wormenbak

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

wormenbak

Bericht door pelletpower »

Hallo,
Voor onze wormenbak zoeken we nieuwe bewoners. Gebruikt iemand iets soortgelijks? We zouden dit graag weer opstarten.
Alvast bedankt
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: wormenbak

Bericht door jwardenier »

Misschien wat meer info en foto,s ,ik heb wel eens van een wormenbak gehoord ,maar ken het niet .
Ik heb 2 grote wormen in de tuin lopen ,daar gaat bijna al ons afval heen ,veder doe ik aan vlak composteren in de moestuin ,afgelopen dagen de boel wat opgeruimd en ik zag heel veel wormen .
Dus wat zou een wormenbak kunnen toevoegen ,hoe maak je er een en hoe onderhoud je hem en welk soort wormen ga je kweken .
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: wormenbak

Bericht door pelletpower »

https://www.vidaxl.nl/e/8718475832102/v ... gJHAfD_BwE

Of t deze is, geen idee. Ziet er hetzelfde uit. Compost eens verspreidt. Daarnaast kwam deze wormenbak weer tevoorschijn. Werkt leuk op een postzegel. Voor jou is t niets John, maar wel leuk met een paar moestuin bakken.

Bovendien een gevecht met een paar ratten gevoerd toen composthoop opengehaald werd. Beetje onduidelijk of deze nog terugkomt. Wel sonde van al dat groenafval.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: wormenbak

Bericht door jwardenier »

Hier ook eens veel last van ratten gehad ,composthoop was een mooie plek voor ze ,mestbult wat minder .
Ze waren ook te vinden bij de varkens en ik heb altijd schoven graan op zolder ,dus kun je wel een voorstelling maken hoe het ging als ik het ligt aan deed in de avond ,zaklamp op de buks gemonteerd en zo ging ik op jacht ,ook veel klemmen gezet ,later een ongedierte bestrijder er bij gehaald ,niet ecologisch ,maar de plaag is voorbij .
Als bladversterker en extra gift aan planten gebruik ik gier soorten ,smeerwortel en brandnetel ,verdund 1 op 10 ,ook wel eens een koeienvlaai gedroogd in stukjes in bloempoten of als gier in bv kas ,wel goed verdunnen anders verbranden de plantjes .
vind een wormenbak wel een goed iets ,vooral als je geen tuin hebt en toch verantwoord je groenafval kwijt wil
Erg leuk dat jij er een hebt ,hoop dat je snel weer wormen kunt krijgen .
Groeten John .
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: wormenbak

Bericht door pelletpower »

Kopen via een of andere webshop zou kunnen. Kopen of ruilen via t forum is leuker.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: wormenbak

Bericht door Paul Joosten »

Gelukkig heb ik hier geen last van ratten maar wellicht is dit ook een oplossing John?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
Wouter Gillis
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 dec 2008, 14:54
Locatie: Zaventem

Re: wormenbak

Bericht door Wouter Gillis »

haha, die vind ik wel mooi!
goed gevonden.
Groet
Wouter
Plaats reactie