Vis kweken

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bobbert42
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2020, 19:37

Vis kweken

Bericht door Bobbert42 »

Beste lezers,

ik ben pas sinds vandaag lid op het forum. Kwam hier een paat topics tegen over vis kweken welke mijn aandacht trokken. Daar las ik dat met name forel goed in het Nederlandse klimaat te kweken zou zijn. Zelf heb ik beschikking over 2 vijvers, 600 m2 en 1700 m2 resp., welke beide ongeveer 1,2-1,8 meter diep zijn en zo'n 10-15 meter uit elkaar liggen. Geheel omheind door bomen en enkele struiken.

Vis kweken is iets geheel nieuws voor mij, zijn er hier mede hobby kwekers en hebben jullie wellicht tips waar ik op moet letten? zuurstof voorziening/voeding/stroming/temperatuur etc. Maar ook welk soort vis anders dan forel interessant is om naar te kijken?

alvast bedankt!
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Vis kweken

Bericht door LeaD »

Eens Googelen op aquaponics . Bij de koi vrienden zijn er ook tal van weetjes te vinden , zeker wat pompen betreft en behouden van proper water en de controle er van .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Bossie
Berichten: 142
Lid geworden op: 20 mei 2012, 09:04

Re: Vis kweken

Bericht door Bossie »

Forel makkelijk? Zit hier een kweker in de buurt, heb er ook wel eens over gedacht maar alles gaat daarbij met KI. Misschien nog eens in verdiepen.
Water moet dan wel echt zuiver zijn. Volgens mij is tilapia e.d. wat minder gevoelig voor waterkwaliteit, mja vereisen weer hogere temperatuur.
Wat moet je ze voeren en wat is de conversie van voer naar vlees/vis?
Plaats reactie