Recept kalkverf

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Recept kalkverf

Bericht door Ernest Dubois »

In Nederland hebben ze al lange gebruik van kalk de rug toegekeerde en dus is het niet zo makkelijk te vinden. Gelukkig is er Labshop nu gevestigd in een industrie terrein te Appeldoorn die verschillende mogelijkheden bied waar je wordt fatsoenlijk behandeld.

Het is in meelvorm dus in zaken van 20 kg of zo gehandelde. Als je langs ga zou ik meteen 4 van de afsluitbaar emmers nemen en de inhoud van de zak in die emmers doen met kraanwater vullen en in de regenput onderdompelen voor onbeperkt tijd opslag.
Werken, das leuk.
miamia
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2024, 00:07

Re: Recept kalkverf

Bericht door miamia »

Dag allemaal,

een brandende vraag: Hoe bereid ik mijn muur het beste voor kalkverf?

De muren bestaan uit reeds geverfde muren met 'reguliere' verf, en enkele wanden zijn van gips + wall primer. Nu zag ik dat er in dit geval wordt aangeraden om een acrylic, mineral wallprimer aan te brengen, maar dit is evengoed giftig en duur. Is er een alternatieve mogelijkheid om de muur voor te bereiden?

Ook hartelijk dank voor bovenstaande tips!
Met jullie adviezen ben ik mijn provincie in Spanje doorgereden op zoek naar de benodigdheden voor kalkverf.
Inmiddels heb ik CL90 S kunnen vinden (14 kilo voor 5 euro!) en deze in een afgesloten ton gedaan met water erbij.
De CL90 s die ik heb kunnen vinden is helaas niet zo vers.. kan ik deze even goed gebruiken?

Warme groet, Mia
Plaats reactie