Liebherr no frost diepvries

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tim12
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2019, 14:06

Liebherr no frost diepvries

Bericht door tim12 »

Ik ben bezig met het vervangen van een temperatuur sensor in mijn diepvries Liebherr no frost GN2153 21B. Het lukt mij echter niet om de behuizing van de verdampermodule uit de diepvries te halen.
Het is wel gelukt om de voorzijde van de verdamper module los te krijgen door twee bevestigingsklemmen te verwijderen. De achterzijde zit alleen nog vast. Ik zie nergens een mogelijkheid hoe dit los te krijgen.
Iemand idee hoe de verdampermodule eruit te halen zodat de temperatuursensor vervangen kan worden?
Bijlagen
2019-09-22_141047.jpg
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door JantjeV8 »

Pfoh, ik heb ook zo'n Liebherr YESfrost gehad. Waardeloos kloteding was het. Toen ook die verdamper er uit gehad, van alles aan vervangen maar het heeft nooit goed gewerkt.
Zeker weten doe ik het niet meer, maar het zou zomaar kunnen dat je vanaf de achterzijde wat los moet schroeven.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door benthuis »

Een losse temp sensor met schakelunit misschien een optie? (Hoewel dit niet je vraag is...)
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door jwardenier »

Ik heb 2 van deze vriezers in gebruik ,bovenste la mag hoegenaamd niets in omdat anders de temperatuur sensor niet goed kan werken door de opgehouden luchtstroom .
Eens had ik die lade ook volgestouwd ,met een storing tot gevolg net nadat we geslacht hadden .
Een 3 e vriezer ook van het zelfde merk heb ik als reserve gekocht tijdens de storing ,ik wou geen vlees half ontdooit.
De monteur van deze vriezer wees me er op de bovenste lade te gebruiken voor kleine hapjes als bessen invriezen of een bakje overgebleven eten tijdelijk inzetten .
Gerda van den Bergh
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 nov 2019, 21:10
Locatie: Oost-Gelderland

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door Gerda van den Bergh »

Al jaren heb ik een Liebherr diepvries KIST (Premium) en die doet heel goed wat-ie moet doen.
Hiervoor ook andere merken gehad, maar Liebherr is beter. Eén keer per jaar ontdooien en that's it.
Paar jaar geleden heb ik ter vervanging van een kapotte kist in de haast per ongeluk een Zanussi erbij gekocht, werd aangeraden als 'beste koop'. Daar heb ik wel spijt van. Veel meer rijp in de kist dan in de Liebherr. Later bleek de Liebherr idd als 'meest energiezuinige koop' aangeraden te worden - ik had dus ondanks mijn haast wat verder moeten lezen.
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door JantjeV8 »

Ter vervanging van de eerder door mij genoemde Liebherr Yesfrost heb ik een Beko gekocht. Prijstechnisch veel aantrekkelijker, ook no-frost en werkt ondertussen een paar jaar keurig naar behoren. Scheelt de helft in kosten met een Liebherr, en tot nog toe geen gez**k.
Gerda van den Bergh
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 nov 2019, 21:10
Locatie: Oost-Gelderland

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door Gerda van den Bergh »

Goed om te weten :-).
Was jouw Liebherr een kast of een kist?
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door JantjeV8 »

Dat was een kast, 7 laden. Nu de Beko ook als kast, qua afmeting eigenlijk vergelijkbaar. 225L inhoud geloof ik.
-KJ-
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2021, 17:33

Re: Liebherr no frost diepvries

Bericht door -KJ- »

Ik ben met dezelfde klus bezig, iemand een idee hoe deze module te verwijderen is? De zijkanten heb ik los, maar de achterzijde wil niet lukken.
Plaats reactie