van een oude dvd speler een windmolen maken.

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

van een oude dvd speler een windmolen maken.

Bericht door Slooij »

Ik heb naar aanleiding van een TV uitzending een idee gekregen. nu de meest ecologische manier is natuurlijk om iets te maken van wat al bestaat en wat het meest voor de hand liggende is. mijn idee is om van een oude bij voorbaat een kapotte dvd en of CD speler een windmolen te maken. nu is het wel grappig om aan de DVD speler te denken die een na loper is van de video band of het cassetten bandje. dat tot daar aan toe! nu is mijn idee op het zorg park van Halsteren al bekend :D okee nu het idee is om de lagering inclusief de motor die de DVD laat rond draaien te recyclen en hier een windmolen van te maken dit zou dan uit de DVD en of CD speler moeten worden gehaald en op een een voor de wind geschikte grondplaat moeten worden gebouwd (alles is in ik vorm omdat ik het schrijf) nu is ergens in de kast en of in de omgeving ook wel een oude DVD of CD te vinden die niet meer geluisterd wil worden. die disc kan op het DVD en of CD speler worden gelijmd zoals het bekend is hoe een DVD en of een CD geplaatst word om afgespeeld te worden. nu na dat deze CD en of DVD disc op de lagering gelijmd is kunnen de zee meeuwen veren en of andere veren van een vogel die als wiek kunnen functioneren gepositioneerd worden in de juiste verdeling die het roterende diskje niet in een onbalans brengt. dit laatste principe op een stuk bamboe en de windmolen heeft een mast. hier een oude ethernet kabel naartoe en er kan een verbruiker worden aangesloten op de kabel. alleen het nadeel hiervan is dat het nog niet automatisch haaks op de wind gedraaid word. dit was mijn ecologische verhaal hoe het mijn mee is gegeven en bedacht heb. :wink:
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: van een oude dvd speler een windmolen maken.

Bericht door LeaD »

I.p.v. een cd of dvd-speler kan je ook een grammofoonspeler nemen, de voorloper van de cd-speler . Veertjes aan de plaat, naald er tegen en je hebt een muziekwindspeler . Dan hoor je aan het ritme van de muziek hoe hard het waait .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: van een oude dvd speler een windmolen maken.

Bericht door dormos »

Misschien kun je beter even niet posten nadat je net wat gerookt hebt of een pilletje hebt genomen ;-)
Lees nog eens terug wat je schrijft, is dat serieus??
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: van een oude dvd speler een windmolen maken.

Bericht door Erikvr »

Volgens mij werkt dat ook al goed als je er heel hard tegen lacht :D
groet,
Erik
Plaats reactie