Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Grappig, het Zuidafrikaanse product kost maar een fractie van de Franse...
Verschepen is nog een optie...
het ding bespaart de komende ...20? jaar bakken met water. Dus of het verantwoord is? Ik denk het wel.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

het is een Frans produkt. Ik sluit EU subsidie niet uit......

Importeren via Afrika?
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 19 mar 2021, 10:12 Grappig, het Zuidafrikaanse product kost maar een fractie van de Franse...
Verschepen is nog een optie...
het ding bespaart de komende ...20? jaar bakken met water. Dus of het verantwoord is? Ik denk het wel.
Zo werkt ‘EU’. We kennen de BTW caroussel.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 19 mar 2021, 10:12 Grappig, het Zuidafrikaanse product kost maar een fractie van de Franse...
Verschepen is nog een optie...
het ding bespaart de komende ...20? jaar bakken met water. Dus of het verantwoord is? Ik denk het wel.
het is te kopiëren, maar de mal zit een patent op.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Enviro Loo lijkt een eigen product..
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

benthuis schreef: 19 mar 2021, 21:27 Enviro Loo lijkt een eigen product..
wat was de slogan de12Ambachten? Beter 1x zien of zoiets. Het principe moet niet ingewikkeld zijn.
hobbes
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 mei 2019, 11:46

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door hobbes »

Waarom wil je niet een gewoon water gespoeld toilet hebben? heb je geen afvoer? Ik denk dat het vele malen goedkoper is om het regenwater van het huisje waar het toilet in staat te gebruiken in combi met een hydrofoorpomp en 1 of 2 ( gekoppelde) opslag tanks / vaten. Als je 5-10 bezoekjes per dag verwacht kun je zo uitrekenen hoeveel water je in de buffer moet hebben. Op het dak een paar zonnepanelen om de pomp van stroom te voorzien en klaar ben je.

Ik heb thuis een regenwater opslag van 4000 liter. Ik gebruik ongeveer 900 liter in de week voor 2 toiletten ( we zijn met 4 personen) en een beetje om de mountainbikes schoon te spuiten en de auto te wassen. Ik draai nu bijna 3/4 jaar volledig op regenwater voor deze doeleinden. Als het ongeveer 1x in de 3 weken een keer regent stroomt de tank weer vol
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Ik zou graag zien dat nutriënten in de kringloop blijven. Daarom niet verdunnen met water (een afvoeren). Kringloop landbouw zonder dat we weer op de akker "schijten" gaat geen kringloop zijn.

In dit geval gaat het om een plek waar het verhaal van de toekomst van de landbouw redelijk centraal komt te staan. Dus mooi om de effecten daar van terplekke te kunnen aanschouwen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

hobbes schreef: 28 mar 2021, 16:14 Waarom wil je niet een gewoon water gespoeld toilet hebben? heb je geen afvoer? Ik denk dat het vele malen goedkoper is om het regenwater van het huisje waar het toilet in staat te gebruiken in combi met een hydrofoorpomp en 1 of 2 ( gekoppelde) opslag tanks / vaten.
Helemaal eens trouwens dat dit ook al een hele belangrijke stap in de goede richting is!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door remco d »

benthuis schreef: 28 mar 2021, 17:10 Ik zou graag zien dat nutriënten in de kringloop blijven. Daarom niet verdunnen met water (een afvoeren). Kringloop landbouw zonder dat we weer op de akker "schijten" gaat geen kringloop zijn.

In dit geval gaat het om een plek waar het verhaal van de toekomst van de landbouw redelijk centraal komt te staan. Dus mooi om de effecten daar van terplekke te kunnen aanschouwen.
Erg interessant. Gaat deze compost dan bij de bomen of ook bij de eenjarige groenten? Ik zou een beetje huiverig zijn voor menselijke mest ivm medicijnen e.d. maar dat is misschien ongegrond?
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

remco d schreef: 29 mar 2021, 12:48
benthuis schreef: 28 mar 2021, 17:10 Ik zou graag zien dat nutriënten in de kringloop blijven. Daarom niet verdunnen...
Erg interessant. Gaat deze compost dan bij de bomen of ook bij de eenjarige groenten? Ik zou een beetje huiverig zijn voor menselijke mest ivm medicijnen e.d. maar dat is misschien ongegrond?
Je hebt helemaal gelijk! Humanure is niet geschikt voor bladgewassen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

https://ecosave.com/afvalwater-zuivering/

ik zie deze kleine 2kamer tanks geplaats worden op dit moment bij offgrid project. Huizen worden bewoond door minimaal 2 volwassenen.

Zelfs helofytenveldje is niet nodig volgens de leverancier........

Ik geloof het niet, maar hoop het fout te hebben.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door Krelis »

hobbes schreef: 28 mar 2021, 16:14 Waarom wil je niet een gewoon water gespoeld toilet hebben? heb je geen afvoer? Ik denk dat het vele malen goedkoper is om het regenwater van het huisje waar het toilet in staat te gebruiken in combi met een hydrofoorpomp en 1 of 2 ( gekoppelde) opslag tanks / vaten. Als je 5-10 bezoekjes per dag verwacht kun je zo uitrekenen hoeveel water je in de buffer moet hebben. Op het dak een paar zonnepanelen om de pomp van stroom te voorzien en klaar ben je.

Ik heb thuis een regenwater opslag van 4000 liter. Ik gebruik ongeveer 900 liter in de week voor 2 toiletten ( we zijn met 4 personen) en een beetje om de mountainbikes schoon te spuiten en de auto te wassen. Ik draai nu bijna 3/4 jaar volledig op regenwater voor deze doeleinden. Als het ongeveer 1x in de 3 weken een keer regent stroomt de tank weer vol
dak oppervlakte??
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door pelletpower »

Krelis schreef: 09 dec 2021, 10:21 https://ecosave.com/afvalwater-zuivering/

ik zie deze kleine 2kamer tanks geplaats worden op dit moment bij offgrid project. Huizen worden bewoond door minimaal 2 volwassenen.

Zelfs helofytenveldje is niet nodig volgens de leverancier........

Ik geloof het niet, maar hoop het fout te hebben.
Zeker interessant. Hou ons op de hoogte of het doet wat het belooft.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Bio/Eco Toilet voor openbaar gebruik

Bericht door benthuis »

Krelis schreef: 09 dec 2021, 10:21 https://ecosave.com/afvalwater-zuivering/

ik zie deze kleine 2kamer tanks geplaats worden op dit moment bij offgrid project. Huizen worden bewoond door minimaal 2 volwassenen.

Zelfs helofytenveldje is niet nodig volgens de leverancier........

Ik geloof het niet, maar hoop het fout te hebben.
Het zijn droogtoilet gebaseerde systemen.
Met biofilter en zandfilter lijkt er op de eerste blik veel techniek mee gemoeid te zijn....

Heb je zicht op de kostprijs van zo'n systeem? Ze geven op de site geen prijs op.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie