Larve herkennen

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Rijk1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2020, 09:02

Larve herkennen

Bericht door Rijk1992 »

Goedemorgen,

Vanwege een probleem waar ik zelf niet uit kom na lang meelezen toch maar een account aangemaakt op het forum.

Ik zit met de handen in het haar. Sinds kort hebben wij thuis last van larven die spontaan op de overloop 1e etage rondlopen.
Elke dag halen we er rond de 5 a 10 weg maar kunnen niet zien waar deze vandaan komen. Alle etenswaren zijn al nagelopen en hier vonden we niets geks.

Weet iemand van welk insect deze larve kan zijn? We hebben (nog) geen last van vliegen of motten, dus ik vind het lastig om specifieker en oorzaak te zoeken.

De larve is wit/cremewit van kleur en heeft een puntvormige zwarte/bruine kop.
Ik heb een foto bijgevoegd.
Larve.jpg
Orbiter
Berichten: 205
Lid geworden op: 22 nov 2018, 17:25

Re: Larve herkennen

Bericht door Orbiter »

Lijkt op een dikke vette vlieg :D
Ik ken niks van het fokken van die dingen maar creatief zou ik die in een afgesloten bokaal steken met wat minimaal voedsel en een druppel water. Iedere dag eens wat verse lucht in laten. Na een week weet je wat er uit komt. Niet op een koele plek zetten want dan gaat het trager.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Larve herkennen

Bericht door benthuis »

Lijkt me ook larve van een (huis)vlieg.
Dooie muis ergens?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Rijk1992
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2020, 09:02

Re: Larve herkennen

Bericht door Rijk1992 »

Bedankt voor de reacties.
Ik gok dat er tussen het dakbeschot en de pannen een vogelnest is waar iets in ligt te rotten, tot 1,5 week geleden was er namelijk nog een actief nest die van de een op de andere dag stil was. Mogelijk vallen de maden 1 voor 1 tussen de kieren in het dakbeschot...
Afwachten dus maar.
Plaats reactie