijnstof meten.
Geven ook workshops om zelf een meter te bouwen.
GdeJ denkt met u mee.
keesijp60
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017, 11:27

Re: fijnstof meting

Bericht door keesijp60 »

Blijfhopen schreef: 17 jul 2019, 21:59 https://luchtwachtersdelft.nl
Site voor de liefhebbers van fijnstof meten.
Geven ook workshops om zelf een meter te bouwen.
Dat is natuurlijk interessant, ook voor hier lijkt me, en ik ben electronicus en kan dat, zelfs printen maken en etsen, er wel rekening mee houden dat
je niet kan zien of het grote of kleine particles zijn, maar dat mag de pret niet helemaal drukken..

hierbog nog even de kachel welke ik in huis had, dit is een oud filmpje maar je ziet duidelijk de naverbranding, wel
allemaal zelfbouw, 3 tubes met gaatjes, naverbranding zie je bovenin/achter, en heet was het ook, geen rook.

https://youtu.be/3cejIsEZonk

bedankt voor de link.

vrg kees
Plaats reactie