Meer kippen

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Meer kippen

Bericht door kockie »

N=1, oftewel anecdotisch bewijs. Wat was er gebeurd als je de hond iedere dag een suikerklontje had gegeven?

Helaas zie ik tijdens het uitoefenen van mijn professie regelmatig slachtoffers voorbij komen die behandeld zijn met knoflook en die toch voorzien zijn van een waar vlooientheater. Dan moet je het hele huis behandelen ipv alleen de hond of kat. Voor elke vlo die op een huisdier zit, mag je er van uit gaan dat er twintig tot honderd! ! Vlooien(stadia ) in de leefomgeving zitten.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Meer kippen

Bericht door Lieve »

De honden hebben Adventic vlooien bandjes, duur en niet echt efficiënt. 1 van de honden geeft een allergie reactie op vlooien.
Maar honden bijeenkomsten, zijn natuurlijk kweekhaarden van allerhande.
Ik heb wel gemerkt dat sommige kinderen, er altijd als de eerste bij zijn om ongedierte in hun haren te hebben, en anderen gewoon nooit.
Hun voedingsregime was wel hetzelfde.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Meer kippen

Bericht door jwardenier »

Ik heb de hoogte van de haan geschat ,bovenste zit stok zo hoog dat hij zijn kop stoot wanneer hij zich uitrekt.
Kockie bedankt voor de uitleg , ik heb mijn paard ook jaren knoflook gegeven ,stonk uit zijn mond ,vliegen moesten op afstand blijven volgens het verhaal ,nou mooi niet dus .het zal helpen ze minder aantrekkelijk te maken maar er zijn altijd vliegen die het lekker vinden . gr John
Laatst gewijzigd door jwardenier op 17 aug 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Meer kippen

Bericht door MaartenB »

Diatomeeënaarde (in het engels Diatomaceous earth) is misschien een optie, werkt mssn niet voor eitjes, maar dood veel insecten dmv uitdroging.
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Meer kippen

Bericht door WillemLimmen »

Lieve, de film Chicken Run (2000) geeft een aardig beeld in de psyche van de kip.. Een 'must' voor elke kippenhouder!
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Meer kippen

Bericht door Lieve »

022.jpg
Iedereen samen
021.jpg
De 2 bruine kippen
019.jpg
De 2 nieuwkomers.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Meer kippen

Bericht door Lieve »

Sinds 3 dagen, 2 mooie eieren. :D
swake
Berichten: 570
Lid geworden op: 17 dec 2014, 18:44

Re: Meer kippen

Bericht door swake »

Dan is het tijd voor een van deze !

https://www.youtube.com/user/foodwishes ... query=eggs

:D
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Meer kippen

Bericht door Dutch John »

Meer kippen. Ik overweeg naar minder. We hebben er continu een 20-tal, inclusief hanen. Dit loopt in het fokseizoen op naar 50-60 en door de winter heen weer terug naar 20. Dit alles zonder voerkosten, omdat ze restvoer uit de varkens- en kippenhouderij krijgen. Momenteel nog best vol te houden, maar goed beschouwd niet duurzaam, omdat het grotendeels geïmporteerde soja en granen betreft. Ik maak dus gebruik van de grijze economie -en ook nog eens van twee kwetsbare sectoren- om m'n eigen groene in stand te houden. Dat klopt niet en loopt op den duur fout.

Dus het zou zomaar kunnen zijn, dat we het kippenbestand op termijn terug brengen naar vier en een haan. Die vinden hier hun weg zonder veel bij te voeren. Om toch af en toe een stukje vlees van eigen terrein te kunnen eten, komen herbivoren in beeld: konijn, schaap, geit, hert en loopeenden. De laatste is geen herbivoor, maar kan aardig voor zichzelf zorgen en vrijelijk vertoeven in een voedselbos zonder dit om te ploegen.

Iemand andere suggesties?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Meer kippen

Bericht door Ernest Dubois »

Dutch John schreef:
Dus het zou zomaar kunnen zijn, dat we het kippenbestand op termijn terug brengen naar vier en een haan. Die vinden hier hun weg zonder veel bij te voeren. Om toch af en toe een stukje vlees van eigen terrein te kunnen eten, komen herbivoren in beeld: konijn, schaap, geit, hert en loopeenden. De laatste is geen herbivoor, maar kan aardig voor zichzelf zorgen en vrijelijk vertoeven in een voedselbos zonder dit om te ploegen.

Iemand andere suggesties?

Groet,
DJ
fazanten. Veel lekkerder als kip.
Werken, das leuk.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Meer kippen

Bericht door Dutch John »

Mee eens, maar net zo bewerkelijk als het houden van kippen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Meer kippen

Bericht door Lieve »

fazant, ja, een fazanten pasteitje is wel lekker.
maar die domme gefokte fazanten hebben op zichzelf weinig smaak.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Meer kippen

Bericht door Tim »

Hey,

Persoonlijk geen ervaring mee, maar het schijnt dat fazanten stress gevoeliger zijn waardoor soms zo doodvallen.

Tim
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Meer kippen

Bericht door Lieve »

Met hagel geschoten wild is vreselijk.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Meer kippen

Bericht door Ernest Dubois »

Nee hoor, het's heel leker, alleen minder vlees.
Werken, das leuk.
Plaats reactie