Zeisdag 29 juni 2019

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Zeisdag 29 juni 2019

Bericht door jwardenier »

Dan gaan we dat toch weer organiseren ,medio juli ergens in het midden van het land ,wie heeft er gras ? tijd en plaats .
Het waren bijzondere en gezellige dagen .

Gisteren veel belangstelling gehad ,zelfs vragen om tegen betaling zeisen te scherpen ,maar onder het motto wat je gratis kan doe ik zonder geld en heb ik dat niet aangenomen ,wel iets van 8 zeisen scherp geslagen ,vuurtje gestookt en de kunst van het balken bekanten af gekeken bij Ernest en het boomslepen bewonderd vooral de wedstrijd slepen met hindernissen en proefjes ,er waren helaas geen ossen .
Laatst gewijzigd door kockie op 15 jun 2019, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast wegens datumwijziging
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door benthuis »

Ik stel voor dat we allemaal centraal in NL gaan wonen!
Veel makkelijker... Hoeven we niet naar demonstraties, maar gaan bij toerbeurt bij elkaar aan het werk!

Grapje natuurlijk! Ik vind het ook leuk om deze zomer iets te doen. Mooiste zou zijn als we iemand vinden die echt een stuk hoog gras heeft zoals we toen bij Pietje hadden.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door pelletpower »

Dat zou hier toch mogelijk moeten zijn. Onlangs zijn twee melkveehouders gestopt. Een 20 hect is over denk ik.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door pelletpower »

Of ik moet toch eens de moeite nemen aan te rijden. Ernest is ook een hoofdstuk apart.
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door alefarendsen »

Ik kom graag ergens heen. En bij mij in Muiden kan het ook. Het weiland wat we verpacht hadden de afgelopen 2 jaar is nu vrij. 2 hectare lijkt me voldoende. Goed, de schapen hebben ook iets nodig, maar ik kan gemakkelijk een stuk laten staan. Is door de boer netjes onderhouden, dus lekker vlak ;-)!

gr.
Alef
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

Alef ,dat is een leuk aanbod ,mocht het voor anderen , met name Pellet, centraal genoeg zijn dan graag .Een stukje van 20 a 30 are is leuk om te oefenen en heb je teven los gras om te hooien .
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door alefarendsen »

Mocht het te ver zijn voor op één dag, er zijn slaapplekken. Als er genoeg animo is kunnen we alvast een datum prikken, beter te vroeg dan te laat.

Alef
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door pelletpower »

Goed idee. Leuke omgeving daar.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

Dan lijkt het me dat er een datum gesteld kan worden ,liefst juli iets van 2 e week ,en er kunnen wat mij betreft wel meer aanschuiven .
Vorige keer waren we ook met een leuk groepje .
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door pelletpower »

Datum, nog even bekijken of t past. De lap te zeisen is groot genoeg om t eens goed te leren!
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door alefarendsen »

jwardenier schreef: 19 dec 2018, 07:35 Dan lijkt het me dat er een datum gesteld kan worden ,liefst juli iets van 2 e week ,en er kunnen wat mij betreft wel meer aanschuiven .
Vorige keer waren we ook met een leuk groepje .
Liefst vanaf 13 juli of later, dan is de vakantie hier begonnen. Ben nog helemaal flexibel die weken, dus roept u maar... Weekend doen? Maakt mij overigens niet uit hoor.

Indien weekend dan hebben we het over 13, 14, 20 of 21 juli.

Details komen later wel.

Alef

p.s. Kids welkom graag zelfs, slapen kan, als datum bekend is blok ik dat weekend. Moet het dan wel een week of 6 van te voren weten anders gooi ik hem weer open. Heb plek voor 2 x 2 personen (zoals deze) en tentje in de boomgaard kan ook altijd. (voor bekenden van hier is tegenprestatie voor overnachting niet nodig)
p.p.s. gaat overigens om de lap ten NW van ons huis, zie hier. Dus pellet, ja, dat is groot zat denk zo ;-)
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door pelletpower »

Dat ziet er echt leuk uit! Campert ook welkom? Zal t eens in de groep gooien.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door benthuis »

Altijd lastig zoo ver voor uit kijken!
Ik houdt me aanbevolen voor deelname... Met lichte voorkeur voor 13-14
Nachtje in jouw stro-tempel lijkt me leuk, maar een paar vierkante meter voor een tent is ook prima!
Moet eerlijk bekennen dat ik sinds vorige keer geen serieus maaiwerk heb ondernomen :fff
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef: 19 dec 2018, 20:26 Dat ziet er echt leuk uit! Campert ook welkom? Zal t eens in de groep gooien.
Yes, camper zeker welkom.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

Ben het is net als met fietsen ,je kan er moe van worden maar verleren doe je het niet ,heb je al een zeis ,ik heb nog een Oosterijker boom over ,hoef je dus alleen het blad maar te kopen ,terra tools is een goed adres hiervoor .De boom heb je al eens mee gemaaid ,goed van lengte voor jou .
De dag zelf maakt me niet zo veel uit , beide data s kan ik wel, ik ga heen en terug op 1 dag
Plaats reactie