Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Na meer dan 14 jaar de kar van dit forum te hebben getrokken vind ik het tijd voor een nieuwe kar-trekker. Ik zoek iemand die naast het technisch beheer van dit forum ook het modereren voor zijn of haar rekening wil nemen, samen met de moderatoren. Het organiseren van forum-activiteiten zou een mooie toevoeging zijn. Er zijn de laatste jaren een paar juweeltjes van kleine activiteiten geweest, maar een grotere forumdag met meerdere activiteiten zou ook wel weer eens leuk zijn.

Profiel:
  • Integer
  • Handig met computer
  • Kennis van PHP-MYSQL-websites is een must
  • Nieuwe ideeën voor het forum is een pre

Voorwaarden:
  • Dit forum moet non commercieel blijven
  • Geen reclame
  • Het forum mag niet verkocht worden
Een groep mensen die het samen wil doen is wat mij betreft ook welkom. Moderators en leden hebben inspraak over de nieuwe kandida(a)t(en).

Uw reactie ontvang ik graag via deze topic of via PB
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Ingir »

Ik begrijp maar al te goed dat je het stokje wilt doorgeven, het beheren en modereren van een forum is geen sinecure, dag in dag uit, en dat naast je gewone werkzaamheden want een forum is geen inkomstenbron, eerder een money pit. Mag ik je in ieder geval bedanken voor je inspanningen voor dit forum! Ik kom al meerdere jaren met veel plezier op dit forum en heb veel opgestoken van de kennis en vaardigheden van diverse forumleden.

Ik wens je succes met het vinden van een waardige opvolger die de continuïteit van het forum kan waarborgen. Ik heb wel genoeg tijd maar absoluut geen computer skills en ik zou eveneens niet geschikt zijn om een forum als dit te modereren... waarschijnlijk had ik het meeste meubilair al binnen enkele dagen op straat gezet wegens niet-inhoudelijke bijdragen... :mrgreen:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door dormos »

ik zou eveneens niet geschikt zijn om een forum als dit te modereren...
Had niet gedacht dat ik het nog eens met je eens zou zijn...

Ook hier niet de skills, maar hoop dat er iemand hier die wel heeft en dit forum voort wil zetten.
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Paul Joosten »

dormos schreef: 08 jun 2020, 09:59Had niet gedacht dat ik het nog eens met je eens zou zijn...
:lol: :lol: :lol: :lol:

Het mankeert mij aan kennis van PHP-MYSQL maar ik heb wel ervaring met modereren van een ander phpBB forum. Misschien als deel van een team?
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door willem »

Ingir schreef: 07 jun 2020, 02:06 ... waarschijnlijk had ik het meeste meubilair al binnen enkele dagen op straat gezet wegens niet-inhoudelijke bijdragen... :mrgreen:
Grofvuil ophaaldag is vandaag, je kan er nog bij gaan staan. :lol: :lol: :fff
Ik ben er ook ongeschikt voor, heb te veel vrienden hier, kan dus niet neutraal blijven. :)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

willem schreef: 08 jun 2020, 11:27 Ik ben er ook ongeschikt voor, heb te veel vrienden hier, kan dus niet neutraal blijven. :)
Moet dat dan?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door willem »

benthuis schreef: 08 jun 2020, 17:51
willem schreef: 08 jun 2020, 11:27 Ik ben er ook ongeschikt voor, heb te veel vrienden hier, kan dus niet neutraal blijven. :)
Moet dat dan?
Ja, ik vindt van wel en wel om het volgende;
Als beheerder of moderator behoor je de boel in goede banen te leiden, geen vriendjes politiek
geen voortrekkersrol naar persoon(en) of groepen. Een beheerder heeft ook deze taak + nog zoveel
meer, hij kan een hele boel gezeik over zich heen krijgen, breek me de bek niet open.
Dus géén partij kiezen, en géén partij kiezen is dus neutraal blijven, laat je niet gek maken.
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door LeaD »

Willem : Om die reden zijn er dan ook meerdere moderators . Zo houden die elkaar ook in evenwicht .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door jwardenier »

Een forum dag zou ik wel aan mee willen werken ,workshop grasmaaien met de zeis gaat me steeds makkelijker af ,voor de rest kan ik niet veel .Ik heb wel het een en ander opgestoken via dit forum ,een en ander uitgeprobeerd en toch maar weer terug naar hoe ik al jaren werk .
Bostuin lijkt wel een blijvertje ,maar deze hadden we 30 jaar terug ook al opgezet maar kon niet me met verhuizen .
Kokkie ,mocht dit forum ten koste gaan van je gezin of privé omstandig heden ,je kan de stekker er ook uit trekken .
Het zal even wennen zijn ,maar dan draait de wereld ook wel door .
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Voor die stekker vind ik het te waardevol. Het is inmiddels echt een schat aan informatie geworden. Ook een schat aan geouwehoer en mooie herinneringen, vrienden en kennissen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door alefarendsen »

jwardenier schreef: 11 jun 2020, 18:35 grasmaaien met de zeis gaat me steeds makkelijker af ,voor de rest kan ik niet veel
... zegt de Nederlandse John Seymour :lol:.

Kockie, hoeveel werk kost het je en waar zit je grootste hobbel? Is het het modereren, het richting geven, het forum technisch up-to-date houden? Hoe heb je het gehost? Zelf op een servertje? Zo ja, is het te verhuizen naar iets wat wat meer gemanaged is zodat het minder tijd kost en met een druk op de knop te updaten is? Of is dat te gemakkelijker gedacht.

Ik heb erover nagedacht, maar mijn kennis van PHP / MySQL is te roestig. Zou ik wel bij kunnen werken, maar ik wil het liever niet. Ik hecht op het moment nog te veel waarde aan de flexibiliteit, het buiten zijn en moet al te vaak achter de PC voor de administratie enzo. Een andere reden waarom ik aarzel is de toon / richting van sommige discussies de laatste tijd. Niet iets van alleen hier, sinds een tijdje merk ik het op andere fora ook meer.

De stekker zou jammer zijn want het is een grappige club en er is zoals je zegt een schat aan informatie. Maar tegelijkertijd, soms moeten moeilijke besluiten genomen worden.

Wellicht nog even verder discussiëren hierover...

gr.,
Alef
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Waar zit 'm de crux.... andere interesses, "uitgepraat", verantwoordelijkheid, de toon waarmee discussies worden gevoerd, geen zin hebben om kleuterjuf te spelen, dat soort dingen.

Het forum is in principe met een druk op de knop te updaten, al gaat er dan eigenlijk altijd een en ander mis. Handmatig is het beste. Duurt met een beetje geluk 10 minuten, als het fout gaat 3 uur. Dat houdt me tegen. Ik heb een gezin, ik werk, heb een veel te grote rij projecten die half af zijn, heb er nog veel meer op stapel staan, waar ik mijn best voor doe nog niet aan te beginnen, kan erg moeilijk "nee" zeggen.

Server is gehost bij een kleine hoster, die altijd bereid is om te helpen; hij heeft ook al m'n inloggegevens, mocht er een keer wat mis gaan met mij. Hij kent ook de schaduw-mede-technisch-beheerder goed.

Er staan juweeltjes van bijdragen op dit forum, maar op sommige plekken is een vuilstort nog een te mooi woord. Ik heb er bewust voor gekozen om de vuilstort te laten staan, ik wil niet/zo weinig mogelijk aan censuur doen, ook al word ik tegen het zere been geschopt.

Misschien is het wel dat "the great dictator" moe is...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Ingir »

Naast beslag op kostbare vrije tijd en beschikking over noodzakelijke computerkennis is het wellicht ook van belang om duidelijkheid te geven over de jaarlijkse financiële inspanningen voor het in de lucht houden van een internetforum. Mijn ervaring is dat dit behoorlijk in de papieren kan lopen voor een druk bezocht forum waarbij enthousiaste leden kwistig foto's en filmpjes delen met de gemeenschap.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door jwardenier »

Is het dan een idee de juweeltjes te laten staan en de vuilstort te ruimen ,Het lijkt drastisch ,maar als je wat meer vrijheid wil en je gezin blij wil maken ,en de stekker er niet uit wil/kan halen ,is hier meer met minder wellicht ook van toepassing .
Als het dan kleiner is kun je het ook makkelijker overzien en zijn er ineens regels, vuilstort /juweel .
Uitgepraat ,ik kom dit ook tegen ,ben geen 16 meer dus gepraat over brommers heb ik gehad ,en dit gaat ook zo als je louwtech denkt en met nieuwe snufjes geconfronteerd wordt .
Maar kom ik serieuze mensen tegen met de zelfde interesse is er altijd stof om over te praten ,of lekker over een topdag mijmeren .
En ook al staan sommigen dan nog aan het begin van een project ,dan is het vaak de ervaring van een ander die ze veder helpt .
Je worsteling ,misschien had D J Destijds het ook al gezien , Zijn topic ,afscheid nemen van stekkers is nog steeds toepasbaar ,ik zie hem dan ook meer als de Nl Seymour ,niet zo zeer in werken ,maar meer in denken en uitdelen ,Ik mis hem op dit forum .
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

De wens van Maarten om het stokje over te dragen kan aanleiding zijn om na te denken over de opzet van het forum.
Doel is een internetforum met moderators en met een grote groep betrokken mensen waarbij er activiteiten worden georganiseerd. De doelstelling van het forum is ooit geformuleerd maar dat kan ik niet meer vinden.

Uitgangspunten van Maarten
• Integer
• Handig met computer
• Kennis van PHP-MYSQL-websites is een must
• Nieuwe ideeën voor het forum is een pre
• Dit forum moet non commercieel blijven
• Geen reclame
• Het forum mag niet verkocht worden

Vraag is hoe je dat kan organiseren?

Forum is eigendom van een persoon (nu).
Die ene persoon is en blijft verantwoordelijk voor alles. Ook voor wat moderatoren doen en ook voor alles wat er gebeurt tijdens een activiteit, zeker als dat ook bij hem thuis gebeurt. Hij is financieel aansprakelijk en op forumdagen gebeuren er wel eens dingen die heel erg fout kunnen gaan. Het forum is uiteindelijk eigendom van 1 persoon en die persoon neemt als enige ook alle beslissingen.
Voordeel is slagkracht. Risico is dat mensen niet echt willen bijdragen want het wordt nooit echt iets gezamenlijk. Als die ene persoon stopt (kan ook plots gebeuren) dan is de kans groot dat het forum stopt. Nadeel is ook de inkomsten, het is vreemd om geld te gaan betalen aan een privépersoon. De eigenaar bepaalt wat integriteit is. Er is geen controle.

Alternatief is een vereniging of een stichting.
Grote verschil is dat een vereniging leden heeft. Mijn idee zou zijn dat iedereen lid kan worden van het forum zonder lid te zijn van de vereniging. Daarnaast kan je er voor kiezen om lid te worden van de vereniging. Met een lidmaatschap van bijvoorbeeld 5 euro per jaar. En dan heb je ook echte zeggenschap en kan je meedoen aan forumactiviteiten.
Die leden moeten een keer per jaar bij elkaar komen, dit koppel je gewoon aan een forumactiviteit. Daarnaast is er een bestuur, met minimaal twee personen. Logischerwijs zijn alle moderators ook bestuurslid. Een vereniging kan gewoon een verzekering afsluiten voor alle activiteiten, als privepersoon is dat uitermate lastig.
Met een vereniging kan je eenvoudigweg vastleggen dat het forum niet commercieel is, er geen reclame wordt gemaakt en dat het forum niet wordt verkocht. Als je dat goed wil regelen met een natuurlijke persoon dan krijg je waarschijnlijk een hele dure notariële akte.
Sommige mensen zijn van mening dat een vereniging alleen maar lastig is en aanleiding geeft tot problemen. Die problemen zijn er natuurlijk binnen dit forum ook genoeg geweest. Beslissingen worden nu genomen door 1 persoon. In een vereniging worden ze genomen door het bestuur en gecontroleerd door de leden. Het oprichten van een dergelijke vereniging moet ook kunnen zonder notariele kosten!

Maar het belangrijkste is dat een vereniging staat voor samen werken, samen werken met een doel. Het doel van het ecologieforum verdient het om dit goed te organiseren.
groet!

Ritsaert
Plaats reactie