Appelbomen op marktplaats

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jelle86
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2018, 18:59
Locatie: Beuningen (OV)

Appelbomen op marktplaats

Bericht door Jelle86 »

Ik kwam op marktplaats nog een advertentie tegen met goedkope laagstam appelbomen.
Wellicht heeft iemand anders er nog wat aan.

https://link.marktplaats.nl/m1344326550
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door kockie »

geen adder onder het gras?

Ik kan nog wel wat laagstam bijplanten, ken toevallig iemand die iets met cider doet, misschien is hij ook wel geïnteresseerd.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Jelle86
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2018, 18:59
Locatie: Beuningen (OV)

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door Jelle86 »

Tsja zoals ik zie niet. maar meestal weet je dat pas achteraf;)
Betalen kan contant bij levering dus volgens mij is het risico minimaal.

Ik heb me zelf aangemeld. Maar nog geen bevestiging gekregen. Eens afwachten wat het wordt.
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door jobplas »

Goede tip, ik heb ook besteld stapje voor stapje komt ons voedselbosje dichterbij, binnenkort ook maar eens wat vlierbessen planten.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door benthuis »

heb ook een berichtje gedaan!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door pelletpower »

Kost niets , is weinig.
Maatje van me heeft vorig jaar meegedaan. Het is hier en daar beschadigd en onduidelijk wat het is als je verschillende soorten besteld.
Ga liever naar Op goede grond is zijn advies. Zit in Rijsbergen onder Breda. Kost 5 euro voor een boompje van goede kwaliteit.

Wel een mooi initiatief natuurlijk om spul van de schredder te redden.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door benthuis »

Ik zit voorzichtig aan een paar honderd bomen te denken. Dan is 2,50 en 5 euro een voelbaar verschil...
Bevriende tuinbouwer heeft idd ook van Corazon bomen gehad. Niet perfect maar zeker niet verkeerd. De tip van de soorten is wel een goede. Dat kan idd een deal breaker zijn.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door jwardenier »

Heb je het lapje grond ,ik vind laagstam minder geschikt ,heb graag half of hoog omdat je dan de ondergrond nog voor andere dingen kunt gebruiken .
Vind tevens de onderstammen zwak ,je zou kunnen gaan enten ,ik heb mijn bomen ook zelf geënt oude rassen appel peer enz. sterke onderstam x stukje fruit hout.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door pelletpower »

Precies Ben. Pas als je er wat meer af gaat nemen, doen!
Jelle86
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2018, 18:59
Locatie: Beuningen (OV)

Re: Appelbomen op marktplaats

Bericht door Jelle86 »

pelletpower schreef: 30 mei 2019, 09:52 Kost niets , is weinig.
Maatje van me heeft vorig jaar meegedaan. Het is hier en daar beschadigd en onduidelijk wat het is als je verschillende soorten besteld.
Ga liever naar Op goede grond is zijn advies. Zit in Rijsbergen onder Breda. Kost 5 euro voor een boompje van goede kwaliteit.

Wel een mooi initiatief natuurlijk om spul van de schredder te redden.

Kost niets, is weinig klopt uiteindelijk wel. Blijkbaar is het een jaarlijkse actie. Maar er werd pas laat in het voorjaar geleverd. De wortels waren compleet droog bij levering. Van de 10 zijn er nog 5 in leven ondanks voldoende water te hebben gegeven. Aangezien er er niets gecodeerd was heb ik nu geen idee welke soorten er nog staat tot ze de 1e vruchten geven.

Leuk probeersel voor weinig geld, maar voor mij niet weer. Betaal wel iets meer bij een goede kweker.
Plaats reactie