Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

Het duurde even voordat het appeltje viel. Een appeltje mag wat mij betreft best wat zuur zijn.

De door mij voorgestelde richting van een vereniging is niet onduidelijk democratisch. Een vereniging is een rechtspersoon waarbij de democratische opzet in de wet en in de statuten is vastgelgd en die ook heel redelijk werkt in de praktijk. Democratie is een buigzaam concept. Er zijn mensen die Amerika een democratie noemen. De Nederlande regering bestaat uit de ministers en Willem van Buuren, geen van allen gekozen door het volk. Als je het zo bekijkt is een vereniging een democratisch bolwerk.

Zoals waterspuger zegt ga je dus bij registratie een overeenkomst aan, de complete alinea;

Je gaat akkoord met het volgende: geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel georiënteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen, die de van toepassing zijnde regels en/of wetten schenden die gelden voor je land, het land waar “Ecologieforum” is gehost of de internationale wetgeving. Het plaatsen van dergelijke berichten kan ertoe leiden dat je met onmiddellijke ingang en permanent wordt verbannen van dit forum. Tevens kan je serviceprovider worden ingelicht. De IP-adressen van alle berichten worden opgeslagen om deze voorwaarden te kunnen waarborgen. Je gaat er mee akkoord dat “Ecologieforum” het recht heeft om ieder onderwerp te verwijderen, te wijzigen, te sluiten of te verplaatsen wanneer zij dit nodig achten. Als gebruiker ga je ermee akkoord dat de informatie die je bij ons invoert, wordt opgeslagen in een database. Hoewel deze informatie niet aan een derde partij zal worden verstrekt zonder je toestemming, kan “Ecologieforum” noch phpBB niet verantwoordelijk worden gehouden voor een hackpoging die ertoe kan leiden dat de gegevens vrijkomen.

Interessant, een duidelijke tekst, je moet dus of toestemming hebben of je moet verwijderen....Of je verzint een list. De vraag is natuurlijk ook wat er gebeurt als je zonder teoestemming overdraagt aan derden. Ik heb daar even naar zitten zoeken je kan dan ook achteraf een schadevergoeding eisen van het forum.

Ik zie trouwens in de voorwaarden ook geen aanknopingspunten voor het private eigendom van de forumeigenaar van de posts. Als dat niet expliciet is geregeld in de voorwaarden dan blijven (auteurs) rechten in principe bij degene die heeft gepost, die rechten worden alleen beperkt door de voorwaardem.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

Gargouille schreef: 23 jun 2020, 14:43 En deze twee (drie ... teller loopt) reacties vatten zowel het niveau van reageren als dat van modereren samen.
Argumentum ad hominem is de norm.

Niet mijn probleem, gelukkig.
G
Tja. Ik denk dat "op de man" wél op z'n plek is...
En ja wél óns probleem. Ik ben de negativiteit die dit soort kut schaakspelletjes uitstralen spuug zat!
Ellen lange epistels die terug te brengen zijn naar steeds het zelfde vind ik het.
Bedankt en tot ziens. Van mij mag er een slot op...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

ritsaert snijder schreef: 23 jun 2020, 20:13 Het duurde even voordat het appeltje viel. Een appeltje mag wat mij betreft best wat zuur zijn.

De door mij voorgestelde richting ...
Wouw Ritsaert! Je hebt vast op de letter gelijk.
Net als er vast wettelijk niks mis is met een hoop belasting ontwijking. Maar het blijft in mijn ogen diefstal als je stelselmatig jezelf verrijkt met geld van een ander...

Dus je kunt altijd terug? Ook als iets dat in de toekomst gebeurd je niet bevalt kan je je gedachten goed terugnemen? Volgens mij is het ondertussen verweven met dat van anderen en is er collectief winst geboekt.
En kan je niet meer zeggen dat je dat alles weer terug wil nemen voor jezelf.

Maar dat zal er in zwart witte letters we niet staan.
Ik wens jullie veel gelijk in wat een discussie is geworden... ,maar begon als een vraag....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

benthuis schreef: 24 jun 2020, 01:15
Gargouille schreef: 23 jun 2020, 14:43 En deze twee (drie ... teller loopt) reacties vatten zowel het niveau van reageren als dat van modereren samen.
Argumentum ad hominem is de norm.

Niet mijn probleem, gelukkig.
G
Tja. Ik denk dat "op de man" wél op z'n plek is...
En ja wél óns probleem. Ik ben de negativiteit die dit soort kut schaakspelletjes uitstralen spuug zat!
Ellen lange epistels die terug te brengen zijn naar steeds het zelfde vind ik het.
Bedankt en tot ziens. Van mij mag er een slot op...
Tja, veel betere illustraties van waar het hier misloopt gaan we niet meer krijgen zeker ?
Moedwillig op de man, kut en spuug; te lange epistels (je citeert ,nota bene, een tussenkomst van 3 zinnen, misschien is twitter meer wat voor jou ?)

benthuis schreef: 24 jun 2020, 01:27 Ik wens jullie veel gelijk in wat een discussie is geworden... ,maar begon als een vraag....
Je formuleert het als een verwijt, maar het is de kortste definitie van een forum.
Een moderator die de kriebels krijgt van vragen die discussies worden ???
Zet gerust je slotje, je zal er wel aan toe zijn.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Als ik het dus goed begrijp zit ik in een spagaat, ik moet zelf doorgaan, of het forum leegmaken en overdragen aan een derde? Da's best een lastige keuze. Het is het me niet waard om rechtsvervolging of een civiele procedure achter me aan te krijgen, maar weggooien van al de nuttige discussies is ook zonde. Als ik het goed begrijp is een stichting of vereniging ook niet mogelijk. En dat alles begon met een onschuldige vraag om mij te ontlasten na 14 jaar werk voor dit forum, zeker niet vlekkeloos, maar wel goed gemeend.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door pelletpower »

Inderdaad, stank voor dank Kockie. Het zou inderdaad jammer zijn als die info verloren gaat, maar niet het einde van de wereld. Als zich geen kandidaten melden en je bent het moe, waarom niet?

Dat gepraat over een andere richting begrijp ik niet zo goed. Het zijn de bezoekers die richting geven, zelf doe je daar weinig aan. Slecht modereren? Waarom? Ruziemakers komen overal langs, en als alles rustig is vertrekken die weer. Geen voeding geven, net als in het echte leven.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

Gargouille schreef: 24 jun 2020, 01:34
benthuis schreef: 24 jun 2020, 01:15
Gargouille schreef: 23 jun 2020, 14:43 En deze twee (drie ... teller loopt) reacties vatten zowel het niveau van reageren als dat van modereren samen.
Argumentum ad hominem is de norm.

Niet mijn probleem, gelukkig.
G
Tja. Ik denk dat "op de man" wél op z'n plek is...
En ja wél óns probleem. Ik ben de negativiteit die dit soort kut schaakspelletjes uitstralen spuug zat!
Ellen lange epistels die terug te brengen zijn naar steeds het zelfde vind ik het.
Bedankt en tot ziens. Van mij mag er een slot op...
Tja, veel betere illustraties van waar het hier misloopt gaan we niet meer krijgen zeker ?
Moedwillig op de man, kut en spuug; te lange epistels (je citeert ,nota bene, een tussenkomst van 3 zinnen, misschien is twitter meer wat voor jou ?)

benthuis schreef: 24 jun 2020, 01:27 Ik wens jullie veel gelijk in wat een discussie is geworden... ,maar begon als een vraag....
Je formuleert het als een verwijt, maar het is de kortste definitie van een forum.
Een moderator die de kriebels krijgt van vragen die discussies worden ???
Zet gerust je slotje, je zal er wel aan toe zijn.
Net als op veel social media mis ik hier respect voor het feit dat de toon waarop hij gevoerd wordt integraal onderdeel is van de discussie. Ik trek mij hier voorlopig terug en wens jullie een inhoudelijke overgetwijveld zeer correcte discussie!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

Ik probeer mee te denken over overname. Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen en ik ben ook geen overnamekandidaat.

Jullie hanteren zelf deze voorwaarden en dwingen die af....zonder acceptatie geen toegang tot het forum, jullie beroepen je op die voorwaarden. Ik quote alleen jullie voorwaarden, ik kijk wat er staat en vervolgens wordt dat vergeleken met belastingontduiking, stelselmatig verrijken met geld van een ander en diefstal.
Wouw Ben! dat slaat echt nergens op. Wie is er hier aan het ontduiken?

Ik vind de registratie-overeenkomst zo gek nog niet. Waarom zou de schrijver niet gewoon eigenaar kunnen zijn van de tekst? Waarbij het forum uitgebreide bevoegdheden heeft zoals dat ook in de voorwaarden staat? En is het zo gek dat een forum de posts niet mag overdragen of verkopen aan een ander zonder toestemming van de schrijver?

Voor de duidelijkheid, ik ben het niet altijd eens met de koers van Maarten maar ik heb veel respect voor zijn inspanningen voor dit forum. Zoals ik al schreef is er vast een list te verzinnen om het spagaat op te lossen en om het forum over te dragen aan een privepersoon, stichting of vereniging.

Ben schreef
Bedankt en tot ziens
Wat wordt hiermee bedoelt?
Laatst gewijzigd door ritsaert snijder op 24 jun 2020, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door benthuis »

Ritsaert, idd geen chique reactie.

Ik heb zo enorm genoeg van de in mijn ogen brutale en onfatsoenlijke manier van communiceren. In mijn ogen is dit gelijk hàlen. Wil niet zeggen dat iemand dan ook gelijk heeft... O... op punten is de wedstrijd vast gewonnen, maar vraag niet hoe...

Wat ik zie is dat er enkel in gegaan wordt op de eigen parade paardjes. Er komt amper reactie op wat anderen inbrengen. Dit gebeurd al jaren, keer op keer, door een selectief groepje van niet altijd de zelfde mensen.

Mij is hierdoor enorm de lol vergaan op dit forum. Ik schoot even uit mn slof. Waarvoor in dit geval enkel excuses voor de woordkeuze.

Misschien is dat wat een online discussie doet...
Vandaar, ik houd me er buiten en wens iedereen veel succes in het behalen van z'n gelijk!

De vergelijking die ik gebruikte is enkel om nog nogmaals "de toon" aan de kaak te stellen. Operatie geslaagd, patiënt overleden had ik beter kunnen gebruiken. Ok misschien is dit mijn stokpaardje...

Het geneuzel over "rechten" sluit niet aan bij de vraag die Maarten stelde en is in mijn ogen slechts een reactie van een enkel lid dat telkens onder andere naam reageert.

Ik ga mezelf ont-moderatoreren (als dat lukt) en lees later wel wat het wordt.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

benthuis schreef: 24 jun 2020, 09:00 Net als op veel social media mis ik hier respect voor het feit dat de toon waarop hij gevoerd wordt integraal onderdeel is van de discussie.
Bedoel je dat je op de social media ook kritiek krijgt op je 'kut en spuug' tussenkomsten ?
Je vind je toon integraal deel van de discussie ?
Ik dacht dat we de bodem bereikt hadden, maar die lijkt nu ook weggeslagen.

kockie schreef: 24 jun 2020, 07:27 Als ik het dus goed begrijp zit ik in een spagaat, ik moet zelf doorgaan, of het forum leegmaken en overdragen aan een derde? Da's best een lastige keuze. Het is het me niet waard om rechtsvervolging of een civiele procedure achter me aan te krijgen, maar weggooien van al de nuttige discussies is ook zonde. Als ik het goed begrijp is een stichting of vereniging ook niet mogelijk. En dat alles begon met een onschuldige vraag om mij te ontlasten na 14 jaar werk voor dit forum, zeker niet vlekkeloos, maar wel goed gemeend.
Ik doe enkel een beroep op je integriteit en 'serieux', op basis van de overeenkomst waar ik ook al die jaren aan gehouden werd.
Het gaat me ook enkel over mijn eigen tussenkomsten, al geldt volgens mij ook wel dat je -in principe- ieders toestemming nodig hebt om de respectievelijke input aan derden over te dragen. Maar dat ga ik niet voor anderen bepalen wat ze daar mee moeten doen.
Het lijkt me in de geest waar het forum ooit mee werd opgezet ook maar logisch dat de deelnemers nog iets te zeggen hebben over hun eigen bijdrages.(en waar en hoe en door wie die in de toekomst kunnen ingezet worden)
Ik kan je verklappen dat ik ook nu geen tijd en geld zal steken in een juridische procedure.
Het is jouw keuze. Ik zie hier woorden als 'serieuze' en 'integer' voor anderen in de mond genomen worden, maar uiteindelijk bepalen de keuzes en handelingen de waarde van die begrippen.

"
Laatst gewijzigd door Gargouille op 24 jun 2020, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

benthuis schreef: 24 jun 2020, 10:55 Wat ik zie is dat er enkel in gegaan wordt op de eigen parade paardjes. Er komt amper reactie op wat anderen inbrengen. Dit gebeurd al jaren, keer op keer, door een selectief groepje van niet altijd de zelfde mensen.
Beste Ben,
Ik heb speciaal een hele tijd gewacht om mijn standpunt in de discussie te brengen.
Ik zag inbreng/vragen/opmerkingen van Ritsaert, Alef, Ingir, Ruuben, jwardenier enz voorbij komen.
Geen daarvan werden inhoudelijk beantwoord. Kockie is er wel aan begonnen, maar halfweg zijn antwoord blijven steken.
De moderatoren , toch de huidige beleidsploeg, was tot dat punt geheel en al afwezig. Toch eigenaardig bij een overname dat de bestaande ploeg daar geen inbreng in heeft ? Geen mening ? Het lijkt mij dat je juist daar eerst gaat zoeken ?

Uiteindelijk kom jij tussen, maar dan enkel om mensen te schofferen, drogredenen aan te brengen en proberen de discussie monddood te maken. Een inhoudelijke reactie was er helaas nog niet bij.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door pelletpower »

En wat zou dat beleid moeten zijn? Ik hoor het van meerdere mensen maar niets concreets. Mis ik iets? Naar mijn idee horen moderatoren de rust te bewaren, oplaaiende conflicten te voorkomen, sluipreclame, maar dan houdt het wel op. Wat valt er nu richting te geven? Moestuintje was een aantal jaren terug een geliefd onderwerp. Nu niet meer. Is daar beleidsmatig wat aan te veranderen? Denk t niet. Als er geen interesse is dan wordt er niets gepost. Overdoen naar een andere partij met de ideeen die ik hier uitgesproken heb? Geen probleem, doe wat je nodig vindt Kockie. Nogmaals, weinig op aan te merken en gebrek aan sturing begrijp ik niet. Wat er achter de schermen gebeurd weet ik niet. De moderatoren zijn zonder uitzondering integere mensen naar mijn idee. Dat dat onderling hier of daar onenigheid geeft, nou prima. We blijven met zijn allen mensen. En uiteindelijk blijft het Kockie, als je het beu bent, staat het je vrij om de stekker eruit te halen. Zou meer dan jammer zijn, maar als niemand zich meldt dan is die beslissing gewoon aan jou en aan niemand anders.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door ritsaert snijder »

Oke, Ben dank voor je woorden!

Nu Maarten stopt ontkom je niet aan keuzes. Nog even over een vereniging. Weliswaar past het woord vereniging helemaal niet bij dit forum, niet bij de mensen in dit forum. Maar inhoudelijk past het naar mijn idee heel goed. Dat heb ik ook al aangegeven. En het kan gewoon ecologieforum blijven.

Vervolgens is het vervolgens alleen een kwestie dat er een paar mensen zich aanmelden (3 -5). Middagje kwijt aan de notaris en het officiele deel is geregeld. Er is vast een notaris te vinden die het voor heel weinig wil regelen...
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door kockie »

Gargouille schreef: 24 jun 2020, 11:19 maar halfweg zijn antwoord blijven steken.
Klopt, nog niet de energie en zin kunnen vinden om verder te gaan. Ik heb ook een leven buiten dit forum en wil daar ook graag van genieten. Aangezien het een vrijwillige zelf ontwikkelde functie is, ben ik ook vrij om er tijd in te steken wanneer het me dat uitkomt. Het bestrijden van uitwassen en ruzies behoort niet tot mijn hobbies, maar tot noodzakelijk kwaad. Zie het als onkruid wieden. Ik zal een keer verder gaan met m'n antwoord, maar gezien de manier waarop deze discussie zich aan het ontwikkelen is, kan het nog even duren.
Gargouille schreef: 24 jun 2020, 11:19 Het lijkt mij dat je juist daar eerst gaat zoeken ?
Wat laat je denken dat ik dat niet gedaan heb?

Hierbij even een quote van mezelf van het moderatorsgedeelte van dit forum:
Forum overnemen
Post by kockie » Mon 4 Nov 2019 15:40:38

Beste collega moderators,

Na meer dan 13 jaar dictator van dit forum geweest te zijn, wordt het denk ik tijd om het stokje over te dragen. Ik hik er al langer tegenaan en merk dat ik met de laatste ontwikkelingen (Ivarr) eigenlijk geen zin meer heb om er energie in te steken.

Heeft een van jullie interesse om het dictatorschap van dit forum over te nemen? Indien niemand van jullie interesse heeft, wat stellen jullie dan voor? Ik zou het fijn vinden als jullie met mij willen meedenken.

Groet'n

Maarten
Ik ben er dus al een tijd mee bezig en heb moed moeten verzamelen om het wereldkundig te maken.
pelletpower schreef: 24 jun 2020, 11:38 En wat zou dat beleid moeten zijn? Ik hoor het van meerdere mensen maar niets concreets. Mis ik iets? Naar mijn idee horen moderatoren de rust te bewaren, oplaaiende conflicten te voorkomen, sluipreclame, maar dan houdt het wel op. Wat valt er nu richting te geven? Moestuintje was een aantal jaren terug een geliefd onderwerp. Nu niet meer. Is daar beleidsmatig wat aan te veranderen? Denk t niet. Als er geen interesse is dan wordt er niets gepost.
Dat is ook mijn idee, het forum zoekt z'n eigen weg, daarbij is -tot op bepaalde hoogte- ruimte voor andersdenkenden. Klimaatontkenners zijn welkom--> met argumenten, techno-optimisten zijn welkom--> met argumenten, techno-pessimisten/zelfdoeners etc hebben mijn sterke voorkeur, maar dat is geen reden om de anderen niet toe te laten en een podium te gunnen. Anders wordt het ook saai en blijven we dezelfde woorden herhalen. Ik ben het heel vaak niet met bepaalde mensen eens, maar vind dat zij het recht hebben om hun mening te geven. Daar leer ik van, en kan ik mijn mening versterken en soms aanpassen, alhoewel die mensen soms echt eikels vind. Maar om even een mooie metafoor te gebruiken, de mooiste eik was vroeger ook maar een eikel.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gargouille
Berichten: 379
Lid geworden op: 16 jun 2020, 17:23

Serieuze overnamekandidaat voor dit forum gezocht.

Bericht door Gargouille »

kockie schreef: 24 jun 2020, 12:27 ben ik ook vrij om er tijd in te steken wanneer het me dat uitkomt. ... kan het nog even duren.
Daar doe je mee wat je wil, mijn ervaring is wel dat als je zelf een topic start/een vraag stelt er beter vrij kort op zit. Anders blijven mensen wat op hun honger zitten en daar worden ze ongedurig van. Beginnen ze op elkaars antwoorden/voorstellen te kappen. Onkruid moet je niet eerst laten woekeren.
Ik reageerde dan ook op Ben's verwijt, dit:
benthuis schreef: 24 jun 2020, 10:55 Er komt amper reactie op wat anderen inbrengen. Dit gebeurd al jaren, keer op keer, door een selectief groepje van niet altijd de zelfde mensen.
kockie schreef: 24 jun 2020, 12:27
Gargouille schreef: 24 jun 2020, 11:19 Het lijkt mij dat je juist daar eerst gaat zoeken ?
Wat laat je denken dat ik dat niet gedaan heb?
Niets, integendeel: ik was er vrij zeker van dat dat al intern moest besproken zijn. Veel antwoorden konden dan ook van die 'internen' komen op de vragen/opmerkingen die er al stonden voor mijn inbreng. Wat moet je dan met zo'n verwijt van één van die internen ?
benthuis schreef: 24 jun 2020, 10:55 Er komt amper reactie op wat anderen inbrengen.

kockie schreef: 24 jun 2020, 12:27 Dat is ook mijn idee, het forum zoekt z'n eigen weg, ...
Ja. En dat is ook een vorm van sturing/keuze. Je ontsnapt niet aan keuzes.
Ik ben ook groot voorstander van de vrije meningsuiting. Het internet in zijn geheel moet dat ook zijn. Bepaalde "social media" kiezen ervoor om een open platform te zijn waar de inhoud door de gebruikers bepaald wordt (begrenzing enkel door de wettelijke bepalingen).
Dat is een verdedigbaar standpunt. Naar mijn mening is dat niet het enige verdedigbare standpunt. Een forum kan ook een bepaalde mening willen uitdragen/promoten/delen. Je zet dat bijvoorbeeld publiek in een missie- en visietekst en gaat je beleid daar op aftoetsen. De vrijheid van mening wordt dan gegarandeerd door de vele andere fora en open platformen.

De keuze die je maakt blijft echter niet zonder gevolgen. Je krijgt uiteindelijk door natuurlijke selectie het publiek dat het best aan je keuze is aangepast/ Er mee eens is / Er mee kan leven / Er gebruik van maakt. De rest stapt op.

Ik respecteer die keuze. Door die jaren aan te houden heb je nu ook een meerderheid die daar achter staat. Democratisch is er geen weg meer terug.

G
Plaats reactie