Wasmachine

Hier wordt het repareren van allerlei voorwerpen besproken

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Wasmachine

Bericht door benthuis »

Wasmachine stuk. Zal jullie de klaagzang besparen.
Heeft iemand de laatste tijd nog gekeken welke machines een beetje reparabel zijn? M'n oog valt nu op gebruikte MIELE machines van 10 jaar oud... Maar misschien zijn deze ook al met geplande eindigheid gebouwd. Het wordt zowiezo een gebruikte machine...

Voorlopig is dit het enige apparaat dat vervangen wordt. Droger is al geschrapt (wat een onzin ding...) Mocht. Iemand interesse hebben....

Voor vaatwasser geld het zelfde als deze het definitief begeeft.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Wasmachine

Bericht door jwardenier »

Laatst een Miele gedemonteerd ,heb dus nog wel onderdelen ,wat ben je nodig .
Geen belangstelling voor machines ,we werken ze hier ook op ,moet voor de winter nog wel een afdak maken zodat de was kan drogen en niet elk buitje het gesleep hebt of schrik geluiden van o mijn was wordt nat .
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Wasmachine

Bericht door alefarendsen »

benthuis schreef: 16 jun 2019, 12:26 Wasmachine stuk. Zal jullie de klaagzang besparen.
Heeft iemand de laatste tijd nog gekeken welke machines een beetje reparabel zijn? M'n oog valt nu op gebruikte MIELE machines van 10 jaar oud... Maar misschien zijn deze ook al met geplande eindigheid gebouwd. Het wordt zowiezo een gebruikte machine...
Ik heb het vermoeden dat de 9 jaar oude Miele hier ook zachtjes aan kuren begint te vertonen, en dat is geen mechanische slijtage. Hadden hem laatst 2 keer op uitgestelde start aangezet en toen had ie toch niet gedraaid. Ik zou niet weten wat je nu moet kiezen om 20 jaar door te kunnen.

Denk dat het wel helpt te kijken naar een 2e-handse die niet uit een huishouden komt met kinderen. Dat bespaart een hoop wasbeurten kan ik je vertellen :-). En vraag dan, als je toch iets overneemt van mensen met kinderen of ze wasbare luiers gebruiken :lol:.
benthuis schreef: 16 jun 2019, 12:26 Voorlopig is dit het enige apparaat dat vervangen wordt. Droger is al geschrapt (wat een onzin ding...) Mocht. Iemand interesse hebben...
Droger heeft hier al 3 jaar kuren. We gebruiken hem nog heel af en toe. Vooral met de kids in hele natte en koude perioden is het af en toe nog lastig alles droog te krijgen voor het muf begint te worden.
benthuis schreef: 16 jun 2019, 12:26 Voor vaatwasser geld het zelfde als deze het definitief begeeft.
Die is er al 3 jaar uit hier. Waarom zou je hem er nu niet al uitgooien als ik vragen mag? Je houdt meer ruimte over in de keuken (ik wil nog steeds op die plaats een hooikast maken, is er nog niet van gekomen). Het verandert je ritme ten positieve. Meer ruimte voor een goed gesprek (als je het met z'n tweeën doet), ...
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Wasmachine

Bericht door LeaD »

Hier is de Miele wasmachine 20 jaar, en vorige zomer de rollagers van de motor vervangen ( eentje versleten en het tweede preventief vervangen). Voor de rest nog nooit iets aan geweest .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Wasmachine

Bericht door Lieve »

Hier staat nog een Miele die zichzelf niet meer leeg pompt.
5/6 jaar geleden de programmakaart ingewisseld.
Ik weet nog niet wat we ermee gaan doen.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Wasmachine

Bericht door jwardenier »

Lieve , print ligt hier ook Miele T nR .4372824 machine was van 97 en nog goed werkend ,gedemonteerd .
Tevens nog pomp ,pomp regeling motor v snaar enz.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Wasmachine

Bericht door Lieve »

Wacht even, ik kom eraan.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Wasmachine

Bericht door Dutch John »

Het is meestal de elektronica die het begeeft. Of koolborstels die vergeten worden en zo motor en elektronica om zeep helpen. Nooit twee wasjes na elkaar doen verlengt de levensduur ook. Elke elektromotor heeft een koelfan, behalve een wasmachinemotor....... En het wordt heet daarbinnen.....

Rondvragen levert vaak gratis machines op die nog redelijk in orde zijn of een kleine reparatie behoeven. En anders: ombouwen op handbediening. Wassen en spoelen kan heel goed door handmatig te draaien. Centrifugeren is een ander verhaal, maar die oude losse centrifuges kosten niets, gaan niet kapot en vragen door hun snelheid weinig stroom.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Wasmachine

Bericht door benthuis »

Een gebruikte Miele opgehaald voor €165,- .
Volgens de vorige eigenaar 3 jaar in een 2 persoons huishouden gedraaid en daarna sporadisch...
Ding voelt in ieder geval een bak solider aan!
Loei zwaar, zorgt in ieder geval voor stabiliteit...
We gaan het meemaken! En in in geval van.... voor deze machine kun je nu iig nog onderdelen bestellen.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Wasmachine

Bericht door Lieve »

Miele houd reserve onderdelen, vrij lang in stock. Ook verkopen ze gereviseerde onderdelen. Een detail is wel de prijs die ze ervoor vragen.
Veel geluk met je nieuwe aankoop.
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Wasmachine

Bericht door JantjeV8 »

AEG, Bauknecht, Siemens en volgens mij ook Bosch, als je onderdelen nodig hebt kom je allemaal op dezelfde pagina's uit.

Onze AEG, ooit voor € 75 bij een bejaarde man opgehaald, zal ondertussen ook 20 jaar oud zijn. Jaar of 3 geleden ding uit elkaar gehaald vanwege lekkage. Nieuwe lagers op de trommel met keerringen, lagers in de motor ook direct gedaan, schokbrekers vervangen, afvoerpompje vervangen en dat was het wel zo'n beetje. In elk geval was ik 2 avonden werk kwijt, en minder dan € 100 aan onderdelen en het draait als een tierelier. Nog niet zo heel lang geleden was het ding ook raar aan het doen, toen kwam ik er achter dat het wasprogramma niet goed doorliep omdat de waterinlaatventielen niet goed open gingen. Het water sijpelde er in, dus met te weinig water was draaien ging ook niet goed. Nieuw inlaatventiel en het was zo gepiept.

Mijns inziens is de constructie en componenten van de machines allemaal nog niet heel veel veranderd. Enkel het bedieningspaneel heeft een boel snufjes. Maar de signaalgevers blijven het zelfde.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Wasmachine

Bericht door jwardenier »

Vorig jaar een nieuwe gekocht ,de oude had ik meermalen gerepareerd tot op een gegeven ogenblik er geen onderdelen meer waren te krijgen ,na nog wat vervangingen met onderdelen uit andere merken heb ik uiteindelijk het ding aan de ijzerboer gegeven .
of de nieuw het weer net zo lang uithoud ?
D J Hoeveel tijd ben jij aan de was kwijt ,een uur draaien vind ik verloren tijd er is nu zoveel werk .
Ik kwam laatst een langzaam wasser tegen gas gestookt ,het kan wel anders dus .
Maar voorlopig stellen we een programma in ,drukken op een knopje ,en gaan dan wat met ons werk veder ,we zien het resultaat wel eens .
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Wasmachine

Bericht door LeaD »

AEG, Siemens, Bosch , je merkt het al aan de deur, allemaal exact dezelfde sluiting.
Gelukkig hebben deze allemaal een waskuip die in twee delen uit elkaar kan zodat je de rollagers kan vervangen.
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Wasmachine

Bericht door Tim »

benthuis schreef: 17 jun 2019, 21:59Een gebruikte Miele opgehaald voor €165,- . We gaan het meemaken!
Zonder sluikreclame te willen produceren.

Mijn moeder kreeg een Miele bij hun trouwen. Ding is 30jr later vervangen met eens in de 10jr een monteur voor een rubber of koolborstel. Uiteindelijk weggedaan omdat de omkasting doorgerot was. En dan bedoel ik de deur. De rest wat al eerder doorzichtig :mrgreen:

Toen heeft ze een AEG gekocht, 1,5jr later stond er weer een Miele. Ze zijn nu bijna 50jr getrouwd.

Dus je mag raden wat bij ons en mijn siblings staat. Gezamenlijk ook al 45jr getrouwd, zonder storingen.

Hier komt geen ander spul.

Tim
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Wasmachine

Bericht door ritsaert snijder »

We hebben ook Miele, een kennis is Miele monteur. Hij zegt dat Miele sinds 2009 op de kwaliteit van onderdelen is gaan besparen. Ik heb laatst weer een Miele gekocht, een tweedehandse van 2006. Ding draait super!
groet!

Ritsaert
Plaats reactie