Veel spul kan nog gestekt worden voor onderlinge ruilhandel en er staan inmiddels behoorlijk wat dingen in het zaad (voornamelijk de vrucht en peulgewassen)
Om niet teveel zaad te oogsten, wat toch een hoop werk is dus zonde om voor niets te doen leek het me een goed idee eerst de vraag te bepalen.
Ik heb voor de liefhebbers in de aanbieding:
-Rozemarijn stekken
-oregano stekken
-zaad van mijn buitentomaten (cuor de nog wat, een "geribbelde" vleestomaat die zich uitstekend leent voor soep en saus verwerking en erg grote vruchten kan geven)
-waarschijnlijk courgette zaad
-paprika zaad van verschillende kleurslagen yolo's (blokpaprika's)
-misschien zaad van buitenkomkommer "Tanja" de lekkerste komkommer die ik tot nu toe geteeld heb
-tomaten zaad van een peer/pruimtomaat wiens naam ik kwijt ben. een heel lekker middenmaatje met een byzonder goed uitgebalanceerde zoet/zuur verhouding (erg lekker dus)
Bessen,rozen en vruchtboom stek/enthout is het nog wat te vroeg voor dat zouden we later in het jaar nog kunnen proberen te regelen.
Ik heb nog een overschot zaailingen van witte asperges (ik kon het niet over mijn hart verkrijgen ze na zoveel moeite in de compostbak te gooien)
van de andere gewassen die ik teel kan ik op verzoek zaad trekken of stekken maken, ik ben er niet aan toegekomen om van heet het plantenbestand zaad te trekken ivm nog steeds opbouwen van tuin en vele andere tijdrovende klussen

Ik ben naarstig opzoek naar stekken van de ananas aardbei (witte aardbei met rode zaadjes op de huid)
En zou graag de planten proberen waar jullie successen mee behalen en tevreden over zijn
Groeten,