Rozenbottels

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Rozenbottels

Bericht door benthuis »

Vandaag 10L pan gevuld met schoongemaakte rozenbottels. Vorig jaar super Roosvicee gemaakt. Een heerlijk afwisseling op alle zoete limonadesiroop.
Ook de gelei/jam hebben we gekoesterd. D'r is iets "anders" aan de smaak wat wij waarderen... Iemand nog andere goede recepten?
IMG-20190922-WA0024.jpg
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Rozenbottels

Bericht door jwardenier »

Ja wat wil je ,rozenbottel taart ? 225 gr zelfrijzend bakmeel 150 gr boter ,1 grote eierdooier 30 gr f basterdsuiker snuf zout scheutje water .
Kneed het deeg en bekleed er een taartvorm mee ,was r botels 500 gr en snij boven en onderkant er af ,snijd ze doormidden en verwijder elk haartje en elk zaadje ,spoel ze af en laat ze uitlekken ,mengen met de suiker ,honing 60 gr ,kaneel en gember 60 gr en schep ze op het deeg .
Versieren met deeg figuurjes en bestrooien met suiker en geraspte noot muskaat 180 gr half uur bakken .

Ik zal ook eens kijken of ze hier ook al rijp zijn ,bedankt voor de hint
Hoe maak je die heerlijke rozenbottel siroop ?
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Rozenbottels

Bericht door benthuis »

Roosvicee... Het recept rechtstreeks van een van de dochter van de man die het ontwikkelde dacht ik...
Kan het recept dat ik vorig jaar heb gebruikt niet meer vinden... De grote hoeveelheid tomatensap verbaasde me toen. Mag heel iets minder naar mijn smaak....

Deze lijkt er heel erg op.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie