Bosmaaier versus zeis.

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door jwardenier »

De worstjes zijn op , ik zit af en toe al naar de biggen te kijken ,maar helaas voorlopig niet .
ik heb een lekker stukje ham ,even op de b b q heerlijk met wat honing mosterd sous .
Halmburgertjes neem ik ook mee , met hoeveel personen zijn we? gr John
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door Brit »

Veel plezier jongens. Niet in de voeten maaien he :P
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door kockie »

jwardenier schreef:met hoeveel personen zijn we?
Dat vragen de gastvrouw en -heer zich ook af :?

Anders neem je de hamburgers bevroren mee, kunnen we pakken wat we nodig hebben en kan de rest bevroren weer mee terug.

Ik zal mijn recept voor honing-mosterdsaus weer even opdiepen. Die was de laatste keer goed gelukt ;)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door jwardenier »

Kockie ,en ook miss Kockie , bedankt voor jullie gastvrijheid , het was een erg leuke dag , ik heb genoten van het maaien en de maaiers ,
Lekker gegeten en vooral de sappen waren erg lekker , jammer genoeg konden de kinderen niet mee maaien , maar erg leuk te zien dat ze erg geïnteresseerd waren , door de gesprekken heb ik nieuwe inzichten opgedaan .
Vooral het fornuis wat Ben me heeft laten zien , geweldig bedankt voor de uitleg .
Brit , ik heb nogal eens moeite met het ontmoeten van een nieuw gezelschap, vooral grotere groepen voel ik me niet tuis , maar voor een volgende ontmoeting beveel ik je het van harte aan , kom , de geschreven stukjes benaderen de waarheid niet ,we zijn net mensen ,steken je soms de gek aan , maar je vind een soort geest verwantschap, denken de zelfde richting uit .
Ik sta soms erg alleen tussen de grote bedrijven ,en wordt overbluft door de betweters , ben ik weer denk ik dan , maar geweldig dat er meer zijn , een erkenning.
Ook pallet d j en nick en vrouw , bedankt voor jullie aanwezigheid , het voelde goed .
Gr John
Laatst gewijzigd door jwardenier op 03 aug 2015, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door pelletpower »

Kockie bedankt voor de ontvangst. Een erg leuke middag.

John bedankt voor de lessen. En vooral bedankt voor de zeis. Als ik ooit wat voor je kan doen. ...

En DJ, het was weer leuk eens van gedachten te wisselen.

Nck laat zien dat je de vaten gaat gebruiken voor iets anders dan muziek

Voor herhaling vatbaar. Al was het maar voor wat nascholing.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door Dutch John »

Leuke en leerzame dag gehad. Bedankt iedereen.
John, ik ben de naam van de importeur van Oostenrijkse zeisen vergeten. Kun je die nogmaals geven?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door Brit »

Fijn om te horen dat het een leuke dag is geweest. Het weer zat in ieder geval mee.

Bedankt John, voor die aanmoediging. Het is gewoon lastig om alles to doen als je maar 3 weken in het land ben na 3 jaar weg te zijn geweest, en dan gaat familie toch echt even voor. Ik had graag een aantal vaste klanten van het forum ontmoet, en eindelijk de gezichten erachter kunnen plaatsen, maar het heeft (nog) niet zo mogen zijn.
Over een paar jaar kom ik hopelijk weer wat langer, en missien dan even kijken of ik met Kock kan regelen dat er echt wat vast staat van 2 kanten. Dan moet het toch goed gaan komen.....
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door kockie »

Ik heb van Jwardenier de prijslijst van betreffende handelaar ontvangen. Ik zal 'm mailen naar iedereen die 'm wil.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door nck »

Was wel ff wennen,vijf uur weer uit m'n nest.
Maar terugkijkend op een heel leuke en zeer leerzame dag.
jwardenier schreef:vooral grotere groepen voel ik me niet tuis ,
Gelukkig, ik ben niet de enige. :D
jwardenier schreef:maar voor een volgende ontmoeting beveel ik je het van harte aan , kom , de geschreven stukjes benaderen de waarheid niet ,we zijn net mensen ,steken je soms de gek aan , maar je vind een soort geest verwantschap, denken de zelfde richting uit .
Weinig aan toe te voegen.

Kijk er naar uit alle aanwezigen weer te ontmoeten.


Jan

Post scriptum,

Uiteraard dank aan Maarten en Yvette voor de gastvrijheid.
Je moet bijkans oppassen het niet for granted te gaan nemen.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door MaartenB »

Ik had (vooral na de reacties) graag ook gekomen, maar wij waren op vakantie. Op vakantie een haaraambeeld van een familielid meegekregen, icm een wetsteentje (niet ideaal, auw vingertopje) een oude leen zeis redelijk scherp kunnen maken.
Heerlijk alternatief voor een kantjesmaaier, maar gras maaien wil nog niet lukken (krijg hem niet overal even scherp). Ga vanmiddag als het nog lukt voor een nieuwe zeis en wetsteen kijken, ook in Baflo.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door jwardenier »

De Smid zal je het een en ander vertellen , en even laten maaien .Uitleggen hoe de afstelling is enz .
Als je het dan nog niet lukt neem dan maar contact op , mag je hier wel komen , dan help ik je op weg .
Ik heb nog wel een stukje wat gemaaid kan worden .
gr John
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door MaartenB »

Het wordt een cadeau voor mij, dus uitproberen was er niet bij, wel de goede maat gekozen. Als het zelf niet lukt maak ik graag van dat aanbod gebruik!
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door MaartenB »

Cadeau inmiddels mogen uitproberen, en met plezier :D Met de eerste slag vloog het gras er met weinig moeite af, met een mooi geluid. Na wat oefenen proberen te wetten, maar daarmee werd het niet scherper. Na wat lezen en youtube filmpjes kijken heb ik de wetsteen onder een grotere hoek gehouden zodat er een wat stompere hoek aan kwam (ik kwam denk ik anders niet met de wetsteen bij het snijvlak). Een wereld van verschil, ook de oude leen zeis krijg ik nu goed scherp, wat een genot.
De maai techniek zelf is wel wat lastiger dan ik dacht, dus wellicht dat ik binnenkort op je aanbod in ga John.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door jwardenier »

Het zeisblad zal nog even gehaard moeten worden ,er staat wel voor direct gebruik maar toen ik de zeis opgehaald had bleek hij niet scherp genoeg .En je moet wel lang wetten voordat je hem dun hebt .Je kan overigens beter eerst een strekel gebruiken ,zijn vaak net iets grover waardoor je hem sneller scherpt ,wetten is iets voor de geoefende maaier .succes.
Heb je de zeis voor je verjaardag gehad ,om onduidelijke reden kun je als zeg 12 jaar huwelijks cadeau je vrouw er ook een cadeau doen. ,gr John
DIY
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 sep 2012, 11:38

Re: Bosmaaier versus zeis.

Bericht door DIY »

Gaan jullie ook deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap maaien met de zeis?
Zaterdagochtend 12 sept. in het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem.
Plaats reactie