Elektrische minifiets voor een oudere man.

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Elektrische minifiets voor een oudere man.

Bericht door Lieve »

Mijn oom is intussen al 88 jaar oud, maar nog wel flink.
2jaar geleden heeft hij besloten dat een damesfiets voor hem geschikter was.
Nu is die damesfiets wegens gestolen aan vervanging toe, momenteel spreekt hij over een elektrische minifiets.
Minifiets om gemakkelijk mee te kunnen nemen met de oude.
Heeft iemand enig idee welk merk en model beter zouden zijn? Beter voor een oude man?
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Elektrische minifiets voor een oudere man.

Bericht door jwardenier »

Is een mini fiets wel een goede keuze , als de man een dames fiets gewent is zou ik hem deze aanraden , hij zal er niets aan hebben om te vallen .Bij een mini fiets heb ik het beeld van een oude man die met zijn benen over het stuur de pedalen bediend .Trapondersteuning zal wellicht een uitkomst zijn in een heuvel landschap .
88 jaar en dan nog fietsen , dit is wel een sterk baasje ,de meesten laten zich rijden ,bij mooi weer toeren er hier wel eens wat langs in een Schoet mobiel of ze van die leeftijd zijn weet ik natuurlijk niet .
Wendy1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2019, 10:56

Re: Elektrische minifiets voor een oudere man.

Bericht door Wendy1981 »

Hoi, ik heb dezelfde vraag alleen een paar jaar later ;-) Zie dat het topic namelijk al best wel oud is. Ik zoek een stabiele en inderdaad misschien wel een minifiets voor mij opa van 86 jaar. Belangrijkste is dat hij snel op en af kan stappen en stabiel is tijdens het fietsen. Ik ben al even gaan googlen en kom bv. op z'on vergelijkingssite uit zoals deze https://knibble.nl/elektrische-fiets daar kun je heel veel filters te zetten om tot een keuze te komen, maar krijg graag tips voor het zetten van die filters. Alvast hartelijk dank!
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Elektrische minifiets voor een oudere man.

Bericht door 12much »

hoi,

Ken je deze al?

van beijck sitgo

ik heb geen ervaring met het ding zelf, wél met de leverancier omdat ik daar al jaren onderdelen koop om fietsen om te bouwen. Goed spul en als het toch stuk gaat zijn er gewoon onderdelen voor te krijgen en dat gaat héél ver moet ik zeggen. Goede service begint écht steeds belangrijker te worden:-)
Never burn faster than your Wocket.
Plaats reactie