Senseo quadrante

Hier wordt het repareren van allerlei voorwerpen besproken

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Senseo quadrante

Bericht door kockie »

Zo wat een microscoop.... Ik was al helemaal blij met m'n 3,5 keer vergrotende loupebril met lamp (voor m'n werk).
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Senseo quadrante

Bericht door Sputnik »

Het vervangen van de hardware (scherm, lightning connector, speaker, mic etc.) is te doen. Het venijn zit in de compatibiliteit van de software. Update je naar nieuw iOS? Gefeliciteerd! Vanaf heden krijg je standaard vertraging bij het uitvoeren van bepaalde taken. Je toestel wordt toch al een dagje ouder heh? Het verhaaltje dat de software zwaarder is en dat de processor en het werkgeheugen het minder goed verwerken kunnen, daar wil ik niet aan. :lol:
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Senseo quadrante

Bericht door Pietje »

Sjoemel-software nieuwe stijl...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Senseo quadrante

Bericht door kockie »

Het flauwe is dat je na een update niet meer terug kunt naar de oude versie. Planned obsolescense....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4014
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Senseo quadrante

Bericht door JantjeV8 »

Niet alles op de fabrikant afschuiven:

Ik wij hebben een auto, >10 jaar oud, ondertussen half milj op de klok, en met enkele (kleine) reparaties is dat ding prima op de been te houden. Niks mis mee, top comfort. Fabrikant heeft een prima en met eenvoudig onderhoud een prima langlevend product geleverd.

Alleen, Utrecht mag ik er niet mee in...... Moet ik hem nu toch bij het afval zetten?
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Senseo quadrante

Bericht door Sputnik »

Ook de politiek is deels verantwoordelijk natuurlijk. Ik had een oldtimer op gas, vele malen milieuvriendelijker dan een oldtimer op benzine. Momenteel is het weer een oldtimer op benzine vanwege politieke besluiten.
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Senseo quadrante

Bericht door mro »

Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Senseo quadrante

Bericht door Krelis »

Sputnik schreef:Ook de politiek is deels verantwoordelijk natuurlijk. Ik had een oldtimer op gas, vele malen milieuvriendelijker dan een oldtimer op benzine. Momenteel is het weer een oldtimer op benzine vanwege politieke besluiten.
money :D maar misschien wel beter voor de motor -wordt te heet.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Senseo quadrante

Bericht door Krelis »

Sputnik schreef:Het vervangen van de hardware (scherm, lightning connector, speaker, mic etc.) is te doen. Het venijn zit in de compatibiliteit van de software. Update je naar nieuw iOS? Gefeliciteerd! Vanaf heden krijg je standaard vertraging bij het uitvoeren van bepaalde taken. Je toestel wordt toch al een dagje ouder heh? Het verhaaltje dat de software zwaarder is en dat de processor en het werkgeheugen het minder goed verwerken kunnen, daar wil ik niet aan. :lol:
nergens erg in hier. Verder macbook pro 2008 (yosemite) voorzien van tweede leven middels een SSD. Aanrader (voor elke oudere computer).
jobplas
Berichten: 234
Lid geworden op: 03 feb 2013, 20:13

Re: Senseo quadrante

Bericht door jobplas »

Vandaag is de monteur langs geweest voor onze Whirlpool vaatwasser, ruim 2 jaar in gebruik en hij gaf de geest. Bleek ook een pomp te zijn die defect was. Gelukkig hadden we extra garantie op de pomp van 100 euro, maar toch nog 52 euro verzendkosten betaald... Jammer dat dit soort apparaten na zo'n korte tijd al kapot gaat.

(Blij dat ik Volvo rijd, die auto's rijden na 30 jaar nog steeds zoals ze nieuw geleverd zijn, maar daar is een ander forum voor).
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Plaats reactie