Batchrocket.eu: informatie site

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door benthuis »

Russisch is waarschijnlijk een taal waarin veeeeeel gebruik gemaakt gaat worden!
Ik ga bijna met pensioen :fff , dan waag ik me aan de duitse vertaling...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Zou heel mooi zijn, daar wacht ik dan nog op.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Een paar weken geleden kreeg ik een mailtje van twee Brazilianen die allebei Felipe heten. Ze stelden voor om een vertaling van de website te maken in het Portugees, daar heb ik meteen ja op gezegd. De eerste delen zijn binnen en online, weer een taal waar ik niet veel chocola van kan maken. Maar het is een wereldtaal, 250 miljoen mensen spreken het, ranglijst op 6. De meeste sprekers wonen in tropisch of subtropisch gebied, dat is weer een nadeel.

Altijd leuk om weer wat beweging te zien, mensen die gratis een hoop werk willen verzetten en het nog zelf aanbieden ook.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Het is een hele tijd stil geweest vanuit Brazilië, maar de beide Felipes hebben een paar dagen geleden het volgende hoofdstuk afgeleverd. Op dit moment zijn Introductie, Werking en Bouwen vertaald in het Portugees en online.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door GTV6 »

Vraagje, in hoeverre is dit in polen doorgekomen, zijn er daar mensen mee bezig?
Dit omdat ik een huis in Polen aan t kopen ben en de wens is een RBB, maar metselen is niet mijn ding zeg maar.
Het zou wel goed zijn als het hier wordt opgepakt, genoeg rokende schoorstenen te zien zelfs in de zomer voor SWW.
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Jazeker, de vertalers van Engels naar Pools zijn er mee doende en voor zover ik weet nog drie anderen die ik verder niet ken.
Artur Jan Milicki, een van de vertalers, houdt zich in elk geval met daadwerkelijk bouwen bezig. https://pieceartura.pl/
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door GTV6 »

Dank daar kom ik wel verder mee.
info@svendesmet.be
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mar 2021, 10:20

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door info@svendesmet.be »

je kan ook hier een rocket177 laten maken en die meenemen. De bell in leem errond metselen vraagt maar weinig kennis. Ik kocht intussen 5j geleden een cassetten van de rocket 177 bij daan molkenboer en deze brandt dagelijks. Doet het top, en sindsdien bespaar ik meer dan 50 % op mijn energiefactuur. en dat met slechts 10kg hout per dag.

Let wel batch rocket in vakantiewoning... een massakachel werkt pas als de gehele woning opgewarmd is, en dat duurt toch al gauw een week of 2 aleer er stabiliteit is in het comfort. Als je er maar af en toe gaat lijkt een traditioneel kacheltje dat direct heel heet wordt niet geheel oninteressant ipv een grote zware bell.
Misschien een ouderwets rocketstove met een olievat erover? Peter van de berg heeft daar mooie ontwerpen van. Zelf heb ik net een J-vorm klaar met koker van 100x100, volgens de maten 1-2-4-6. en dat gaat echt heel hard.
Ik denk maar luidop he, maar een massakachel heeft pas echt nut als je het elke dag kan stoken over een langere periode.

succes alvast
sven
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Nog weer 6 maanden later hebben de Felipes het hoofdstuk Ontwerpen vertaald naar het Portugees. Ze doen er lang over, maar wat ze me toesturen ziet er in mijn ogen heel degelijk uit. Geen overgeslagen links en dat soort omissies.
Nu nog een van de twee Russen die eerder stukken vertaalden overtuigen dat werken aan de rest in hun voordeel kan zijn. Of zou ik dat juist niet moeten doen? Misschien juist het tegenover gestelde: de Russische versie onbereikbaar maken. Ethisch dilemma?
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door Slooij »

oke als ik iets hoor over Rusland moet ik aan oorlog denken met Oekraïne en als U dat vertaald wil in Russische dan zou ik dat gewoon doen. Ik weet alleen deze oorlog nu maar geen andere oorlogen omdat ik de media weet en daarbuiten geen informatie in win.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door benthuis »

Ik zou de gemiddelde Rus geen warme kont misgunnen. Als er dan per ongeluk een Poetin-Lover z'n voordeel mee doet, jammer....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Ik verwacht niet dat Poetin de batchrocket site gaat lezen. Anders maar een easter egg in de gietmodellen maken of zo. Dikke middelvinge of zo. De "gewone Rus" mag je denk ik wel enig medelijden mee hebben.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door Slooij »

ik denk dat het leven iets harder is en dat iedereen voor zichzelf komt.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 02 jun 2022, 23:19 Ik zou de gemiddelde Rus geen warme kont misgunnen. Als er dan per ongeluk een Poetin-Lover z'n voordeel mee doet, jammer....
Het voelt al goed om aan de warmgeprikte kant te staan. Wie wil er geen ‘joebiden’ als leider hebben. https://warmthuis.nl/locaties-klein-suy ... uidermeer/

Misschien https://tomluongo.me/
https://thesaker.is/latest-articles/
https://www.blckbx.tv/
https://home.solari.com/

https://www.tegenwind.tv/headwind-making-of

Neem jezelf de maat voordat je over ‘Putin’ begint.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 02 jun 2022, 23:20 Ik verwacht niet dat Poetin de batchrocket site gaat lezen. Anders maar een easter egg in de gietmodellen maken of zo. Dikke middelvinge of zo. De "gewone Rus" mag je denk ik wel enig medelijden mee hebben.
Waar baseer je dat op? Gutfeeling?
Plaats reactie