wolven

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: wolven

Bericht door willem »

Laten we niet een deel van de dierentuin erbij halen, maar de wolf bepaalt of hij/zij hier blijft anders waren ze wel weer vertrokken.
Wij, de mens bepalen of we dat tolereren, Den Haag + een deel v/d bevolking zeiden ja, een ander deel zei nee met de waarschuwing wat nu gaande is. Er moet wel een oplossing voor komen, zeker, welke weet ik ook zo niet.
Verdoven en elders uitzetten zal niet werken, ze bepalen zelf hun werkterrein en dan is 100 km van het uitzet punt peanuts.
Waarom moet een dier en dan m.n. de wolf maar ook vele andere het altijd ontgelden, wij, de mens hebben er voor gezorgd dat ze steeds meer afhankelijk van ons worden en dan nu onze macht gebruiken om er maar mee te doen wat ons uitkomt,
Ooit had ik +/- 200 collega's + inhuur personeel, ik kon ze nog net niet allemaal bij naam (ik had een zwervend bestaan in het bedrijf) maar een flink deel zou ik zo aan de kant schuiven.
Het gezegde luid ook: als je de mens leert kennen ga je van dieren houden. Momenteel heb ik twee Bouviers, allebei onafhankelijk via een bemiddelingsbureau, 2 volwassen reuen met een flinke rugzak, één heb ik nu 10 maanden uit Zeeland, de ander 5 maanden uit België, maar wat zijn ze bij gekomen qua eerlijkheid en toegankelijkheid.
Deze ervaringen hebben mij geleerd om anders naar de mens te kijken dan dat je bent opgevoed dus ook met een ander oogpunt naar de wolf kijk. Als we dieren afhankelijk van ons maken zijn we verplicht om ze ook bij te staan, in wat voor tijd dan ook.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: wolven

Bericht door remco d »

Hoe lossen ze dit in het Oostblok op of ergens anders waar wolven al lang rondlopen? Daar zullen ze vast ook ervaring hebben met een wolf die moordlustig is.

Het is natuurlijk wel een verschil, een schaap in de week voor de honger of alles dood in een straal van zoveel km.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: wolven

Bericht door jwardenier »

In de Oostblok hebben ze dit probleem veel minder ,daar is de wolf een wild dier en mijd deze de mens en zijn omgeving ,volgens een onderzoeker is de geur v d mens al genoeg om het dier te doen besluiten om te vertrekken .Dat is ook het vreemde aan de wolf in ons land .Deze is niet bang voor de mens ,ik ken zelfs een verhaal van een boer uit de omgeving die probeerde de wolf te verjagen ,het dier ging iedere keer 20 m veder op staan kijken .In het begin van dit topic heb ik mij al afgevraagd of dit niet de uitgezette exemplaren zijn omdat ze tegen natuurlijk gedrag vertonen ,ze zijn ook allemaal getjipt ,dus er is al ingegrepen .
Verdoven en vangen ,het kan wel ,in de Oostvadersplassen hebben ze nog steeds te veel herten ,hek runderen en paarden ,in dit dieren concentratie kamp komen jaarlijks honderden dieren om van de honger ,Staatsbos wil afschieten en aanbieden als kadaver of laten liggen voor de vliegen ,rechter heeft het verboden .
Om dit kamp staat een hoog hek ,zie hier de oplossing .Tot nog toe is er nog niets gebeurd en tenzij NLTO hun lobby bedrijf hier op zet zie ik het ook niet gebeuren .
Om mijn dieren te beschermen ben ik begonnen aan een wolvenraster ,gaas van 120 hoog met hierboven stroomdraad ,totale hoogte ong.140 ,er komt nog een draad aan de buitenzijde op 20 cm hoog .
Dit kan problemen gaan opleveren ,er is een looppad op 1,5 m afstand van het raster ,door het hoge voltage kunnen er o a kleine hondjes gewond raken , bordjes ophangen? .
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: wolven

Bericht door LeaD »

Wachten tot wanneer hondsdolheid weer aan de beurt is, intussen hebben we al heel wat ervaring opgedaan wat virusjes kunnen teweeg brengen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: wolven

Bericht door pelletpower »

In de Oostblok hebben ze dit probleem veel minder ,daar is de wolf een wild dier en mijd deze de mens en zijn omgeving ,volgens een onderzoeker is de geur v d mens al genoeg om het dier te doen besluiten om te vertrekken .Dat is ook het vreemde aan de wolf in ons land .Deze is niet bang voor de mens ,ik ken zelfs een verhaal van een boer uit de omgeving die probeerde de wolf te verjagen ,het dier ging iedere keer 20 m veder op staan kijken .In het begin van dit topic heb ik mij al afgevraagd of dit niet de uitgezette exemplaren zijn omdat ze tegen natuurlijk gedrag vertonen ,ze zijn ook allemaal getjipt ,dus er is al ingegrepen .
Verdoven en vangen ,het kan wel ,in de Oostvadersplassen hebben ze nog steeds te veel herten ,hek runderen en paarden ,in dit dieren concentratie kamp komen jaarlijks honderden dieren om van de honger ,Staatsbos wil afschieten en aanbieden als kadaver of laten liggen voor de vliegen ,rechter heeft het verboden .
Om dit kamp staat een hoog hek ,zie hier de oplossing .Tot nog toe is er nog niets gebeurd en tenzij NLTO hun lobby bedrijf hier op zet zie ik het ook niet gebeuren .
Om mijn dieren te beschermen ben ik begonnen aan een wolvenraster ,gaas van 120 hoog met hierboven stroomdraad ,totale hoogte ong.140 ,er komt nog een draad aan de buitenzijde op 20 cm hoog .
Dit kan problemen gaan opleveren ,er is een looppad op 1,5 m afstand van het raster ,door het hoge voltage kunnen er o a kleine hondjes gewond raken , bordjes ophangen? .
In het oostblok komen ze eerst 20 beren tegen voordat er een wolf op de korrel komt, zo schuw zijn die beesten normaal gesproken. Over beren gesproken, zou dat kunnen in Nederland?

Bordjes met vermelding wolven afrastering zou ik inderdaad doen. Veranderende omstandigheden vragen om andere waarschuwingen.
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: wolven

Bericht door JantjeV8 »

jwardenier schreef: 28 mei 2020, 07:19 Dat is ook het vreemde aan de wolf in ons land .Deze is niet bang voor de mens ,
Is dat niet logisch, hij wordt er totaal niet door in gevaar gebracht. Zo'n beest weet wat hem gevaar brengt en wat niet. Dat weet een kraai zelfs nog wel. Als een die 1x schrikt door een langszuizend stukje lood zal hij direct zijn natuurlijke schuwheid en instinct weer in gebruik nemen.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: wolven

Bericht door jwardenier »

Beren ,ja die moeten we er ook bij hebben ,die eet toch alleen bessen en honing en af en toe een visje ,slaapt lekker lang dus daar zal niemand overlast van hebben .
Jantje ,ik bedoel niet het stukje lood ,maar de ingebouwde angst voor de mens ,als je boe roept zou het dier er vandoor moeten gaan .
Ik begrijp dat jij het met lood wil doen maar dat zal op termijn voor loodvergiftiging zorgen ,en dat willen we niet .
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: wolven

Bericht door 1980 »

Is een gekweekte “wolf” met een deel hond erin

Sommige zijn (volgends de gps tracker) over de snelweg hierheen gekomen

Niks natuurlijks aan dus,
En uitgezet tegen alle regels in

Als een jager een wild soort uitzet zoals een fazant,patrijs ( niet om op te schieten maar omdat ze r niet overal meer zijn)
Is hij zijn akte kwijt en heeft een strafblad

Als een groene datzelfde doet krijgt die de eeuwige roem

Alleen daarom al, afschieten voordat de problemen helemaal uit de hand lopen
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: wolven

Bericht door willem »

Een moderator wijzigde dit bericht:
Ontoelaatbaar bericht
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: wolven

Bericht door kockie »

Deze topic gaat (tijdelijk?) op slot. De toon van de berichten staat me erg tegen. Ook de ideeën voor illegale handelingen die in dit bericht staan hebben tot dit besluit geleid.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: wolven

Bericht door kockie »

Als iedereen zich netjes gedraagt en het niet over illegale activiteiten heeft (schieten of op een andere manier doodmaken),opbouwende kritiek op elkaar heeft en lief is open ik dit topic weer.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: wolven

Bericht door willem »

Na de rustperiode trap ik af, ik las dat die beruchte wolf een eenzame zwerver is/was en 'm terug
willen sturen/transporteren naar Duitsland waar hij/zij vandaan schijnt te komen.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: wolven

Bericht door pelletpower »

Inmiddels per toeval op Omroep Brabant een interview gezien met iemand die documentaires maakt. Hij is bezig met een docu over wolven. Het zijn zeker fascinerende dieren. Mijn vraag blijft uiteindelijk toch staan, is er ruimte voor deze dieren in Nl ja/nee? Any way, hij legt uit waarom de betreffende wolf zo'n bloedbad aanricht. Volgens hem komt dat omdat ie niet in zijn natuurlijke habitat rondloopt. Als hij een ree gedood zou hebben in een omgeving waar ie thuishoort, dan staat er niet nog een ree naar hem te gapen wat ie aan t doen is. Tsja, schapen blijven schapen natuurlijk. En die boer was goed over de rooie, hij mist 60 schapen. Zelf vertelt hij emotioneel dat hij niet zo'n moeite zou hebben met een enkel schaap, maar zinloos slachten en dat dan elke morgen die slachtpartij opgeruimd moet worden gaat hem te ver. Persoonlijk drama dus.

Verder vraag ik me af waarom vroeger zo gejaagd werd op wolven, een 110 jaar terug is de laatste afgeschoten. Was dat domweg voor de lol, gegronde angst of ongegronde angst? Bevolking/bebouwing is geexplodeerd tov die tijd. Is er nu dan wel ruimte voor?

Dat het met de natuur een stuk beter gaat dan in de jaren 70 is wel duidelijk. Volop aalscholvers, witte reigers, ooievaars, ijsvogeltjes ,kikkers, salamanders en noem maar op. Dus dat daar ook wolven bijkomen is misschien niet zo raar.

Kockie, excuus als het slot te danken was aan mijn oproepen. Excuus, dat is dan verkeerd begrepen. Het zou meer een persoonlijke actie zijn als ik me zou verplaatsen in die getroffen boer. Oog om oog en zo.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: wolven

Bericht door willem »

pelletpower schreef: 09 jun 2020, 09:39 Kockie, excuus als het slot te danken was aan mijn oproepen. Excuus, dat is dan verkeerd begrepen.
Voel je vooral niet schuldig, dat doen anderen wel. :oops:
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: wolven

Bericht door 1980 »

pelletpower schreef: 09 jun 2020, 09:39
Verder vraag ik me af waarom vroeger zo gejaagd werd op wolven, een 110 jaar terug is de laatste afgeschoten. Was dat domweg voor de lol, gegronde angst of ongegronde angst? Bevolking/bebouwing is geexplodeerd tov die tijd. Is er nu dan wel ruimte voor?

Geloof maar dat ,dat een hele prestatie is geweest

Dat is namelijk (bijna) onmogelijk geweest in die tijd

Was er niet bij,
Maar daar moet iedereen in nl jaren mee bezig zijn geweest
En neem aan dat ze daar een goede reden voor hadden

Persoonlijk denk ik dat er geen ruimte voor dit dier meer is in nl
En verwacht dat er ook andere “dieren” aangevallen gaan worden
Plaats reactie