Dagje leren haren van de zeis

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

Zaterdag 30 nov geven we demonstraties zeis haren ,waar ,op de winter fair in Orvelte om een uur of 11 beginnen we tot 16 uur .
Tevens is er de mogelijkheid om het haren te leren ,er zijn ervaren instukteurs .
Ik ben er ook ,niet zo ervaren met les geven maar kan een zeis aardig scherp krijgen en ook redelijk snel .
Opgeven kan bij mij ,maar je mag ook gewoon komen aanwaaien ,zeisblad en haar gereedschap mee ,dan wel graag opgave vooraf .
Gerda van den Bergh
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 nov 2019, 21:10
Locatie: Oost-Gelderland

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door Gerda van den Bergh »

Wow, van deze kans droom ik al heel lang > Ik doe mee!
Ik heb me net opgegeven.

Andere liefhebbers die willen meerijden vanaf het Oosten van Gelderland? Route Lochem - Ommen kan, Twenteroute - Hardenberg kan ook.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

Nou dat is mooi ,laat deze droom dan nu ook nog eens uitkomen .Je bent welkom .
We gaven eerder aan het eind van het jaar deze demonstratie op de boomsleep dag voor trekpaarden in Sellingen .
Helaas heeft Staats bos besloten deze dag te versoberen en vonden we een nieuwe plek met een groter publiek in Orvelte .
We waren hier niet onbekend ,in de zomer geven we hier ook maai demonstraties ,en maai les en maaien we ook rogge .
Het ambacht past mooi bij dit museum dorp en er is voor ieder wat te doen of te zien , al vind de techneut of computer vriend hier niet veel van zijn gading .mob heeft er soms ook geen bereik .
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door benthuis »

30 november is ook een bijeenkomst van de voedselbos club. Ik moet even nadenken wat ik belangrijker vindt... Samen naar Orvelte rijden is ook heel aantrekkelijk. Afgelopen zomer ook mee geweest en veel geleerd...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Dagje leren haren van de zeis

Bericht door jwardenier »

A S Zaterdag ,we zouden in de baanderhoek een plek krijgen ,maar vermoedelijk wordt het nu een partij tent .
We zijn met 8 of 9 personen , de ruimte op de deel bleek wat te klein .
Het geluid moet ook nog een beetje weg kunnen ,vaak zet ik gehoorbeschermers op als ik aan het haren ben ,niet altijd handig omdat bezoekers veel vragen hebben .Ik hoor je niet .
Eigen broodje meebrengen of je bent op marktvoer aangewezen ,koffie en thee is er voor de deelnemers
Parkeren kost 3 euro tijd 11 t/m 16 uur ,Winter fair Orvelte.
Plaats reactie