Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

pelletpower schreef: 10 dec 2021, 09:32
Krelis schreef: 09 dec 2021, 10:21 https://ecosave.com/afvalwater-zuivering/

ik zie deze kleine 2kamer tanks geplaats worden op dit moment bij offgrid project. Huizen worden bewoond door minimaal 2 volwassenen.

Zelfs helofytenveldje is niet nodig volgens de leverancier........

Ik geloof het niet, maar hoop het fout te hebben.
Zeker interessant. Hou ons op de hoogte of het doet wat het belooft.
Maar zou je het voor jezelf installeren?
Laatst gewijzigd door Krelis op 11 dec 2021, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

15% korting is €300. ‘stekkerklaar.

Terwijl men nu al bouwstroom leent……..

Een bouwer laat een tank van 6 kuub (10 mille) plaatsen onder oprit. Wordt 2 x pjr leeggezogen (€450) Dat ding heeft echte techniek, ook voor ontgassen. Pandje krijgt 20m zonnepanelen…. En dat alles ‘omdat we een normaal leven willen’.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door pelletpower »

Maar zou je het voor jezelf installeren?
Ja, dat overwegen we. Nieuwe start, dus overal aan het begin over nadenken, niet aan het eind.
Droogtoilet zie ik niet zo zitten, helofyten zou goed kunnen of iets anders.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 15% korting is €300. ‘stekkerklaar.

Terwijl men nu al bouwstroom leent……..

Een bouwer laat een tank van 6 kuub (10 mille) plaatsen onder oprit. Wordt 2 x pjr leeggezogen (€450) Dat ding heeft echte techniek, ook voor ontgassen. Pandje krijgt 20m zonnepanelen…. En dat alles ‘omdat we een normaal leven willen’.

Stekker is voor circulatiepompje, dus niet om uit het systeem naar opp.water of helofyten over te hevelen.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

pelletpower schreef: 11 dec 2021, 10:51
Maar zou je het voor jezelf installeren?
Ja, dat overwegen we. Nieuwe start, dus overal aan het begin over nadenken, niet aan het eind.
Droogtoilet zie ik niet zo zitten, helofyten zou goed kunnen of iets anders.
https://localwise.nl/product/wostman-ec ... ngstoilet/

Deze is hier op het terrein inmiddels in gebruik. Naar ik begrepen heb geïnstalleerd door bovenstaand adres.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 een bouwer laat een tank van 6 kuub (10 mille) plaatsen onder oprit. Wordt 2 x pjr leeggezogen (€450) Dat ding heeft echte techniek, ook voor ontgassen.
2x per jaar door de boer laten uitzuigen (of een dienst). Dan zijn de kosten waarschijnlijk niet lager dan riool. Ook geen milieuwinst zou ik zeggen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 15% korting is €300. ‘stekkerklaar.

Terwijl men nu al bouwstroom leent……..
Is de korting 300? Of kost het systeem 300?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 11 dec 2021, 17:03
Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 een bouwer laat een tank van 6 kuub (10 mille) plaatsen onder oprit. Wordt 2 x pjr leeggezogen (€450) Dat ding heeft echte techniek, ook voor ontgassen.
2x per jaar door de boer laten uitzuigen (of een dienst). Dan zijn de kosten waarschijnlijk niet lager dan riool. Ook geen milieuwinst zou ik zeggen.
off the grid. Er is geen rioolaansluiting. -Het ligt er wel, maar in deplorabele staat.

de gemeente heeft hier ook geen verplichting om aan te sluiten.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 11 dec 2021, 17:05
Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 15% korting is €300. ‘stekkerklaar.

Terwijl men nu al bouwstroom leent……..
Is de korting 300? Of kost het systeem 300?
nee.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 11 dec 2021, 17:03
Krelis schreef: 11 dec 2021, 09:04 een bouwer laat een tank van 6 kuub (10 mille) plaatsen onder oprit. Wordt 2 x pjr leeggezogen (€450) Dat ding heeft echte techniek, ook voor ontgassen.
2x per jaar door de boer laten uitzuigen (of een dienst). Dan zijn de kosten waarschijnlijk niet lager dan riool. Ook geen milieuwinst zou ik zeggen.
boer en milieu.......contradictio in terminis. Ik bedoel niet J.Wardenier :D
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

Keon schreef: 14 mar 2021, 01:15
Krelis schreef: 13 mar 2021, 09:47
Keon schreef: 21 jul 2020, 12:38 Een vacuumtoilet is daar niet eens voor nodig...

Gewoon een gesloten circuit aanleggen voor een "ordinair" spoeltoilet: toilet -> "rietveld" -> toilet.

Echte rietvelden zijn niet (meer) nodig, check eens de Phytocube van Rietveld. "Actief beluchten" en "Argex-substraat" zijn de toverspreuken. De rietplanten zitten er nog bij voor het uitzicht.

Het gezuiverd water is natuurlijk wel rijk aan meststoffen... je zou er dus best nog wat planten mee kunnen kweken (het gebruik in de moestuin wordt wel afgeraden). Bijv. wilgenhout voor in de kachel, koolzaad,...
geen septictank?
Neen, geeft enkel maar aanleiding tot geuroverlast omdat in zulke tanks de anaerobe afbraakprocessen de overhand hebben. Alle organisch materiaal aeroob verwerken, is wat je wil... zie ook die Phytocubes van Rietland.
Ik kwoot maar even van de rietland.nl website:

‘ De Phytocube wordt voorafgegaan door een SEPTISCHE put als voorzuivering met een geïntegreerde pompkamer. Van hieruit wordt het afvalwater naar het zuiveringsbassin gepompt. De pomp en de luchtblower worden gestuurd via een door Rietland ontwikkelde sturing die de nodige alarm-functies bezit en een vakantieknop om het systeem tijdens afwezigheid niet onnodig energie te laten gebruiken.’

https://rietland.com/phytocube
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

https://almere.raad247.nl/article/oosterwold-riolering

Oosterwold op riolering nadat is gebleken dat lozingskwaliteit niet voldoet. Filter met Argex korrels.
Keon
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 jan 2020, 00:20
Locatie: Hasselt (B)

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Keon »

Krelis schreef: 25 jan 2022, 11:34
Ik kwoot maar even van de rietland.nl website:

‘ De Phytocube wordt voorafgegaan door een SEPTISCHE put als voorzuivering met een geïntegreerde pompkamer. Van hieruit wordt het afvalwater naar het zuiveringsbassin gepompt. De pomp en de luchtblower worden gestuurd via een door Rietland ontwikkelde sturing die de nodige alarm-functies bezit en een vakantieknop om het systeem tijdens afwezigheid niet onnodig energie te laten gebruiken.’

https://rietland.com/phytocube
Ik ga er dan wel van uit dat die septische tank ook actief belucht wordt en dus volledig aeroob functioneert... lijkt me anders tegenstrijdig met een beluchte zuivering via een pakket Argex-korrels.

Ik ga ervan uit dat de septische tank bedoeld is als "ruwe filter" voor het pakket Argex.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

Keon schreef: 22 apr 2022, 14:48
Krelis schreef: 25 jan 2022, 11:34
Ik kwoot maar even van de rietland.nl website:

‘ De Phytocube wordt voorafgegaan door een SEPTISCHE put als voorzuivering met een geïntegreerde pompkamer. Van hieruit wordt het afvalwater naar het zuiveringsbassin gepompt. De pomp en de luchtblower worden gestuurd via een door Rietland ontwikkelde sturing die de nodige alarm-functies bezit en een vakantieknop om het systeem tijdens afwezigheid niet onnodig energie te laten gebruiken.’

https://rietland.com/phytocube
Ik ga er dan wel van uit dat die septische tank ook actief belucht wordt en dus volledig aeroob functioneert... lijkt me anders tegenstrijdig met een beluchte zuivering via een pakket Argex-korrels.

Ik ga ervan uit dat de septische tank bedoeld is als "ruwe filter" voor het pakket Argex.
de leverancier zal dat kunnen toelichten denk ik.
Plaats reactie